Annons:
Etikettshopping
Läst 1534 ggr
CaptainBunchie
10/5/17, 10:29 AM

Knästrumpor/thigh highs som stannar?

Har ett par ribbade overknee-strumpor som jag köpte från typ H&M för ett bra tag sedan, men de ramlar ju ner på vaderna mer eller mindre så fort jag ställer mig upp.

Finns det några bra overknee eller thigh highs som stannar bättre på plats? ❤️
Har rätt grova knän och stora lår, så det gör väl inte saken lättare. Stl 39/40 i foten.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
Surpan
10/5/17, 7:04 PM
#1

Nej det finns inte enligt mig erfarenhet, inte utan strumpebandshållare i alla fall. Dock kanske du kan få de att stanna uppe bättre om du har ett par tunna strumpbyxor under? I värsta fall kanske du kan sy fast dom i ett par strumpbyxor. Annars finns ju stay-ups. De har silikon på insidan för att hålla sig uppe. Kanske finns några "vanliga" strumpor med silikon också men jag har aldrig sett några.

/Surpan

Sindri
11/19/17, 10:51 PM
#2

Jag har H&Ms over-kneestrumpor (tunna, med mycket bomull i 2-pack) och har väldigt långa och smala ben men de sitter uppe bra. Har lärt mig att köpa en stl större, d.v.s. jag har stl 38 i skor, men köper 39-40, de skall gå över knäna utan att sträckas ut så mycket.
Jag har några äldre som inte sitter så bra, på dem har jag sytt på silikonresår, det funkar bra. Jag brukar också spara silikonbandet från trasiga stay-ups och göra stay-ups av lite tjockare strumpbyxor, eftersom jag verkligen ogillar strumpbyxor. Man kan såklart sy på såna på over-knees också.

Upp till toppen
Annons: