Annons:
Etiketttjejsnack
Läst 1677 ggr
AnnaFo
2019-05-17 00:40

Könshåret?

Vad tycker ni om könshår?  Brukar ni raka bort det? Jag rakade bort allt när jag var yngre eftersom det kändes som att det var något man "skulle göra" . Sen hade jag en period då jag provade att bara ansa håret eftersom det kliade så förbannat när det började växa ut efter varje rakning. Sen när jag träffade min nuvarande pojkvän och skulle visa mig för honom första gången så fick jag för mig att jag ville vara rakad igen. Sen dess har jag fortsatt med att raka. Nu tycker jag att jag trivs bäst när det är lent och helt fritt från hår/stubb där nere. Bästa känslan. Och rakar jag bara regelbundet och använder de rätta produkterna så börjar det aldrig klia på mig heller. Hur gör ni och vad trivs ni bäst med?

Annons:
[EM_L]
2019-06-08 17:33
#1

Nej tack, är 15 och jag bara klipper med frisör sax så att det är kort.

Kommer förmodligen inte att raka mig förens jag ska ha min första gång då jag förlorar oskulden😉

thistletoe
2019-06-19 17:19
#2

Håret växer där naturligt så jag tycker det ska finnas. Jag är ju dessutom en vuxen kvinna och inte ett barn, och vill därför helst inte se/känna mig som ett. Håller mitt kort däremot, tycker det kliar och är i vägen om det är för långt.

AnnaFo
2019-06-26 08:46
#3

Har aldrig känt mig som ett barn för att jag rakar eftersom min kropp är vuxen i övrigt. Samma sak med håret under armarna eller benen. Även om man får hår där när man blir vuxen så blir man inte mindre vuxen för att man rakar bort det. Samma sak med killarnas skägg. De får skägg när de blir vuxna men även om en vuxen man rakar bort det så ser han inte ut som en liten pojke för det.

thistletoe
2019-06-26 17:35
#4

#3 Må vara hänt för dig, men för mig som noterat trenden att vuxna kvinnor ska vara se så unga ut som möjligt och tonåriga tjejer ska se så vuxna ut som möjligt så känns det bara otroligt obekvämt. Tycker heller inte det är kul att ödsla tid och pengar på nåt så tråkigt och kortvarigt som att raka bort könshåret (eller något annat hår för den delen). Fem minuter varannan vecka för att ansa är däremot överkomligt.

emeliesve
2019-07-03 00:59
#5

Jag är också rakad för det mesta. Speciellt om jag vet att det kan vara sex på gång. Känner mig ofräsch med hår helt enkelt och för mig är det viktigt att känna sig fräsch om jag ska ligga med någon, även om jag också har varit hårig eller stubbig i perioder. Jag säger inte att det är "fult" eller ofräscht med en massa hår på andra. Jag bryr mig inte om hur andra väljer att göra. Alla som trivs med att vara håriga ska fortsätta med det. 

Jag gillar när alla får se ut som de vill. Jag vill t ex inte höra att jag ser ut som ett barn bara för att jag rakar mig, för det göra jag inte. Lika lite som jag tycker att den som är hårig ska kritiseras för det. På badhuset ser man t ex alla möjliga olika kroppar, många som är rakade men också andra som bara ansar sig och allt är ok!

Min kille bryr sig inte lika mycket som jag men jag vet att han föredrar när det är rakat och jag förstår honom precis. Vore jag kille skulle jag tycka likadant, speciellt vid oralsex.

thistletoe
2019-07-03 06:06
#6

Verkar som om ni läser in för mycket i vad jag säger. Frågan var "vad tycker ni om könshår?" och jag svarade utifrån mig själv. Lika lite som jag tar åt mig av att andra kvinnor kan tycka att det är ofräscht/äckligt så tycker inte jag att ni ska ta åt er av att jag personligen känner mig obekväm med att vara rakad. Jag har haft både rakade och orakade flickvänner och jag skiter blankt i vilket, bara de gör det för sig själva och inte för att de känner att det finns någon outtalad förväntning på dem att göra det. SJÄLV skulle jag inte för det känns fel för MIG.

Annons:
3vligt
2019-07-29 06:40
#7

Jag störs inte direkt av könshår men tycker att det ger en fräschare känsla av att vara rakad. Så för mig är det oftast rakat under badsäsongen och varierande mellan vildvuxen buske/trimmat/snabbrakat all övrig tid 😂 Min sambo gnäller inte oavsett hur jag ser ut där nere och jag sköter frisyren utifrån vad jag själv vill/orkar.

Scorpio97
2019-08-16 23:26
#8

Jag föredrar att vara rakad med en liten tofs sparad. Jag känner mig sexigast då och tycker även att området är lite känsligare (på det bra sättet) när det är rakat. Men ibland är jag lat eller har inte lust att raka. Då får det helt enkelt växa tills jag får för mig att raka eller ta bort det värsta med en sax. Inför mens brukar jag helraka men det händer ibland annars också. 
Kan tillägga att jag aldrig haft sex utan rakar för att jag själv vill det, samt att jag simmar året om och alltså visar mig i baddräkt samt i omklädningsrummet oavsett om det var en dag eller ett halvår sedan jag rakade mig sist.

Skulle jag träffa en kille som vill ha mig helrakad jämnt skulle det vara helt okej för mig, men då får han raka det själv när jag inte pallar :)


//Jessie

Anonymos
2019-08-21 11:26
#9

Min pojkvän ansar mest, ibland rakar han bort helt men jag tror att han gillar att ha lite hår. Eller så orkar han inte helt enkelt! Well.. Vi pratar aldrig om frippan på varandra där nere… 😊

Jag själv kör oftast rakat. Det är fint första dagen när det är nyrakat och lent. Sen kommer det prickar till höger och vänster som ändå lägger sig efter någon dag. Jag vill nog framöver prova att ha lite hår kvar. Tycker dock att håret killar på mina inre blygisar som kikar fram mellan de yttre. För mig blir det jättejobbigt! 

Kanske kan man spara en tofs och köra rent runt blygisarna bara? men det kanske ser larvigt ut, haha! Vad är meningen med håret då egentligen 😎 Värt att fundera på!

/Anonymos

Upp till toppen
Annons: