Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1529 ggr
emeliiiiieee
2017-12-12 08:52

Hudvårdsrutin

Hur ser era hudvårdsrutiner ut? Mina är

Morgon

Rengöring

toner

serum

dagkräm

ögonkräm

Kväll

Rengöring med olja och ansiktsmjölk

Peeling 

ansiktsmask 3 ggr i veckan

Toner

serum

nattkräm

ögonkräm

Sen såklart litervis med vatten. 

Hur gör ni andra? :) Roligt att veta tycker jag

Annons:
Sattyg
2017-12-12 09:06
#1

Morgon:

Rengöring med micellärt vatten

Serum, antingen ett från estee lauder eller ett aha-syra serum från peter thomas roth.

Lätt olja.

Dagcreme från Kiehls med spf 30.

Kväll:

Oljerengöring från Elemis.

Aha serum.

Serum.

Nattcreme från Exuviance.

Ett par gånger i veckan lägger jag mask, en fuktmask som jag sover med och en peelingmask.

Jag tycker det är kul med smink och hudvård och nu när jag är en bra bit över 30 år så försöker jag jobba mycket med att förebygga linjer och rynkor. 🙂

emeliiiiieee
2017-12-12 09:13
#2

#1 Visst är det kul? :D Speciellt när man märker skillnad tycker jag :)

TatsuOni
2017-12-12 19:15
#3

Vinter

Morgon & efter dusch:

Mandelolja

Utspädd äppelcidervinäger

Kväll:

Olja vid behov, oftast mandelolja.

Sommar

Morgon:

Utspädd äppelcidervinäger

Efter dusch:

Mandelolja

Utspädd äppelcidervinäger


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Tuulikki]
2017-12-13 03:14
#4

Morgon:
- Ansiktsrengöring tillsammans med min "Foreo" (inte en äkta)
- Toner
- Dagkräm från Lumene

Kväll:
- Ansiktsrengöring tillsammans med min "Foreo" (inte en äkta)
- Toner
- Kokosolja eller mandelolja
- Baddar försiktigt med frottéhandduk (ny, ren varje dag)

Skrubbar läpparna en gång i veckan och försöker lägga ansiktsmask en gång i veckan också🙂 Det blir olika varje gång och jag tycker inte att alla gör skillnad men tycker det är roligt att pyssla om sig lite.

emeliiiiieee
2017-12-13 11:28
#5

#3 Hur använder du utspädd äppelcidervinäger?

emeliiiiieee
2017-12-13 11:29
#6

#4 Använder också ny handduk varje dag till just ansiktet. Bästa köpet jag gjort. 

Vad tycker du har blivit skilllnad och inte? Jag själv har märkt att mina finnar har försvunnit

Annons:
TatsuOni
2017-12-13 11:54
#7

#5 På en bomullspad i ansiktet efter oljan. Jag stryker alltså på det och låter det torka in.

Skillnaden för mig är att jag inte har sår, exem och flagande hud i ansiktet med den här rutinen. Med ÄCV så har min hud äntligen börjat producera eget fett och finnarna minskade, men jag började även med en annan sorts p-piller i samma veva, så det är svårt att säga hur mycket som är ÄCVn. Idag har jag i princip inga finnar och förutom lite torr hy vintertid, inga problem.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[IdaSoren]
2017-12-16 16:12
#8

Morgon:

Rengöring med micellärt vatten
Exfoliering med BHA-syra
Serum (oil control)
24-timmars fuktkräm

Kväll:

(Sminkborttagning)
Rengöring med micellärt vatten
Exfoliering med BHA-syra
Serum (oil control)
Serum (vitamin B3)
24-timmars fuktkräm

Min ögonkräm är slut och jag har inte tagit tag i att köpa en ny, annars ingår ögonkräm i kvällsrutinen också 🙂

[Tuulikki]
2017-12-16 16:28
#9

#6 Ja absolut! Det och att byta örngott ofta har hjälpt min hy att bli finare🙂

Jojaton
2017-12-17 12:01
#10

Morgon: Rengöring/ansiktsvatten (2i1 produkt) Ögonkräm Essence Serum Dagkräm (Solskydd) Kväll: (Makeuprengöring) Rengöring/ansiktsvatten Ögonkräm Essence Serum Nattkräm All min hudvård (förutom makeuprengöringen som är från Biotherm) är från Filorga. Två-tre gånger i veckan har jag nattmasker istället för min kvällsrutin - då använder jag antingen en fuktmask från Origins eller Filorgas Sleep and Peel :)

Johanna - Instagram

emeliiiiieee
2017-12-23 09:28
#11

#10 tycker du Filorga är bra? har funderat på om jag ska köpa produkter från dom men blir aldrig av

Jojaton
2017-12-23 12:59
#12

#11 älskar Filorga! Nu är inte jag så gammal att jag använder deras Anti Age produkter, men har sett sååå fina resultat av dom - och snabbt! Använder just nu Hydra-serien och har inte varit så nöjd med en hudvårdsserie på länge. Rekommenderar verkligen att prova :D

Johanna - Instagram

Scorpio97
2017-12-28 21:27
#13

Tvättar med vanligt kranvatten morgon och kväll. Smörjer in med några droppar mandelolja på kvällen. En gång varje eller varannan vecka gör jag egen peeling på socker/salt + mandelolja (ibland med lite citron och/eller honung i).

För mig fungerar det tusen gången bättre än alla vatten, krämer, rengöringsprodukter osv jag någonsin testat :)


//Jessie

Annons:
Katarina97
2018-01-02 00:28
#14

På morgonen bara vatten och en dag créme, dels pga tidsbrist men också pga att min hy är ganska torr och känslig och jag upplever att jag torkar ut den när jag håller på och tvättar ansiktet för många gånger med för mycket medel. På kvällen Micellar cleansing water Rengöringsmjölk med min foreo Peelande ansiktsvatten med AHA-syra Serum Olja Nattcreme

Upp till toppen
Annons: