Annons:
Etikettsmink
Läst 1843 ggr
miwi96
2018-01-07 22:46

Tips Smink

Hej!

Jag är helt ny på smink, och vill gärna ha tips på vilket/vilka märken som "värt" för en nybörjare, Samt vilket typ av smink som är bra att börja med.

Har som sagt nollkoll på detta..

// 22årig tjej

Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu

Wallix´s Hamstrar

Annons:
224
2018-01-09 14:24
#1

Kan rekommendera Lumene cc-Cream den är behaglig på huden använder den som bas. Du kanske får skriva vad du har för färger på hår hud å ögonbryn så blir det lättare.

MeMyself&I
2018-01-10 17:30
#2

Kul! Ja det är verkligen en djungel att hitta rätt smink i början. Men efter några års erfarenhet av mycket sminkande har jag massa bra tips som i alla fall jag tycker om! 😃
Men jag skulle behöva veta lite saker först innan jag kan tipsa!

* Vad är du ute efter för typ av produkt/er? Vad är viktigast enligt dig? T ex bas, som foundation och concealer (som täcker och jämnar ut hudtonen), eller ögon som t ex eyeliner, mascara, ögonskugga, ögonbryn  eller någon läpprodukt eller allihopa?

* Hur mycket pengar kan du tänka dig att lägga ner på sminket? 

Kanske är svårt för dig att svara på dessa frågor, men vet inte riktigt annars vad jag ska utgå ifrån tyvärr. Och i och med att jag ofta gör så kallad "full face make up" på mig själv så är det lite svårt att bara tipsa om enstaka produkter.

Hoppas du kommer tycka att smink är roligt! Är väldigt kul när man lär sig göra olika typer av sminkningar, är lite som att måla en tavla eller nåt 😃

Jojaton
2018-01-16 07:14
#3

Jag hade gått till Kicks och bett att få en ”Perfect Base” (alternativt 50min full face om du vill ha hjälp med ögonskugga, rouge, bronzer osv) Perfect Base kostar 195kr och du får 20% på hela köpet, och en makeupartist hjälper dig att plocka ut produkter anpassade för din hudtyp, hudton och tycke (täckning, finish osv) 50min ligger på 450kr, med 20% på hela köpet.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: