Annons:
Etiketthår-frisyrer
Läst 1659 ggr
AnnieJson
2018-02-14 01:54

Er inställning till hår där nere? Bort eller inte?

Hur brukar ni göra med könshåret och vad har ni för inställning till håret där nere ? Tar ni bort allt eller behåller ni något? Varför? Och ni som rakar bort allt, hur gör ni för att få bästa resultat egentligen? Några tips?

Annons:
AnnieJson
2018-02-14 06:34
#1

Jag svarade "Jag rakar bort allt" eftersom jag är helrakad just men annars brukar jag variera det lite. Ibland sparar jag en liten frisyr upptill. Mest för att det är kul med lite förändring ibland! Det viktigaste för mig är att det inte finns hår nere vid blygdläpparna för då tänker jag bara på allt som kan fastna där. Blä! Det är helt enkelt en renare och fräschare känsla att vara rakad där, tycker jag. Dessutom är det en bättre känsla vid oralsex när huden är slät jämfört med när den är hårig. En närmare känsla liksom. Min kille tänder också på att verkligen kunna se "hela härligheten" där nere utan att det är gömt bakom en massa grovt hår. Det är mer inbjudande när det är nyrakat säger han, men han har fått stå ut med rätt mycket stubb ändå när det har gått lite långt mellan rakningarna :-). Han bryr sig nog inte lika mycket som jag trots allt.

AnnieJson
2018-02-14 06:40
#2

…sen ska jag säga det att bland de jag känner så är det inte så vanligt att variera och raka fram en frisyr som jag gör ibland utan de flesta rakar nog bara bort allt. Men det är nog för att jag är ovanligt "pysslig" av mig ibland när det gäller hud- hårvård och sånt. Men det fina med det här är ju att alla får bestämma själva. De få gånger jag har varit i omklädningsrum eller badhus så har jag sett alla varianter. Bland yngre det ju oftast helrakat men bland de lite äldre är det verkligen alla varianter, från slätrakat till stora frodiga buskar och allt däremellan.

emeliesve
2018-02-15 10:21
#3

Nästan alla rakar ju sig och om man ändå ska raka är det väl lika bra att ta bort rubbet. Fattar inte varför man ska ha en "frisyr" där nere.

[Tuulikki]
2018-02-15 12:16
#4

Det är väldigt olika. Ibland är jag helt vaxad och i andra perioder trimmar jag bara ner det. Rakar inte själv, blir aldrig bra. Vaxar mig hellre då, på salong🙂

AnnieJson
2018-02-15 15:41
#5

Jag vill också prova att vaxa mig på salong! Har kompisar som har gjort det och de sa att resultatet blir såå mycket bättre än vid rakning. Superlent och snyggt, men det kostar väl en del? Vad betalar du ungefär? Hur länge dröjer det innan håret kommer tillbaka efter en vaxning? Hur ont gör det om man vaxar bort allt på salong?

[Tuulikki]
2018-02-16 13:07
#6

#5 runt 500kr🙂 Jag tycker resultatet blir jättebra, går inte ens att jämföra med att raka hemma. För mig dröjer det några veckor innan det börjar komma tillbaka. Vaxar man regelbundet kommer håret börja växa glesare och glesare.

Tycker inte det gör ont alls, men det är väldigt individuellt. Tjejen på salongen har blivit biten i armen, fått sparkar, slag osv när folk ryckt till och reagerat på smärtan. Sen finns det såna som mig som bara ligger där och väntar🤪

Annons:
Carrosh
2018-02-21 11:23
#7

När jag väl rakar så rakar jag bort allt. Men det går i perioder hur ofta jag orkar och vill också. Eller beroende på hur varmt det är.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Scorpio97
2018-04-18 22:56
#8

Det varierar. Tycker egentligen det är snyggast med en tofs kvar men det är drygt att få det jämnt. Oftast har jag därför helrakat och alltid inför mens. Ibland har jag ingen lust att greja med det och då får det växa. Börjar det leta sig ut ur baddräkten (jag simmar året om) så rakar jag bikinilinjen eller tar bort det värsta med en sax, om jag orkar. Annars får det vara tills jag har lust att raka mig igen. När jag rakar gör jag det för att jag gillar hur det ser ut och hur det känns (för mig blir området känsligare, på ett bra sätt).

Innan jag rakar så skrubbar jag med en skrubbhandske, det gör jag även dagen efter rakning. Sen använder jag faktiskt balsam som "rak-lödder", tycker det fungerar bäst. Rakar mothårs fast man inte ska det för annars blir det stubb kvar för mig. Ser till att byta blad ofta. Brukar inte få röda prickar och jag tycker resultatet blir bra.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: