Annons:
Etikettträning
Läst 1669 ggr
[Älskamig]
2013-06-28 18:08

Shoppat & nu blir det träning.

Ja, jag säger då det. Nu har jag varit sjuk i lite mer än i en vecka, och känslan av att känna sig onyttig utan träning börjar gå över styr. 😛 Men nu har min hosta nästan gått över och jag känner mig så gott som frisk igen! Underbart. 

Har faktiskt tagit mig och köpt en pilatesboll för 50 kr på JYSK. Frågan är vad man kan göra för övningar med en sådan? 
Vill börja träna hemma och komma i form. Jag är ju inte tjock, men hade viljat bli lite mer vältränad. 🙂

Tränar ni hemma? Har inget självförtroende för gym och heller inga pengar. :P Så tänkte träna hemma!  Har ni något schema?

Annons:
JohannaMax
2013-06-28 20:09
#1

Härligt att du börjar friskna till! Börja inte för hårt med träningen innan du är riktigt frisk bara för då kanske du blir sjuk igen…

Jag har en träningscykel hemma, den försöker jag ge en omgång i bland och jag har nyligen skaffat gymkort så jag borde fixa någon slags schema för hur jag ska lägga upp träningen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

sunnys
2013-06-29 00:02
#2

Kul med pilatesboll finns ju massvis med övningar du kan göra. Dock lite svårt att beskriva de på nätet utan att visa bilder men här är t.ex ett inlägg om olika övningar: http://gymglam.se/ovningar-med-pilatesboll/ 

Jag är super dålig på att träna hemma trots att vi har vikter och crosstrainer. Blir alltid så att jag intalar mig själv att jag ska gå ner och träna men blir inte så. För mig funkar det bättre att ta en PW eller springa ute eller gymma med en kompis🙂 När jag gymmar t.ex brukar jag fokusera på vissa muskelgrupper under passen. Alltså inte köra allt på en gång.


[Älskamig]
2013-06-29 17:02
#3

Idag tog jag mig till badhuset och simmade 40 längder (1 längd = 25 m). Hört att det ska vara bra träning! Får vara bra fram tills jag får råd till gymkort, i slutet av nästa månad.

sunnys
2013-06-29 17:11
#4

#3 Bra jobbat! Simning är väldigt bra träning.🙂


[Älskamig]
2013-06-29 17:22
#5

#4: Ska börja simma lite varje vecka. Det är ju kul & dessutom blir man ju glad av att sedan skämma bort sig en stund i bubbelpoolen & bastun efter de 40 längderna. (: Ska försöka jogga lite också utöver det, när jag väl hittat en bra runda. xD

JohannaMax
2013-06-29 20:59
#6

Jag var o tränade i dag o nu är jag sjuk… :0(

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Upp till toppen
Annons: