Annons:
Etiketttjejsnack
Läst 3000 ggr
[Älskamig]
2013-08-17 21:37

Vaxa hår "där nere"

Hej! 

Jag har lust att vaxa mig där nere. Eller ja, främst venusberget, och sen raka resten. Dock har jag ingen aning om vilket vax jag bör använda. 
Jag har inte råd att gå på salong och göra brasiliansk vaxning, så jag behöver lite hjälp! :) Tack.

Annons:
Inaarah
2013-08-18 10:53
#1

Är också intresserad av svaret. :)

TerriZue
2013-08-18 18:47
#2

Jag använder ett vax som heter Andrea. Det finns att köpa på Åhlens och jag tycker att det fungerar fin fint. Dock har jag inte jämfört med något annat vax, så jag kan inte svara på om det finns några som är bättre. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Älskamig]
2013-08-18 19:29
#3

#2: Vad kostar det på Åhlens ungefär?

TerriZue
2013-08-18 22:40
#4

Jag tror det kostar typ 100-150:- eller något sådant. :) Man får med en olja som man ska använda innan själva vaxningen för att vaxet inte ska fästa på huden. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

[Älskamig]
2013-08-23 20:47
#5

#4: Dock var väl det ett vax man värmer upp? Jag orkar inte hålla på med det… Letade liksom efter stripes.. Men det verkar ju inte finnas, mer än till bikinilinjen. Men jag vet inte om man kan ha de stripes över de lite mer intima delarna eller så O.o

TerriZue
2013-08-24 08:08
#6

Aha! Sorry, det missade jag.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
[Älskamig]
2015-08-09 16:35
#7

Nu var det ju ett tag sedan, men tänkte höra med dig #6 om hur man drar bort det vaxet efteråt?

TerriZue
2015-08-10 09:01
#8

Själva vaxet stelnar och man drar direkt i vaxet. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

emeliiiiieee
2015-08-10 17:47
#9

För att vaxa venusberget osv är varmvax bäst istället för strips. Stripsen får du aldrig lika varm och varmt vacx fäster bättre i håret och drar loss allt. 

Jag använder proffsvax då jag är utb men finns superbra att köpa på tex ica maxi. Minns inte vad det heter bara :/

Eioo
2015-08-18 16:33
#10

Kör på epilator! Det funkar allra bäst och går att använda om och om igen. Man slipper gegg och kladd därnere! Gör ont i början men brukar domna bort efter ett tag, och då är det bara att köra på :)

mikkan01
2015-08-22 21:35
#11

Gör eget! Billigare och det funkar i alla fall till skillnad från strips… 
Varmvax eller mjukt vax får dessutom bättre fäste i stråna. Sugaring är bästa metoden då man slipper kleta på flytande vax också utan man drar bara ut vaxet och drar bort vaxet om och om igen, snabbt och smidigt 🙂

~mikkan

[luneri]
2015-08-24 12:08
#12

#11 intressant med sugaring, ska testa det! hittade den här länken som berättar hur man gör http://emelienilss0n.blogspot.se/2014/03/sugaring-paste.html

En fundering bara. Kan inte se att de använder någon typ av remsa i videon att dra bort håren med, är det sockermassan enbart som behövs eller behöver man remsor också, vilka är att rekommendera isåfall?

mikkan01
2015-08-24 17:52
#13

#12 Det är faktiskt det bästa jag valt att göra, att testa sugaring så det tycker jag verkligen att du ska testa! 🙂

Man använder sig av samma recept till både flytande och hårdvax, bara det att man måste hitta rätt konsistens för att få fram ett bra sugaring vax. 
Vill man använda sig av just sugaring så är det bara sockermassan som används, det blir typ som ett flytande gummi som man drar ut över håret så det verkligen fäster sen drar man i sockermassan så man behöver inte remsor. 
Får man dock inte till sockervaxet till just sugaring så kan man använda sig av vaxet ändå, fast då med remsor. Jag klippte sönder ett gammalt örngott och använder dom som remsor de få gånger jag misslyckas med vaxet, då är det bara att värma vaxet i micro i typ 10-15 sek och sen köra på.
Sen är det bara att köra remsorna i tvättmaskninen och återanvända. Det är det som är så bra med just sockervax också, det är ju vattenlösligt så det är lätt att tvätta bort vaxrester och sånt 🙂

~mikkan

Annons:
Upp till toppen
Annons: