Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1621 ggr
ilenna90
4/25/17, 12:00 PM

hjälp med klänning/butiker

hjälp! jag ska vara brudtärna på ett bröllop i cypern och min dresscode är en ljusblå klänning! har letat i månader utan att hitta, och kommer inte ha möjlighet att vänta tills dom fysiska butikerna får in det stora sommarsortimentet. (och det sortimentet som hittills kommit in har väldigt stor brist på ljusblåa klänningar..) 
så har ni tips på några webshopar får ni jättegärna tipsa - jag har kollat på nelly och bubbleroom. 
och vet ni om några fysiska men lite ovanligare butiker (inte hm, bikbok, gina osv alltså) som har webhopar med tar jag gärna emot sånna tips också. 
känns för riskabelt att beställa från typ ebay, då jag av erfarenhet vet att dom sällan stämmer överens med bilderna. så vill ha tips på svenska hemsidor :)

Annons:
Åsa S
4/25/17, 12:20 PM
#1

Vilken typ av klänning? Det finns ju fina vintageklänningar även nytillverkade typ denna  från daisydapper.com http://www.daisydapper.com/se/art/klanningar-2/daisy-dapper-collection-debbie-swing-light-blue.html

leemland
4/25/17, 12:39 PM
#2

har du kollat tradera? vet att du inte ville beställa via ebay men de är lite annorlunda på tradera ju 😛 
lindex?  zalando? 

Vilken "stil" är du ute efter? 

Gjorde en googlesökning på ljusblå klänning och fick upp detta .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ilenna90
4/25/17, 12:50 PM
#3

#1 jag har inte riktigt den budgeten (eller smaken för den delen ^^) 
det kommer vara ett strandbröllop så jag vill ha någonting ganska enkelt. och gärna en som inte går längre ned än till knäna. 

#2 
jag har kikat på tradera, men inte hittat något tyvärr :( zalando kom jag också precis på, men det fanns inte någon som passade där dessvärre. och lindex räknar jag till ´dom vanliga butikerna´ så där har jag kikat. 

angående stil, som jag skrev som svar här ovanför också, så vill jag ha en ganska enkel klänning(ej urringad), och en kort. finns såklart fina om man kollar på dom dyrare alternativen, men har inte budgeten till det. så tänker mig upp till 350 ungefär. min egna stil är betydligt mer svart också haha, så kommer förmodligen inte använda en ljusblå klänning så många fler gånger heller. 

(ska försöka leta fram någon bild på modellen jag tänker mig på ett ungefär :))

ilenna90
4/25/17, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

den här blå/gröna skulle ha varit perfekt i modellen. 
och den rosa är också lite den stilen jag tänker mig. 

(vet inte vad det är för regler med att lägga upp bilder här, så skriver väl med adresserna ifall det krävs: https://is4.revolveassets.com/images/p4/n/d/AMAN-WD610_V1.jpg
http://nafdress.com/assests/images/baby-blue-summer-dress.jpg

Everlyn
4/25/17, 6:45 PM
#5

Kolla på asos.com! Dom har ju kläder i många olika prisklasser och frakten är gratis :)



ilenna90
4/25/17, 8:49 PM
#6

#5 tack för tipset! :) hittade tyvärr ingen som var rätt i både färg och modell, men då har jag en till sida att hålla koll på ifall det kommer in fler klänningar, så tack igen!

Annons:
leemland
4/25/17, 9:47 PM
#7

#3 Ahaa, missade att du skrivit de vanliga butikerna 😛 
Där är en som heter boohoo.com(har jag för mig) och dom har allt typer av klänningar, vet dock inte hur frakten hit är. 
Annars mitt tips just nu är att testa olika typer av googling 😛 släng om orden, gör något stavfel eller testa på engelska 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ilenna90
4/25/17, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack då ska jag kika in på den :) Fast som sagt föredrar jag svenska sidor (alternativt asos som hade fri frakt) då det alltid känns lite riskabelt att beställa, och att jag då gärna har möjlighet att returnera utan någon hög kostnad :) väldigt klurigt det här haha :)

edit: 

åh jag hittade en jättefin på boohoo, och väldigt billig dessutom eftersom dom hade 70%(!) rea på allting just idag. (typiskt att jag inte visste om hemsidan tidigare haha.) men tyvärr fanns den inte i rätt färg :( det var antingen grön, ivory eller en blåvit typiskt nog.

ilenna90
4/26/17, 1:41 AM
#9

var förresten tur att jag kollade upp företaget(boohoo) lite mer, för jag var precis på väg att beställa några andra fina klänningar. dom verkar nämligen vara vääldigt oseriösa -.-

leemland
4/26/17, 11:07 AM
#10

#9 Okej. Kul att du hittade något ju 🙂
Min syster har beställt från boohoo och hon är väldigt nöjd med dom😛 

Kom på att det finns newlook.co.uk också, har själv beställt från dom och jag är supernöjd 🙂 (engelsk sida jag vet 😉) Och en annan sida(också engelsk) är next 😛 (newlook finns också så man kan betala i euro)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ilenna90
4/26/17, 12:02 PM
#11

haha engelska sidor får duga så länge jag inte får några tips på svenska sidor ;D 
newlook hade tyvärr inte många ljusblåa, och ingen i rätt modell. men kanske kommer in något mer! :) 

next var ganska långt ifrån både smak och pris för mig :( men tack att du fortsätter komma med tips :D

leemland
4/26/17, 8:49 PM
#12

#11 Haha, ja tyvärr kommer de nog bara bli engelska förslag från min sida då de är där jag handlar själv 😎 hahaha. 
Newlook kläder bytas ofta tycker jag, så kolla lite då och då😛 Ska se om jag kommer på några andra sidor till dig sen😛 När är bröllopet? 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ilenna90
4/26/17, 10:04 PM
#13

haha jaa men det verkar ju finnas väldigt många fler sånna sidor ;D har gjort ett nytt försök idag att leta svenska webshoppar men det är väldigt få av dom tycker jag :o 
vad snällt! 
jag hade helt blandat ihop datumen (det har varit lite olika bud enda sedan tidig vinter ;)) så det är i augusti! så jag har ju såklart tid på mig, men tycker ändå det känns stressande, och skulle vara väldigt skönt att ha en fixad haha. har nämligen letat efter andra klädesplagg tidigare och två år senare fortfarande inte hittat.. -.- haha! 
och kommer det in en ljusblå klänning i en butik är det ju inte garanterat att den passar för det heller.. så ja, skulle vara en lättnad att ha fixat en så snart som möjligt. (och det är inte ens jag som ska gifta mig.. haha.)

Annons:
ilenna90
4/27/17, 10:49 AM
#15

med tanke på hur väldigt mycket felskrivet det var på den hemsidan (känns som den körts genom google translate?) kändes den tyvärr inte särskilt seriös. och klänningen var lite för dyr för min smak. men tack ändå för tipset! :)

Upp till toppen
Annons: