Annons:
Etikettfest
Läst 2067 ggr
UlrikaVonE
1/26/13, 9:10 PM

Galafin på kickoff.. please hjälp mig!

Hej!

Jag är så dålig på sånthär med att klä sig extra fint. Är det någon som kan hjälpa mig med vad som är snyggt att ha på en galafest med jobbet. Jag är 40 år, 175 cm lång har mörkt axellångt lockigt hår, är liten upptill och har lite större höfter och lår. Väger ca 62 kg men är otränad så det är inte så tjusigt… ha ha ha ;)

Vad fan ska man ha när man inte vill vara tant men inte heller klä sig som sin tonårsdotter? Jag behöver se lite klassig ut då jag är mellanchef men trivs verkligen inte att vara överklädd heller (alltså FÖR fint)

Jäkla dilemma, jag var inne på att ha samma som ifjol en svart sak som nog går under kategorin säkert och tråkigt val. Jag vill inte vara tråkig mer, inte för rolig heller kanske… äh, är det någon som förstår?

Om någon har ett förslag vore jag tacksam :-)

Annons:
Nali
1/26/13, 9:36 PM
#1

Lägg upp en hel kroppsbild på dig själv så blir det lättare för oss att hjälpa till

UlrikaVonE
1/26/13, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag förstår ju det, fast jag är så gammal tycker jag det är pinsamt. Jag lägger upp den enda jag har men utan ansikte bara. Är inget fan av att bli fotad heller tydligen… Haha vad töntigt :-))

Nali
1/27/13, 1:49 PM
#3

#2 Du har otroligt bra kropp för din ålder (detta är positivt!) =) 

Vad ligger din prisbudget runt? Alltså hur mycket kan du spendera på en klänning?

UlrikaVonE
1/27/13, 5:29 PM
#4

Jag vet inte riktigt, en tusenlapp eller två kanske för en hel outfit med det som kan behövas. Skor och clutch borde jag ha, själv eller i 18 åringens gömmor ;-) Jag tänker mig att den gärna kan gå att använda igen vid bättre tillfällen. Den förra har som sagt räckt i säkert fem år, mne något att varva den med skulle inte skada…

Tack, det var snällt sagt man känner sig mest gammal nu för tiden och har ont i ryggen så jag inte kan träna ;-D Men som sagt, tack för de snälla orden!!

Nali
1/27/13, 8:16 PM
#5

#4 kolla in www.zalando.se de har grymt snygga klänningar som passar äldre kanske lite bättre. 

Vilken ögonfärg har du?

JohannaMax
1/27/13, 9:07 PM
#6

Med den kroppen kan du ju ha precis vad du vill!!

Bara inte för kort det gillar jag inte i någon ålder…

Esprit har mycket snyggt och med lite klass eller vad man ska säga och de har mycket fint nu på rean till bra priser.

Var en sväng på Noa Noa och de hade även de många fina klänningar på rean och de har snygga kläder i klassisk stil med sin egen touch på.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
UlrikaVonE
1/27/13, 9:43 PM
#7

Blå ögon har jag och tack vad snälla ni är, jag tycker ärligt att det är tvärtom jag har en ganska svår kropp att klä på, inga bröst kotor som sticker ut vid axlarna men fladdriga lår och en ganska platt, lång och bred bak :-D Noa Noa finns inte här, men Esprit, (även Sisters & MQ )finns och där brukar jag handla en del! Ska kolla det, hinner nog inte beställa för på torsdag åker vi så det var sent påkommet att inte ha den trista svarta i år också. Igår var jag lätt deprimerad av dilemmat att jag inte tar tillvara såna chanser till finfest utan ist går och har vånda. Tack vare era kommentarer känns det redan roligare! Tack för snälla ord, det var absolut inte därför jag bad om hjälp men vad roligt det var att höra, det var mååååånga år sen sist. Ska genast kolla lite efter inspiration på nätet och inget gör kort, det är inte min kopp te nånstans… :-))

Nali
1/27/13, 9:52 PM
#8

#7 vad kul att du blir inspirerad, Zalando leverar på 2 dagar och du har 30 dagars retur. Det är både frakt och returfritt :D

Upp till toppen
Annons: