Annons:
Etikettnaglar
Läst 3309 ggr
ilenna90
11/7/15, 1:23 AM

matt nagellack

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är det nån som har tips på ett bra matt överlack?
menar alltså inte ett svart matt nagellack utan ett sånt genomskinligt man målar ovanpå sitt egna nagellack för att göra det matt. 
köpte ett på hm för att testa förut men det gav inte något resultat överhuvudtaget. 
gärna om det finns någon bra variant som ändå inte är i OPI-prisklass (:

Annons:
Surpan
11/7/15, 11:50 AM
#1

Isadora har en som duger fint. :) hade förr i alla fall. Strax under 100:- skulle jag tro.

/Surpan

ilenna90
11/7/15, 1:22 PM
#2

okej tack för tipset (:

ilenna90
11/7/15, 4:14 PM
#3

isadora verkar tyvärr ha slutat med det dom hade :/

emeliiiiieee
11/8/15, 12:36 AM
#4

Det enda jag vet är nog Essies men det ligger väl runt 130kr :/

ilenna90
11/8/15, 1:07 AM
#5

verkar som att det är svårt att få tag på något billigare :/ men får nog bli att köpa ett sånt ändå för jag gillar verkligen effekten. 
upptäckte dock nu att det verkar supersvårt att få tag i även det o_o har sökt nu och verkar bara vara utländska butiker som säljer det. kan inte minnas att jag såg det när jag kollade på både åhlens och kicks idag heller.

emeliiiiieee
11/8/15, 1:38 AM
#6

Vet att jag hittade mitt på åhlens för nått år sedan. Vet inte om dom har tagit bort det nu eller hur det är tyvärr :/

Annons:
ilenna90
11/8/15, 5:11 PM
#7

stod till och med på essies hemsida att det hade utgått, konstigt nog :o men nu hittade jag det äntligen på ebay :D hoppas på att det funkar fint när det väl kommer (:

catcult
11/12/15, 12:47 AM
#8

China Glaze har ett superbra som heter "Matte Magic". Vet inte om de fortfarande säljer den eller ej dock eftersom det var ett par år sedan jag senast köpte, har fortfarande kvar en liten flaska hemma (hade geggat ihop sig men som jag lyckades rädda med nagellacksthinner och nu är det som nytt igen, hett tips om du har några lack som du tror är körda/dåliga!).

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

ilenna90
11/12/15, 1:01 AM
#9

ja jag hittade någon video om just det nagellacket där det fick jättebra omdöme men tyvärr såldes inte det heller längre. förvånansvärt svårt att få tag på sånna där matta topplack som sagt o: 
tack för tipset! (: jag är nagelbitare i perioder (haha så illa -.-) så det kan bli att mina nagellack står öppnade länge emellanåt fastän jag knappt hunnit använda dom, så då är det ju jättetråkigt om dom blivit förstörda. är det någon särskild sort du använder som är bra? (:

catcult
11/12/15, 2:33 AM
#10

#9 Nej, så tråkigt att det inte heller säljs längre! 😕 Ett tag var det ju otroligt hett med matta nagellack och varenda nagellacksmärke lanserade matta topplack, trodde aldrig det skulle bli några problem att få tag i bra matta topplack.

Jag använder Seche Restore till att rädda mina lack, både överlack (främst Seche Vites egna topplack som tjocknar fort eftersom det är snabbtorkande) och vanliga lack. Upplever att Seche Restore är överlägset bäst på att få lack som verkar bortom räddning till att bli som precis nya, men det innehåller också Toluen som vissa är rädda för, något man kanske bör ha i åtanke (själv bryr jag mig inte).

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Tuulikki]
11/12/15, 10:44 PM
#11

Ett tips är att förvara nagellacken i kylen :)

ilenna90
11/12/15, 11:35 PM
#12

#9 tack för tipsen :D

ilenna90
11/12/15, 11:35 PM
#13

#11 jag har tvärtom hört att man inte ska förvara dom i kylen haha ^^ men att det ska vara mörkt och svalt.

Annons:
catcult
11/13/15, 11:52 AM
#14

#13 Det är korrekt, mörkt och svalt är det som gäller. 🙂

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

ilenna90
11/17/15, 6:01 PM
#15

ni som använt essies matte about you, det går att använda på nagellack från andra märken än essie eller? :o 

och en fråga till; ska man låta nagellacket torka länge innan man har på mattlacket?

catcult
11/17/15, 9:27 PM
#16

#15 Jadå, det är inga problem! Funkar på alla märken jag provat (och det är många). 🙂

Angående din andra fråga ska nagellacket vara helt torrt innan man slänger på det matta överlacket, själv föredrar jag att använda Seche Vites topplack över lacket eftersom det gör att nagellacket torkar så otroligt snabbt. Efter att jag applicerat Seche Vite (som man måste applicera direkt efter att man målat, lacket måste vara vått för att det ska funka) väntar jag ungefär 10 minuter och sedan applicerar jag det matta topplacket. Det kan tyckas låta over-kill att använda två topplack, men man sparar så mycket tid på att göra det vilket gör det värt det.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

ilenna90
11/18/15, 2:33 AM
#17

har testat mitt matta lack nu och åh vad kul det var 8D toppen att det inte bara gjorde det matt utan torkade supersnabbt också! 
insåg dock att blått och guld verkligen inte är mina färger så får göra någon ny design imorgon.. haha

Rmk02
11/18/15, 12:43 PM
#18

Jag har ett jättebra från depend. Funkar super bra faktist

Upp till toppen
Annons: