Annons:
Etikettsmink
Läst 749 ggr
Rwawr
11/24/18, 7:24 PM

Ni med stor koll på smink märken

Jag skulle behöva lite hjälp med åsikter Ang. Olika smink märken. Tänkt beställa lite julklappar och sådär men känner inte till alla märken. Och vissa är säkert av budget variant. Så om ni testat nåt av följande märken får ni gärna komma med åsikter och ev vilka produkter. Tack på förhand! Märken jag till exempel: W7, revolution, nyx, technic. Säkert fler.

Annons:
Sindri
11/24/18, 8:08 PM
#1

Jag har testat Nyx och gillar det. Tycker t ex läppstiften sitter bra.

Jojaton
11/24/18, 10:09 PM
#2

Jag har jobbat i skönhetsbutiker i över tre år, och tycker överlag att de billigare märkena gör bra make up, men det beror lite på vad man förväntar sig utav sminket också. Tycker generellt att ögonskuggor, rouge, bronzer/contour, läpprodukter osv sitter lika bra som lite dyrare märken - men behöver man inte ha en make som sitter i 10+ timmar funkar det mesta, om man kan va beredd på att bättra på framförallt läpprodukter.

Är det någon speciell kategori make up du planerar att köpa? Finns inget märke, inte ens av de dyra, där jag kan rekommendera precis varenda produkt - och inte till alla personer.  Men är du ute efter tex ögonskuggspaletter, läppstift eller highlights så kan jag ta fram lite varianter jag brukar tipsa mina kunder om, som för det mesta brukar bli väldigt nöjda :)

Johanna - Instagram

Rwawr
11/24/18, 10:14 PM
#3

Främst är det nog primer, ögonskuggor, foundation och typ mascaror tror jag :) inga läpprodukter. Förstår såklart att det är svårt men vissa märken har jag inte ens hört om så var nyfiken på vad folk tycker.

Jojaton
11/24/18, 10:44 PM
#4

Foundation är skitsvårt att köpa till någon annan - det är mycket som ska stämma; färg, formula, finish, täckgrad osv. Gissar att du menade Real Techniques i första inlägget? De gör superbra borstar och tillbehör.

Primers så gillar jag de från Kicks Beauty - speciellt Mattifying och Hydrating, Nyx Angel Veil är också bra. Nyx gör grymma ögonskuggor, Milani Everyday Eyes etc. Har hört mycket bra om Revolution Makeup's ögonskuggor men aldrig provat själv. Beroende på din budget så gör Smashbox FANTASTISKA paletter med 8 skuggor för 280kr - kvalitén du får på dom skuggorna är nästan omöjlig att slå för det priset! Jag gillar L'Oreal och Maybellines mascaror, Isadora gör också bra mascaror. 

W7 har jag aldrig provat, Revolution har jag som sagt bara hört lite om, men det mesta jag hört om dom är bra.

Johanna - Instagram

Sindri
11/24/18, 11:23 PM
#5

Det här med mascaror är supermysko tycker jag. Jag ser ibland kvinnor som har jättefina fransar och så testar man den mascaran de använt, men på mig funkar det inte alls lika bra. Jag undrar om det beror på vilka fransar man har från början? På mig funkar Max Factor bäst, Lancome kan också gå bra.

Jojaton
11/24/18, 11:59 PM
#6

#5 Det beror väldigt mycket på vad för frans man har från början. Nästan varje mascarakund jag har haft frågar efter ”den bästa mascaran” - hade den funnits hade vi bara haft den mascaran i butiken brukar va mitt standardsvar.

Johanna - Instagram

Annons:
Rwawr
11/25/18, 9:50 AM
#7

Jag är specifikt intresserad av märken som inte finns på kicks, Åhléns eller typ Ica maxi. Jag har inte sett dem här som jag skrev i toppen å därför är jag främst nyfiken på just såna märken som man måste beställa. Annars kan jag lika gärna åka till butik, testa och köpa. :)

Sindri
11/25/18, 10:04 AM
#8

Då går Nyx bort, för det finns numer på Kicks.

Rwawr
11/25/18, 10:05 AM
#9

Okej hade ingen aning om det. Resterande då.

Upp till toppen
Annons: