Annons:
Etikettallmänt
Läst 3321 ggr
strobii
2017-05-19 16:13

funkar det med urringat?

Hej på er! Jag skulle behöva lite åsikter :) Dels från er som har samma ´problem´ men kanske också från ni som inte har det, och vad ni anser :) 

Tycker ni att det ser väldigt illa ut med urringade kläder (tänker främst klänning nu.) om man har små bröst? Jag har hittat en klänning i en webbshop som jag så gärna skulle vilja ha, men den är urringad(brett v-ringad.) och jag har alltid undvikit sådana kläder just eftersom jag har små bröst :/ Man ska väl självklart inte bry sig i vad andra tycker, men det är ju oftast lättare sagt än gjort. Ser det inte väldigt fult ut med en urringning om man inte har någon klyfta menar jag?

Annons:
TatsuOni
2017-05-19 16:24
#1

Jag har inte samma problem, men jag tycker absolut inte att det ser konstigare ut än att någon med stor byst har urringat. Har aldrig ens tänk på saken förrän nu.

Urringning är enligt mig inte bara till för att visa upp bröst, det en är en detalj som kan göra ett klädesplagg snyggare/intressantare och det är svalare på sommaren.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

strobii
2017-05-19 16:38
#2

Åh men vad skönt att höra den åsikten från någon i alla fall :) 
Det är väl kanske just för att jag har små som jag tänker så; att folk ska tycka det ser fel ut när man har en urringning och ingenting att visa där i öppningen liksom.

Sindri
2017-05-19 16:41
#3

Åh men, jag tycker alla kläder är gjorda för de med mindre byst. Själv undviker jag för urringat p.g.a. för stor byst. Tycker det ser för vågat ut - om det inte är galafest, men till vardags har jag det inte!

Inte kan jag ha för liten urringning heller, då tycker jag blicken bara dras till bysten. Lyllos du som har mycket mer att välja på!

strobii
2017-05-19 16:48
#4

Oj jag tycker verkligen tvärtom. Inte bara när det gäller urringat alltså, utan många kläder (särskilt linnen) bara hänger framtill, för att det inte finns tillräckligt att fylla ut med, och det gäller oftast även i xs. Och linnen/klänningar utan regelerbara axelband är också helt uteslutet tyvärr :( 

Men jag kan förstå ditt ´problem´ också, att man kanske själv kan tycka/tro att det ser för vågat ut. Men ser tyvärr dessvärre mer problem att hitta kläder när man har liten byst.

Sindri
2017-05-19 16:57
#5

Jaja, gräset är väl alltid grönare på andra sidan…..😃

Eller så avviker vi båda från "normen".

Köp du klänningen om du vill ha den - hoppas den passar också.

strobii
2017-05-19 17:01
#6

Haha jaa det brukar väl vara så 😉

Tack, jag hoppas också det ifall jag bestämmer mig för att köpa hem och prova.

Annons:
TatsuOni
2017-05-19 17:25
#7

Har också supersvårt att hitta linnen/kläder i allmänhet.. Jag är en liten person med inte så stor midja, men med lite större byst.

Så barnlinnen är för små. (Handlar annars mycket på barnavdelningen)

Vanliga linnen utan reglerbara axelband hamnar under tuttarna.

Linnen som sitter bra över tuttarna är oftast fladdriga i midjan.

Som tur är så finns det ju linnen med reglerbara axelband och så brukar de vara stretchiga, men det är inte alltid lätt att hitta🤪

Skjortor och liknande är i princip omöjligt att köpa…

Men lycka till med din klänning!😃


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

strobii
2017-05-19 17:30
#8

Men visst är det jobbigt?! Man blir ju så besviken när man hittar ett fint plagg men som bara sitter bra på -ett- ställe istället för alla ställen som krävs. 

Måste vara trevligt för dom som passar in i klädkedjornas ´mallar´ och faktiskt bara behöver gå efter vad dom tycker är fint, och så passar det.. 

Tack så mycket! :)

TatsuOni
2017-05-19 17:38
#9

#8 Otroligt jobbigt! Förstår inte varför det inte kan finnas mer kläder för folk med olika kroppsformer.  Så tråkigt att behöva sy in och upp allt man köper😕

Byxor tycker jag att man skulle gå över till samma system som på jeans för män. Ett mått för midjan och ett för längd på byxben.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

strobii
2017-05-19 17:59
#10

Men eller hur -.- Det är ju typ standarden när man provar något, att man får kontrollera om det kommer att gå att sy upp på ett vettigt sätt. 

Ja det skulle underlätta. Jag har tack och lov hittat ett par bra jeans och sedan fortsatt köpa samma, så slipper jag åtminstone det problemet. Fast ibland kan man ju hitta någon annan fin modell som man också hade velat att dom passade.

TatsuOni
2017-05-19 18:04
#11

#10 Jag har ofta haft större lycka att hitta jeans på pojksidan på barnavdelningen än någon annanstans😛 Kortare byxben och bättre passform för mig🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

strobii
2017-05-19 18:14
#12

Tur att du hittat något som passar i alla fall :D Man får leta sig utanför sin ´tilldelade´ avdelning haha :)

Sindri
2017-05-19 19:33
#13

7 av: TatsuOni
Är du en smula sykunnig kan jag tipsa om mammalinnen på H&M och Kapp-Ahl. De är dubbla under bysten och har reglerbara axelband. Jag klipper bort amnings-spännena. Inte så jättesnyggt på jobbet kanske, men befriande skönt när man är hemma, bara skall ut på promenad eller handla. De kan även användas som vanligt linne på sommaren om man inte är alltför kinkig med passform på bysten.

När jag var liten fanns kläder i storlekar med tillägger A, B, C och kanske D. Det stod för bredden. Önskar så att mina smala söner kunde köpt byxor som varit i A-storlek.

Annons:
TatsuOni
2017-05-20 10:22
#14

#13 Tack, men jag tycker att det känns lite för varmt med dubbelt tyg på sommaren🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sindri
2017-05-20 14:00
#15

Men du slipper ju bh i syntet under?

TatsuOni
2017-05-20 18:40
#16

 #15 Fast jag föredrar att använda bh🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sindri
2017-05-21 13:04
#17

OK - då missuppfattade jag dig. Då blir det lite varmt med dubbeltyg i linnet.

TatsuOni
2017-05-21 14:47
#18

#17 Har faktiskt varit nere på stan idag och hittat vanliga linnen som passar👍


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

nypisnina
2017-05-25 13:47
#19

Jag tycker att det ser bra ut oavsett bröst storlek, det kan se vågat ut med väldigt urringat om man har stora men om man har små så kan man ha rätt djup urringning utan att det blir "för mycket" liksom. Jag har små själv och går gärna i urringat men visst är snyggt med klyfta, något jag själv aldrig kan få till dock. Kör på urringat tycker jag! 🙂

strobii
2017-05-25 20:03
#20

#19 tack för peppen :) jag har som sagt hela tiden tänkt att det istället ser fel ut med urringat med små bröst eftersom det ser ut som att det fattas något typ.
(och nej samma här, spelar ingen roll vad jag skulle köpa för bh för det går inte att få någon klyfta för mig haha :() 
men jag har beställt klänningen så att jag kan testa i alla fall :) men förbereder mig på att bli besviken -.- en urringning kan man ju tyvärr inte sy om heller D:

Annons:
nypisnina
2017-05-28 22:14
#21

#20 Det finns många fördelar med mindre bröst och jag tycker det är skitsnyggt med djupa urringningar. När jag var väldigt vältränad så hade jag ibland urringning som var så djup att det visade en bit av magen, mina storbystade kompisar blev lite avis t.o.m. för det blev ändå inte för mycket - inte för de tillfällen jag hade linnet iaf, hade ju inte haft det på jobbet direkt, haha! Men de senaste åren har jag blivit mer och mer stolt över mina små bröst och visar det lilla jag har om man säger. Man kan ju gå utan BH med utan att det stör eller blir för mycket. Tycker verkligen att du ska vara glad för det du har och bära urringat med stolthet. 👍

strobii
2017-05-28 23:19
#22

vad kul att höra om någon som trivs så bra och är stolt över sina små bröst! :) 
jag ska försöka med den inställningen jag också, borde förhoppningsvis få hem klänningen imorgon. den här urringningen är ju dock ganska bred också, så jag hoppas att det inte är just det som blir problemet, att klänningen(urringningen) liksom blir fladdrig för att jag inte fyller ut den tillräckligt/gör den tillräckligt tight :o för även om man inte har mycket att visa där under så har man kanske ingen lust att flasha det heller haha ;)

nypisnina
2017-05-29 22:49
#23

#22 Haha! Nä, det är klart, man vill ju inte flasha sig! 😃Det kan ju vara ett problem ibland tyvärr ja, att det ibland blir för fladdrigt. Men jag håller tummarna att den passar fint! Uppdatera gärna sen och säg hur det blev! 🙂

strobii
2017-05-30 10:23
#24

den funkade faktiskt förvånansvärt bra! :D den var inte lika urringad som den såg ut på modellen, så även om den är djupare urringad än jag är van med så tror jag att jag kan vänja mig :D

TatsuOni
2017-05-30 14:06
#25

#24 Härligt!👍 Tror absolut att du kan vänja dig och i framtiden våga köpa fler urringade plagg🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Sindri
2017-05-30 14:30
#26

Grattis till din nya klänning, till ett nytt steg. Du är säkert jättefin i den och hoppas du får mycket roligt i den!

strobii
2017-05-30 15:40
#27

#25 
:D ja man kan ju hoppas haha. återstår att se om jag känner mig tillräckligt bekväm i den när jag har den på mig ute bland folk, men det är väl en träningssak kanske ^^ 

#26 tack :D känns ju som en fånig sak, men är som sagt en stor grej för mig som alltid velat dölja mig för att inte visa -vad jag tycker är- mina brister. 
ska ha med mig den här jag åker utomlands i sommar med en stor del av släkten, så det hoppas jag också att jag ska få! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: