Annons:
Etikettallmänt
Läst 716 ggr
[Urfokus94]
5/11/19, 9:21 PM

Är jag den enda utan shorts /kortbent på sommaren?

Jag klär mig inte i kortbent eller shorts på somrarna är jag den enda under 30 som gör så? Min anledning är att jag har väldigt osmickrande ben men även fast jag vill skita i vad andra tycker.. känner jag MIg bara naken och obekväm. Känns typ som jag går ut i trosor. Önskar jag kunde bli bekväm. Tips ngn?

Annons:
Novachan
5/12/19, 12:20 AM
#1

Jag har också upplevt liknande känsla ibland, om det är väldigt korta shorts men även liknande obekvämhet ibland med kort kjol utan tights. Tror det är för att jag är så van vid att tyg på och mellan bena jämt efter jag började sova med pyjamasbyxor varje natt. Jag känner mig dock inte obekväm med hur jag ser ut oavsett hur jag är klädd, men jag kan obekväm nakenkänslan ibland som sagt, främst fysiskt. Men jag har också märkt att jag inte tycker att de riktigt korta shortsen sitter bekvämt utan är skönare med lite ben, även om det bara är lite, Föredrar ändå längre modeller som cykelbyxor/"mitten-lårhöjd" eller knäna, tre kvarts använder jag också, men ibland blir det för varmt med de längre modellerna så får bli korta modeller ändå eller så använder jag kjol eller klänning. Ibland har jag även korta tights eller underbyxor under kjol/klänning.

Men om man inte blir för varm med vanliga byxor så måste man ju inte ha shorts. Det finns också hellånga sommar-byxor av tunnare/svalare material.

Jag föredrar sport/träningsmodeller av shorts, jeans tycker jag kan bli för varmt ibland ändå.

(Är också under 30 år)

Catlady91
5/12/19, 10:05 AM
#2

Jag har aldrig kjol eller klänning utan sk cykelbyxor under eller strumpbyxor! Känner mig fruktansvärt naken annars! Har heller aldrig superkorta shorts, utan fet ska vara mitten av låren eller ner till knäna. Jag svettas hellre! Är också under 30(snart 28) och jag tycker inte det är fel. Klär mig hellre bekvämt än enligt mode eller andras tyck och smak. Klär mig dock snyggt, inte bara joggingbyxor och tröja. Några byxor jag hittat nu som sitter sjukt skönt är ett par från Lager157. Mjuka, höga i midjan och billiga 😊 Om någon är intresserad letar jag gärna upp dom och skickar länk 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

[EM_L]
6/8/19, 5:30 PM
#3

Är 15 och tycker också att det inte är så kul.

Är okej om jag går bland folk jag inte känner. Men kan inte gå i kortbyxor eller kjol/klänning i skolan🤪 

Men nu tänker jag strunta i det, det är inte obekvämt utan det är nog att jag har lite tjocka lår och det är så fult tyckte jag innan.

Klä dig som du vill=) Jag skulle inte bli förvånad ifall någon tog på sig en stickad tjocktröja på sommaren.

Upp till toppen
Annons: