Annons:
Etikettskönhet
Läst 2969 ggr
MonaAlexandra
2013-07-09 21:31

operera näsan?

Funderar på att operera näsan. Har som en liten bula på näsbenet som gör att jag får en liten "häxnäsa". Vad kan de kosta att göra en sådan operation som gör bäsbenet rakare?

Annons:
karamell
2013-07-09 23:44
#1

Varför kollar du inte med någon klinik? Det är olika priser överallt.

JohannaMax
2013-07-10 07:40
#2

Kolla även med sjukhuset om de kan hjälpa dig.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

leemland
2013-07-10 16:07
#3

Om du går till en klinik så får du nog räkna med några tusenlappar. Men om du kan få det genom din doktor för att du mår dåligt av den så blir de ju gratis. 

Här är några prislistor: 

Plastikkirurgen 

Plastikkirurgiska Institutet 

Tereskliniken 

Jag kollade lite snabbt när jag letade upp sidorna och du får räkna med MINST 20000 SEK..

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Tilde]
2013-07-11 23:33
#4

Jag har också typ en liten knöl på näsan (den är dock inte sådär böjd som en "häxnäsa"), men det ser ju bara speciellt ut! 🙂

Jag vet en som opererade näsan och det gick för runt 40 000 kr med konsultation (obligatorisk) osv.

MonaAlexandra
2013-07-12 04:53
#5

Tack så hemskt mycket för all hjälp. 1 fråga dock, vilken doktor ska man prata med om man vill få operationen gratis? Har ju som ingen egen doktor eller vad man ska säga. Bara min dotter har en barnläkare.

JohannaMax
2013-07-12 09:43
#6

Kanske börja med vårdcentralen så att de kan hjälpa dig vidare? Förklara för dem att det är något du mår dåligt av och vill ha hjälp med. De hjälper nog inte till med rena skönhetsingrepp, en fundering bara.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
[Tilde]
2013-07-12 10:55
#7

#5 Det är aldrig någon som får näsoperationer gratis och det bör det heller inte vara. Man ska vara glad för sitt utseende och är man inte det ska man fasiken inte använda andras skattepengar på att fixa till det man är missnöjd med! Ursäkta att jag blir upprörd, men det är ju verkligen att utnyttja samhället! Tänk om alla gjorde så?

Förresten som JohannaMax säger så opererar de inte folk för de är missnöjda. Man ska i princip ha intyg från psykolog om att man är deprimerad och inte kan leva ett normalt liv för sin "missbildning".

leemland
2013-07-12 16:14
#8

Som Tirin säger, det är bara vid speciella tillfälle man får de. Tex vid mobbing eller psykisk ohälsa. 

Men ta kontakt med din vårdcentral eller Novaklinik eller vad du har där du bor.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

MonaAlexandra
2013-07-13 00:48
#9

Jag anser att om personen verkligen ser "hemsk" ut och mår dåligt är de en sak. Meb dom som bara är utseendefixerade bör ju inte få.

Fridaaaa
2013-07-14 10:37
#10

#9 Jag tvivlar på att din näsa ser hemsk ut 🙂
Och de som är utseendefixerade kan må dåligt pga att de inte ser ut som de vill se ut och därmed opererar sig.
Det är personlig tyckte, vad som är hemskt eller inte.

OK att få det betalat om man har varit med om en olycka eller är född med någon defekt, men anser annars att man ska betala.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stephanie
2013-07-17 17:53
#11

Nån som vet hur hårda de är på detta? En missbildning till exempel, hur svårt är det att få något sådant betalt av kommunen? (om det nu är kommunen..) I mitt fall handlar det dock inte om näsan…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Tilde]
2013-07-17 18:40
#12

#11 Jättesvårt.. Beror såklart på hur allvarlig missbildning är, men näsor, bröst, magar, osv.. det vill de inte gärna hjälpa till med. Öronoperationer verkar dock vara det lättaste att få betalt för.

[Lindixo]
2013-08-14 00:30
#13

Jag fick min näsoperation gratis! :)

Annons:
[Tilde]
2013-08-14 10:03
#14

#13 Hur? Hade du fel på skiljeväggen eller liknande? :o

[Lindixo]
2013-08-15 12:19
#15

#14 Japp. Näsväggen var sne, problem att andas. Dock hjälpte det inte då den är sne nu igen. :-(

[Tilde]
2013-08-15 22:12
#16

#15 Ah okej! För min pappa har också lite sned skiljevägg och blev erbjuden en operation gratis, men han tackade nej. Jag har inte hört om någon som får en gratis näsoperation av kosmetiska skäl nämligen, så var tvungen att fråga. 😉

Synd att det inte hjälpte! Jobbigt att ha opererats i onödan.. :(

Upp till toppen
Annons: