Annons:
Etikettsmink
Läst 647 ggr
[Urfokus94]
2019-03-28 19:59

Täcka rött märke, tips?

Jag har ett rött märke i ansiktet ett slags födelsemärke, köpte en dyr täckande kräm(foundation) som man kan täcka ärr o tatueringar med. Det funkade. Men jag använder inte smink annars så är osäker på hur det ser ut när jag bara applicerar på ett speciellt ställe i ansiktet där själva märket är o inte hela ansiktet? Är det konstigt att göra så, ni som är Bättre på make up? O undrar över en till sak, ser resultatet mer naturligt ut om man applicerar ngt puder över det efteråt? Eller ngt setting powder? Är bara för att dölja detta märke allt detta men tror jag var tydlig med det : p

Annons:
angelitoo
2019-04-08 18:00
#1

Man brukar se ganska väl om det man täckt matchar med övriga huden, har man valt rätt nyanser osv ska man inte behöva ha produkten i hela ansiktet. Ett annat tips är att grönt neutraliserar rött, så skaffa en primer eller liknande i grön ton! Mvh någon som har haft problem med rocasea

TatsuOni
2019-04-09 18:50
#2

Nu är det inte så ofta jag gör det, men när jag täcker mina röda ärr så använder jag en grön mineralconcealer. Eventuellt med en dutt mineralpuder av samma märke över för att smälta in med min hudton. Ser väldigt naturligt ut på mig i alla fall.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: