Annons:
Etiketttjejsnack
Läst 1983 ggr
Trin
2015-11-06 10:41

Vägen till en Grönare Mens - Menskoppar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läs gärna mitt inlägg Vägen till en Grönare Mens - Menskoppar . Där jag skriver en kort introduktion till varför varje tjej/kvinna bör veta om detta alternativ till vanliga tamponger/bindor.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Annons:
[Outlawly]
2015-11-06 10:50
#1

Kul att du uppmärksammar menskoppen (har själv använt i 3 år)

Trin
2015-11-06 10:56
#2

#Outlawly Tack , det värmer. Jag tycker det är hemskt att så få kvinnor/tjejer som vet om att det finns ett mer naturligt och framförallt kemikaliefritt alternativ till tamponger/bindor.  Nu ser jag fram emot min mens så att jag får testa menskopparna :)

Vilken menskopp har du? Kanske har du några tips till en nybörjare ?

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

[Outlawly]
2015-11-09 08:19
#3

Ja och ändå har det funnits väldigt länge! Min mamma berättade att hennes klasskompis hade sån (mamma är 59)

Jag använder just nu Lunette model 1(25ml), hade Femmecup (15ml) innan. Var tvungen att köpa större när jag hade kopparspiral för jag blödde den andra full på en timma.

Jag har problem med att jag inte kan kissa när jag har den i. Även fast jag slappnar av och så. Och då är det ju kanon att jag kan ta ut och sätta in hur mycket jag vill för man blir inte torr 🙂
Ha våtservett med dig! Man vet aldrig när man hamnar i ett toalettbås utan handfat.
Om du blöder mycket och ska sova, då kan det vara bra med ett trosskydd. När jag vaknar på morgonen måste jag typ hålla handen under trosan för annars "gluckar " blodet över för den blir så full under natten.
Och testa använd den innan du får mens, så du tränar på att sätta in den och ta ut. 
Få inte panik om den åker längre in och är svår att få ut. (vilket sker för mig om jag har tränat hårt eller blivit våt)

axa
2015-11-10 21:32
#4

Jag och min väninna skaffade oss varsin- dessvärre kan ingen av oss använda den. Går inte att få in. Tyvärr förblir jag och min vän miljöbovar än ett tag. Skulle även få panik om den åkte för långt in eller om jag inte kunde kissa med den så kanske bäst att avstå från den ett tag tills jag känner mig redo.

Trin
2016-04-29 10:56
#5

#4 Tycker att du ska ge menskoppen en till chans. Om ni inte kan få in den så kan det vara så att du kanske har fel storlek. Jag är absolut ingen expert när det gäller menskoppar men jag har två stycken som varierar i storlek ( en mindre & en större). Den större utav dem har även jag svårt och få in men det går om jag kämpar lite.

Menskoppen kan inte åka för långt in , den kommer inte försvinna i din kropp. Jag vet att man har massa tankar och funderingar. Jag har också varit där , jag har också suttit och funderat hur i helskotta ska jag få upp den där grejen i mitt underliv.  Men nu när jag har testat så kan jag inte förstå att jag inte testat den innan.

Man kan både kissa och göra nummer 2 med menskoppen i.  Om du inte riktigt känner dig redo för menskopp har du funderat över tygbindor eller kanske använda eko tamponger & bindor ?

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Upp till toppen
Annons: