Annons:
Etikettrecensioner
Läst 1951 ggr
Luisa
2012-09-30 20:59

Har ni testat...

Hej!

Jag har några frågor.

Den första är har någon här testat att göra brazilian blowout hemma eller i salong? har nämligen fått ett erbjudande att köpa hem det och göra det hemma och funderar nu om jag kanske ska ta och köpa det.

Förresten är det fortfarande lika canserframkallande?

Sista frågan: har ni testat schampot wen? isåfall vad tycker ni om den?

Annons:
JohannaMax
2012-09-30 21:55
#1

Inte testat men jag är väldigt intresserad av Wen så jag hänger på här!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

NettanLindholm
2012-10-01 18:51
#2

Har inte testat men läst lite om wen. Det är egentligen som ett vanligt balsam, fast utan dåliga ingredienser, som man masserar in och så. Det tar alltså väldigt lång tid att använda det då det ska ska masseras i ett antal minuter och skölja och ha sig. Och eftersom det är som i princip ett vanligt balsam, så känns det väldigt onödigt att köpa det :p så i princip som "Balsammetoden".

söker ni på wen utvärdering så finns det lite tester och sånt :)

jollycox
2012-10-02 18:17
#3

Wen är en produkt som inte innehåller sulfater eller tensider men som innehåller silikoner. Silikoner lägger sig som en hinna runt hårståna och får håret att SE fint ut. Silikoner får man bort genom att tvätta med en produkt som innehåller sulfater eller tensider. Resultatet av att använda Wen är att håret blir fullt med silikoner som aldrig tvättas bort.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Luisa
2012-10-02 20:22
#4

#2 Jaha okej tack. Ja det hade varit rätt så onödigt att köpa det då.

#3 Tack så mycket för informationen! Man vill ju inte liksom köpa en produkt för flera hundra som ändå bara förstör håret. Jag undrade vad den innehöll men kunde inte hitta lista på vad den innehåller någonstans. Men nu vet jag tack :D

En till fråga:

Jag vill börja med balsam metoden, jag har kört med no poo metoden och då tvättade jag håret med ägg och äppelsidervinäger och hade olivolja som inpackning. Resultatet var att mitt hår växte från axel långt till höfterna på typ 2 år. Nu har jag slutat pga det är lite jobbig och det luktar inte särskillt gott. Men kan ni ge några tips på bra balsam som inte kostar allt för mycket och inte innehåller någonting dåligt?

Tackar så mycket för svaren :)

Praefatio
2012-10-12 23:34
#5

#4 Jag tvättar med Coop X-tras balsam, kostar nio kronor för en halvliter. Som vårdande balsam använder jag Barnängen volym creme balsam, men tänker byta till Garnier Fructis Strengthening Nutri-Repair eftersom det luktar godare.

Luisa
2012-10-13 13:31
#6

#5 tack så mycket! :) Jag använde Coop x-tras schampo som sista schampo men jag visste inte om man kunde ha deras balsam som tvättbalsam. Hur känns håret efter att du tvättat det med deras balsam? Och måste man använda ett vårdande balsam efter att man tvättat med Coop x-tras? Och de andra balsam som du nämnde, är de fria från allt dåligt som sulfater och silikon? Och går de att hitta i vanliga mat affärer? Jätte tacksam för svar

Annons:
Praefatio
2012-10-13 13:53
#7

#6 Det känns nytvättat, förutsatt att man tar riktigt mycket av det (de flesta som kör BM använder ett par rejäla handflator balsam vid varje tvätt), masserar in det ordentligt i skalpen och sköljer länge. Du får det aldrig så rent som med schampoo, så att det nästan gnisslar lite, utan det känns rent på ett mer "hårlikt" sätt. Som jag skrev så använder jag vårdande balsam efteråt. Om man vill det beror på om håret behöver det eller ej.

Ja och ja.

Luisa
2012-10-13 14:08
#8

#7 jaha okej tack :) så man kan köra 1 tvätt med balsam och en tvätt i veckan med Coop x-tras schampo? Förresten, är de där fuktgivande balsam du använder fria från sulfater och silikoner och annat dåligt? Och går de att hitta i vanliga mat affärer?

Praefatio
2012-10-13 14:33
#9

#7 Ja, det kan man väl, men jag ser inte riktigt någon mening med att tvätta med schampoo också? :) Du torkar bara ut håret med schampoot. Oavsett om det inte innehåller silikoner och annat skräp så innehåller schampoo väldigt starka kemikalier som endast är nödvändiga för att tvätta ur andra starka kemikalier. I ett smutsigt hår som tvättas enligt balsammetoden finns inga starka kemikalier och det är just därför som man kan tvätta ur med bara balsam. Fett (balsam) löser fett (hårsmuts), kemikalier löser kemikalier. Tillsätter du inga kemikalier i håret så behöver du heller inte tvätta håret med kemikalier.

Ja, annars hade jag ju inte använt dem. Ja, de går att köpa i vanliga mataffärer.

Luisa
2012-10-13 17:57
#10

#9 Ibland använder jag en hår olja som tyvärr innehåller silikon och då behövs schampo för att få bort det. Tack så jätte mycket!! :D

Upp till toppen
Annons: