Annons:
Etikettkläder
Läst 1602 ggr
[fridan1000]
2017-10-31 15:16

Klä sig "modigt"

Hej jag vet inte om jag skriver på rätt sajt så ni får säga till om det är fel. Min bästa vän som är en kille klädde ut sig till en häxa på ett haloweendisco, med klänning och häx hatt. Folk sa att han klädde sig modigt och jag började undra, hur kan tjejer klä sig "modigt"? Kan inte vi försöka lista Ut hur?

Annons:
[AnimeV4]
2017-10-31 15:21
#1

Jag tycker att man kan byta ordet "modigt" mot "normbrytande". Det är väl därför folk kallar det modigt, för att det hör till ovanligheten vilken kan dra med sig negativa reaktioner.

Av någon anledning är det mer accepterat att tjejer är maskulina än att vi killar är feminina. Det tycker jag är ett mysterium🤔

[fridan1000]
2017-10-31 18:15
#2

#1 håller helt klart med

[fridan1000]
2017-10-31 18:37
#3

Men då kvarstår ju frågan om hur tjejer kan klä sig normbrytande

Jojaton
2017-10-31 21:07
#4

#1 läste en kommentar om det nånstans, typ att det är så inpräntat i vårt samhälle att maskulint är bättre, starkare, mer eftertraktat, än feminint och att det därför är mer okej för tjejer att bära ”killkläder” än det är för killar att ha ”tjejkläder”. Det är nog svårare för tjejer ja, men för en väldigt lång tjej kan det vara modigt att bära höga klackar. Eller att ha kläder som generellt sett inte passar en kroppstyp.

Johanna - Instagram

nypisnina
2017-11-01 00:11
#5

Det är en intressant fråga, jag tycker själv att jag är modig bara jag kammar min sidbena åt andra hållet, bara för att det är utanför min bekvämlighetszon. Men jag kan nog inte komma på något generellt som gör en modig. Kanske om man klär sig i avantgarde kläder eller vad det heter? Lady gaga är väl modig t.ex? - och hon har verkligen skumma kläder och stilar ibland.

TatsuOni
2017-11-10 18:12
#6

Jag har faktiskt fått kommentaren att jag är "modig, som går ut klädd och sminkad" som jag tycker om. Goth. Har även fått utstå en hel del kommentarer och även hot för att "jag är jag".


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
vendelay
2017-12-09 20:10
#7

Lite OT men som Madonna sa för typ 18 år sedan:

Girls can wear jeans and cut their hair short Wear shirts and boots 'cause it's okay to be a boy But for a boy to look like a girl is degrading 'Cause you think that being a girl is degrading

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: