Annons:
Etikettallmänt
Läst 666 ggr
Catlady91
2019-07-05 12:56

Få böjda fransar

Hej! Jag har väldigt raka fransar, vilket stör mig något enormt! Hur jag än gör, så är de raka. Jag böjer dom med fransböjare, jag snurrar borsten när jag målar på mascara. Jag kan få de böjda i några sekunder, men sedan är de raka igen.. Någon som har tips på hur jag får de böjda?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Sollar
2019-07-07 15:41
#1

Jag har samma problem, jag böjer och böjer men det gör knappt skillnad. Har också provat curling mascara men det verkar inte heller ha nån direkt effekt. Kommer du på en lösning får du gärna skriva här.

Jojaton
2019-07-07 17:18
#2

En varm fransböjare (räcker att spola under varmvatten ett tag, akta bara så du inte bränner dig!) håller fransarna böjda längre, och en vattenfast mascara är bättre än vanlig då de också hjälper till att hålla formen.

Annars finns det ju franslyft som kan göras på salong :)

Johanna - Instagram

Surpan
2019-07-09 18:47
#3

Jag har samma problem. Vattenfast maskara är ett måste! Ger tyvärr inte samma volym som en vanlig men håller nöjen bättre. En gång gjorde jag permanent ögonfransböjning och det var underbart. Hade jämt haft det om jag haft råd/tid. Slår ögonfransförlängning tycker jag.

/Surpan

Sollar
2019-07-23 12:24
#4

Tack för tips, för mig är det inte så att fransarna rätar ut sig efter ett tag utan de böjer sig inte hur mycket jag än sitter med böjaren.

Upp till toppen
Annons: