Annons:
Etikettsmink
Läst 864 ggr
tlover
11/29/18, 11:40 AM

Råd för en sminknoob

Jag har egentligen aldrig sminkat mig, även om många tror att jag gör det pga starka färger naturligt.

Jag känner däremot för att få större chans på jobbmarknaden så behöver jag kunna sminka mig lite iallafall.

Mitt största problem är min hud som inte varit riktigt okej sen jag var gravid (hormonfinnar), men jag vill inte heller ha foundation för det känns lite väl mycket som scenmakeup (nästan min enda erfarenhet av smink). 

Jag vet inte var jag ska börja och jag har noll intresse av att söka på youtube eftersom det är tråkigt och mer "over the top" än vad jag är ute efter.
Jag har dessutom en begränsad budget.

ps. Jag vill inte ha tips om maskara, det ser ut som jag har lösögonfransar med maskara

l'm back

Annons:
Surpan
11/30/18, 9:41 AM
#1

Jag hade satsat på att se lite "fräsch och vaken" ut i din sits. Kanske kan du tänka dig något lättare underlag för att jämna ut hudtonen lite? Många foundations idag är väldigt tunna och mer som färgade dagkrämer. på det så kan du ha lite concealer om du vill, annars bara lite rouge för att få lite färg. Utöver det räcker det att se till att läpparna är återfuktade och fräscha såhär på vintern med ett läppbalsam.

/Surpan

tlover
11/30/18, 10:10 AM
#2

Tyvärr vet jag inte ens vad det innebär. Senaste gången jag sminkade mig var på mitt bröllop ca 8 år sedan och jag har aldrig haft consiler eller liknande (förutom på scen)

l'm back

Jojaton
12/5/18, 11:44 PM
#3

Jag tror att Vitazing eller GinZing Tinted Moisturizer från Origins (finns på Kicks) kan vara en PERFEKT produkt för dig. Den är vit när du får ut den ur tuben men anpassar sig till din hudton, jämnar ut tonen och ger fukt (plus solskydd) utan att se sminkad ut. Väldigt lätt täckning men jämnar ju ut huden fint. Eventuellt kan du lägga lite solpuder eller rouge på kinderna för att få lite färg. Skillnaden på Vitazing och GinZing är mängden solskydd, de har SPF 15 resp 40.

Känner du dig osäker kan du gå till närmaste Kicksbutik och be dom hjälpa dig, säger du att du skulle vilja prova antingen Vitazing eller GinZing (eller något annat) kan de antingen applicera det på dig i butik, eller så kan du få en liten provburk med dig hem för att prova i lugn och ro.

Johanna - Instagram

224
12/6/18, 2:23 PM
#4

Noppa till ögonbryn, färga ögonbryn och fransar med refectocil. köp en bb eller cc-cream(lumene cc-cream) och applicera runt ögon, panna, näsa. köp the body shops ansiktsmask chinese ginseng & rice clarifying polishing mask för glow och lägg kvällen innan. och om du vill grunda inför sminket med en brun utan sol kvällen innan efter du lagt masken. jag tror inte dina fransar ser ut som lösögonfransar, vanliga fransar gör aldrig det, du är nog bara ovan andra skulle säkert tycka du bara ser lite tillpiffad och fin ut :)

Jag använder allt detta ovanför high recomend!

224
12/6/18, 2:24 PM
#5

min erfarenhet av Foundations som anpassar sig efter ens hudton är att de alltid blir mörkare än personens egentliga hudton

Jojaton
12/6/18, 3:16 PM
#6

#5 Har en vän som är väldigt, väldigt ljus som använder GinZing dagligen, den ser aldrig för mörk ut på henne.

Johanna - Instagram

Annons:
tlover
12/6/18, 4:55 PM
#7

#4 jag ska definitivt inte färga bryn och fransar, det behövs inte. Andra tror ju att jag har smink till vardags och kommentaren om lösögonfransar fick jag av en annan inte egen åsikt alltså

l'm back

224
12/12/18, 9:15 PM
#8

#7 Varför inte bara tacka och ta emot tipsen istället för att ''säga emot'' när du inte ens postat en bild på dig. Det var TIPS. :)

tlover
12/12/18, 9:27 PM
#9

#8 jag skrev ganska tydligt i#0 att jag har starka färger och inte behöver maskara i #0

l'm back

[Tuulikki]
12/18/18, 8:57 PM
#10

Forma brynen och kanske ha en bryn-gelé på till vardags (så brynen ligger på plats). Sen kanske ett svagt färgat läppbalsam skulle vara fint, men ändå diskret. Som de andra nämnt finns det olika krämer som jämnar ut hudtonen, men det är @jojaton mycket bättre på än jag.

Man kommer långt på en bra hudvårdsrutin också🙂Jag själv som har lite problemhy använder Indy Beautys rengöringsmousse (55kr gav jag) och smörjer med kokosolja i ansiktet varje kväll.

Upp till toppen
Annons: