Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2911 ggr
Zakaraa
2016-08-11 20:41

Färgade linser?

Hallå där!
Vet inte om jag är på rätt sajt men kändes mest passande när jag tittade vad det fanns för olika sajter på iFokus :P

Min fråga handlar dårå om just färgade linser.
Jag har aldrig vågat prova linser då jag har en stor rädsla för smärta och har alltid varit rädd för att få in saker i ögonen (gör så in i hv ont med ett litet skräp bara..) och har fått för mig att linserna kommer irritera lika mycket.
Jag är inte ute efter daglig användning utan nån gång då och då om jag kanske får för mig att göra något som "kräver" annan ögonfärg.

Så det jag undrar är väl egentligen Hur börjar jag?
Vad är bäst, att köpa hem ett par och prova hemma eller finns det någonstans man kan vända sig för hjälp med detta?

Har ni nå tips på vart jag hittar bäst linser till överkomligt pris?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Herveaux
2016-08-11 20:54
#1

Här är en jättebra video om linser, den är på engelska, men Lex tar upp väldigt viktiga saker.
https://www.youtube.com/watch?v=L7X9cz-7JXI

Du ska börja med att besöka en optiker för att få fram mått på dina ögon, så du vet vilken storlek på linser som passar just dina ögon.

Gå inte efter priset när du köper linser, du har bara två ögon, vara rädd om dom!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zakaraa
2016-08-11 21:04
#2

#1 Tack! 🙂

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Tibonnanj]
2016-08-11 21:05
#3

Jag har bara haft linser för synfel men första tiden kändes det som att ha damm, små sandkorn eller litet hårstrå i ögonen. Andra har sagt samma sak. Så det är troligtvis något att vänta sig.

Herveaux
2016-08-11 21:10
#4

#2 Så lite så! 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zakaraa
2016-08-11 21:15
#5

Haha.. slutet på Lex's video fick mig att garva lite.. :P
Följde henne förut men av nån anledning slutade jag, blir att klicka på subscribe igen! 😂

Ska se om en bekant till min mamma fortfarande jobbar som optiker här i stan oh se om jag kan boka tid hos henne :P 

#3 usch då, jag som avskyr sånt :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Tibonnanj]
2016-08-11 21:22
#6

#5 förmodligen är färgade linser lite annorlunda än "synfels-linser". Jag tror att jag fick ett prova-på-paket hos optikern jag gick hos när jag först skulle börja med linser, som va mycket billigare än de jag sen skulle ha. Det kanske finns något liknande hos dig.

Sen är det skillnad på en gånglinser och månadslinser som jag hade. Så du kanske inte märker av dom på samma sätt som jag kände av mina :)

Annons:
Zakaraa
2016-08-11 21:31
#7

#6 Ja man vet ju aldrig förrän man provat! Så får se om det blir något av det hela för mig 😃

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Upp till toppen
Annons: