Annons:
Etikettkläder
Läst 1227 ggr
Eda
9/29/15, 8:59 AM

Hjälpmedel för på- och avklädning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

**Personer med funktionsnedsättning vill precis som alla andra ha snygga kläder, men kruxet kan vara att få på dem! 
**

I min handikapptipsblogg har jag nyligen uppdaterat inlägget Hjälpmedel för på- och avklädning” som visar hur man kan få på och av kläder, knäpper knappar, drar på strumpor, drar upp blixtlås, slipper knäppa skosnören m.m. Foton på hjälpmedel och länkar finns i inlägget samt var man kan köpa dessa.
(Själv säljer jag inget och jag tar inte emot ersättning från de firmor jag länkar till).
Klicka här

_Foton: 
__Knappknäppare & Blixtlåsgrepp från Varsam 
_Påklädningskrok från Hjälpmedel.se 

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
7/2/19, 10:39 AM
#1

Foto: Smarta Sakers hemsida

Tips på hur man enkelt kan ta på och av sig skor om man inte vill ha kardborrbandsknäppning: ”Självknytande skosnören”, Elastiska skosnören, Magnetknäppning, Snörlås, U-lace, Hickies och Shoeps. 

Om hur dessa fungerar och var de finns att köpa har jag skrivit om i min blogg.
Se: https://textilochtips.wordpress.com/2019/06/20/skosnoren-som-inte-behover-knytas/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
6/3/20, 11:23 AM
#2

Länkarna är nu uppdaterade. Se: : https://textilochtips.wordpress.com/2013/02/16/hjalpmedel-for-pa-och-avkladning/

Här följer en Youtubefilm som visar hur man kan klä på sig Bh, shorts, tröja & kofta med en arm.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: