Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 766 ggr
strobii
2019-01-24 19:52

korallnagellack

har ni tips på något fint korallfärgat nagellack? :)

mitt favorit har varit peach cocktail från gina, men det är tyvärr slut nu och finns inte i butik. 

jag vill gärna att det går mer åt det rosa hållet än det orangea. 
och jag undviker helst mavala-nagellack då jag inte gillar penseln och dessutom upplever att nagellacken snabbt blir sega i konsistensen.

Annons:
GuineaGirl
2019-01-24 21:28
#1

Essie har flera korallfärgade nagellack. Tänker i första hand på Cute as a button, som har en tydlig rosa underton. Men även Sunday funday har en liknande nyans.

Essie har också ett något ljusare korallfärgat lack som heter Tart deco och ett mörkare rosa som heter Peach daiquiri.

OPI har ett lack som heter I eat mainely lobster, men det har jag inte provat.

Själv föredrar jag annars korall nagellack som drar mer åt rödorange. ;-)

strobii
2019-01-24 22:25
#2

tack vad snällt med så många tips! :) av bilderna att döma så tyckte jag cute as a button såg mest likt ut det jag har :) 

har inte provat nått essie nagellack faktiskt.. möjligtvis ett matt topplack bara. tycker du att dom är bra? :)

GuineaGirl
2019-01-26 11:17
#3

#2 Personligen gillar jag essie, eftersom de flesta lacken håller länge på nageln. Men essie lack med knalliga färger verkar ofta flaga snabbare.

Penseln är också ganska bred och i de flesta fall krävs två-tre lager av lacket för att täcka bra. Om man gillar det eller inte, är ju en smaksak. ;-)

strobii
2019-01-26 18:06
#4

jag köpte cute as a button idag faktiskt! :) velade mellan det och sunday funday i butiken, och nu när jag kom hem så ångrar jag mig nog att jag inte köpte sunday funday istället xD  men jag ska testa och se hur det ser ut på naglarna snart :)

Upp till toppen
Annons: