Annons:
Etikettskönhet
Läst 1953 ggr
elsa02
2017-10-27 17:51

gradual tanning, brun utan sol

Jag är verkligen jätteblek och vill testa brun utan sol, jag är dock väldigt rädd att det ska bli fläckigt eller oranget. Jag vill främst ha färg i mitt ansikte och känna att jag ser icke döende ut utan smink.

Har någon testat gradual tanning? Får man verkligen färg och är det lättanvänt?

jag har kollat lite på denna produkt? Någon som kan rekommendera?

https://www.kicks.se/sttropez-/gradual-tan-everyday-moisturiser-for-face-light-medium-p25809

Annons:
Sattyg
2017-10-27 18:40
#1

Jag har inte testat den du länkar till. Men den här använder jag https://www.kicks.se/clarins/radiance-plus-golden-glow-booster-face-p35303?ticket=Oy9zZWFyY2hfcGFnZS9wcm9kdWN0c2VhcmNoOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MDEyNTgzOyM7T0JKRUNUSVZFJDtOT05FOk5PTkU7Mzc7&searchWord=Clarins

Man blandar ca 3 droppar i sin vanliga ansiktscreme och applicerar. Den är riktigt bra och väldigt dryg eftersom det krävs så liten mängd :)

elsa02
2017-10-27 19:10
#2

#1 Måste det vara en dagkräm eller funkar vilken ansiktskräm som helst bra? Byggs resultatet upp efter varje dag?

elsa02
2017-10-27 19:19
#3

-och blir det inte skillnad på ansikte och resten av kroppen?

Sattyg
2017-10-27 21:06
#4

Vilken ansiktscreme som helst funkar. Ja det är en gradvis uppbyggnad, men för mig som är blek räcker det med en omgång för att få en bra färg. Sen underhåller jag det var tredje dag ungefär. Visst blir det skillnad i färg på ansiktet och resten av kroppen, på somrarna brukar jag ”busa” hela kroppen och på hösten lägger jag bara på ansiktet och halsen. Jag brukar ändå ha kläder som inte visar så mycket hud så för min del kvittar det om jag är kritvit på resten av kroppen 😊

Jojaton
2017-10-31 21:13
#5

Den från Clarins är super om man vill ha en enkel brun utan sol! Jättefin färg på den :) och den finns för kroppen också, jag har båda, använder den till ansiktet mest men är jag för lat för att busa hela kroppen använder jag den för kroppen till hals och dekolletage.

Johanna - Instagram

Katarina97
2018-01-02 00:40
#6

Har testa kroppsversionen av den du länka och den är okej. Tänkte också att en gradual tanner skulle vara bättre för mig då jag var jätterädd att det skulle bli fläckigt och inte ville ha så jättemycket färg men insåg snart att det var mycket enklare och dessutom billigare med en mousse och en tanning vante eller ibland till ansiktet en stor sminkborste. Blev mycket lättare för mig att inte få några fläckar då. Dessutom blir det mycket billigare eftersom man inte behöver använda alls lika mycket av en mousse. Men om du känner dig mest bekväm med en gradual tanner så tror jag att den du länka är bra. Den för kroppen är den bästa gradual tannern är den bästa jag testat och saint tropez brukar vara bra.

Annons:
Upp till toppen
Annons: