Annons:
Etikettsmink
Läst 1047 ggr
Midsommarblomster
2018-06-17 18:25

Foundation

Jag vet att alla foundation funkar helt olika på alla, man måste testa sig fram etc. Men någon kanske kan ha en aning om någon foundation som kanske skulle kunna funka för mig tänker jag :) Jag har varken pengar eller tid att köpa flera olika för att till slut hitta en optimal. Åker bort om några dagar och vill ha en bra foundation tills dess! Just nu har jag 2 st som jag blandar, en supergammal Max Factor colour adapt och en Max Factor facefinity. De är väl sådär. Funkar ok i några timmar om jag är helt nyexfolierad och återfuktad. Sen börjar det se fult ut och släppa trots puder. Skulle absolut inte kunna använda facefinity ensam då den känns alldeles för tunn och ”torr” på något sätt och lägger sig i minsta ojämnhet. Min hy är yttorr. Lite småfinnig. Flagnar av lite trots återfuktning. Har lite ärr att täcka. Blir lite fet om jag har smink men annars inte fet alls. Någon som har tips? Vill ha en med medel/hög täckning som inte torkar ut och lägger sig fint. Hellre lite krämig formula än för tunn om ni förstår. Ska finnas på make up store eller kicks, spelar ingen roll vilken prisklass :)

Annons:
Jojaton
2018-07-12 19:31
#1

Min hy påminner lite om din, och mina favoriter just nu är Dior Forever, bareMinerals Bare Pro fluid foundation, (och EX1 Invisiwear men den finns inte på Kicks…) båda är matta utan att va torra, speciellt Diors, fulltäckande och sitter hela dagen. Kan även tipsa om Smashbox Primerizer för den ger fantastiskt mycket fukt samtidigt som den hör att det sitter längre!

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: