Annons:
Etikettlänktips
Läst 5718 ggr
[erasemydreams]
2012-07-02 20:38

GlossyBox

Är det någon här som har provat GlossyBox? Jag fick min allra första box idag och blev riktigt nöjd. Jag kommer verkligen att fortsätta och tänkte att jag skulle tipsa lite fler om det. Jag gjorde ett inlägg i min blogg om boxen HÄR och för att börja prenumerera på tjänsten så är det bara att gå till glossybox.se.

Annons:
[MissNathalie]
2012-07-02 21:39
#1

Jag inväntar ivrigt min femte box! :)

[erasemydreams]
2012-07-02 21:43
#2

Härligt! :D Jag längtar redan efter nästa box. Haha!

Zondell
2012-12-15 18:31
#3

Väntar på min tredje box som kommer nästa vecka!

JohannaMax
2012-12-15 19:09
#4

Jag har funderat på att test flera gånger men det har aldrig blivit av. Blir det inte bara en massa småflaskor och provförpackningar stående överallt?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Zondell
2012-12-15 19:15
#5

# 4 Vissa saker får man förstås ge bort. Perfekt nu i juletider. Många produkter är jättebra att få prova och leder till att man vill fortsätta. Jag har haft användning av det mesta faktiskt.

JohannaMax
2012-12-15 19:20
#6

Ok, kanske värt att testa då! Vem vill inte ha ett lyxigt paket i brevlådan lixom :o)

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
MissInAction
2012-12-15 23:27
#7

ÅH TACK för att du tog upp det här! Skrattande Jag har för ett år sedan eller nåt sett såna här grejer i USA och Storbritannien men till min förtvivlan sett att de inte skickar utomlands. Inte hittat något liknande. Men det finns alltså! Gissa om jag ska göra en beställning! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

FridaJohansson
2012-12-17 11:10
#8

Jag har med tänkt att prova med aldrig varit helt övertygad. Vad kostgar det? vad får man för grejer och så? är det alltid massa små eller kan man någon stor grej?

Zondell
2012-12-18 13:28
#9

Fick min box idag och har fotat och skrivet upp innehållet här

http://zondell.bloggspace.se/1802967/Glossybox/

MissInAction
2012-12-18 14:36
#10

Det står på sidan att man kan anpassa sin box, så man kan välja lite vad man vill ha för slags produkter, eller gäller det hudtyp och sånt?
Jag har inte kunnat göra min beställning ännu och därför inte gått igenom de stegen på sidan Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Zondell
2012-12-18 14:48
#11

Ja. Hudtyp, hår, stil etc.

MissInAction
2012-12-18 14:57
#12

Oki, spännande! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Zondell
2012-12-19 05:03
#13

Jag var inne på mina sidor i Glossybox. Det verkar som om jag kan maila erbjudande om prenumeration därifrån till mina vänner. Om någon är intresserad så skicka namn och mailadress i ett privat meddelande.

Annons:
[morat]
2012-12-21 21:41
#14

Har just upptäckt detta, får alla som prenumererar (?) samma produkter eller är det så att man kan fylla i vad man är mest intresserad utav i sin profil så skickas produkter utefter den beskrivningen? (Läste något om det, men jag kan ju ha missuppfattat också Tungan ute).

MissInAction
2012-12-21 22:53
#15

#14
Eftersom jag precis har gjort min beställning så kan inte jag svara på din fråga, men jag hoppas att någon kan!
Jag fyllde i min skönhetsprofil. Är lite kluven i vissa frågor dock, som hudtyp (torr, känslig, akne…. och man får välja en!) och vilken stil man har.. det hade varit en stor hjälp om man fick se exempel på produkter som ingår i olika stilar såsom naturlig, chic och sportig t.ex.Glad

Men jag är väldigt förväntansfull inför Januariboxen!! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Zondell
2012-12-23 06:58
#16

Jag har provat lite av mina decemberprodukter och skrivit om dom här http://zondell.bloggspace.se/r34487/Smink-och-hud/

Ni andra som har Glossybox - vad fick ni?

Jag tror inte de kan ge exempel på produkter inom olika "typer". Jag tog bort min frissighet i håret för att slippa skumma hårvårdsprodukter. Kryssade i naturlig istället och det stämmer bättre. Ju mer skit jag sätter i håret desto sämre blir det.

Blev dock lite skeptisk när jag fick duschcreme som luktade cocacola med röd färg och mängder av tillsatser. Vet inte om den är för barn eller ungdomar men i alla fall inte för mig. Jag har ju både lagt in ålder och "extravagant stil" i min skönhetsprofil Cool

spacesheep
2012-12-24 23:04
#17

Jag tyckte sådär om Glossybox, visst är det roligt med olika produkter varje månad men jag upplevde ofta att de inte passade mig särskilt bra. Fick alldeles för mycket produkter för dålig hy när jag har silkeslen, och underliga bodylotions. Men det kan ju inte passa alla! :)

Zondell
2012-12-24 23:59
#18

Tycker ändå att det är värt det. Betalade 600 nåt för ett halvår. Lämnar man lite omdömen blir det under 100 kr/box och det måste ju anses som prisvärt. Jag har staplat de fina boxarna i mitt badrum och fått lite ordning också.

Challa86
2014-03-25 10:40
#19

Jag tror jag har varit med i ungefär 8-9 månader nu och jag älskar Glossybox.

Jag tycker dock att det är för många som klagar på att inte alla produkterna är fullsize och att man "ska behöva betala för gratisprover", när poängen med boxen är att få testa nya produkter som man kanske inte visste fanns eller vågade köpa. 
Jag har hittat flera favoriter som jag kommer köpa igen. Eyeliners, duschcreme, ansiktsmasker, konjaksvampen etc. 

Glossybox är även väldigt spännande och får i alla fall mig att känna mig som ett barn på julafton när man får öppna ett paket man inte har någon aning om vad det innehåller. Jag har varit nöjd varje gång min box hyrt in sig i min brevlåda och jag planerar att fortsätta min prenumenation året ut. 

Just nu väntar jag på att April boxen ska komma fram. Har dock ännu inte fått något sms från posten, men jag räknar med att boxen ligger i min brevlåda i slutet av veckan. 

😃

challameow.wordpress.com 

[Udoon]
2014-03-25 16:58
#20

#19 tråden är 2 år gammal😉

Annons:
Challa86
2014-03-25 18:59
#21

so? 

glossybox finns fortfarande kvar och varför ska jag starta en ny tråd när denna redan finns? 🙂

challameow.wordpress.com 

Bjallstal
2014-03-25 23:34
#22

Håller med sista! Glossybox är värt att ta upp igen :) väntar på min 8:de nu i veckan :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Tilde]
2014-03-26 09:51
#23

Åh, jag har länge velat få Glossybox, men jag bor i Danmark och de skickar inte hit… 😕 Vi har inget motsvarande heller.

[erikam]
2014-03-26 10:46
#24

Glossybox är ju superkul, man får alltid bra produkter  av god kvalitet tycker jag. Det ska jag nog ta upp igen 🙂

#23 Vad synd! Kanske har du någon släkt i Sverige som den kan skickas till? Då kan du ju ha massor boxar att riva upp när du eller dem hälsar på 😃

[Tilde]
2014-03-26 10:59
#25

#24 Fast jag åker dit kanske en gång om året, så det känns lite… onödigt. 😛 Hade jag haft släktingar i Skåne så! Men tyvärr är jag från Västerås, haha. :/

[Udoon]
2014-03-26 13:00
#26

#21 det har du ju rätt i 😃

Jag prenumerade på glossybox i nåt år, tyckte det var lite sådär. Det man får fylla i på sidan om sin stil berkar dem inte titta på ens, fyllde i att jag var väldigt blek, fick massor med mörka grejer. Känner även de som fyllt i att de har naturlig stil, och fick det gröna läppglanset från Illamasqua till exempel. Fast det är ju lite kul att få en låda varje månad, och tyckte ofta att typ dushkräm och bodylotion var trevligt att få, det går alltid åt här hemma, och det är alltid kul att testa nåt nytt!

Challa86
2014-03-26 15:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Jag fick min box idag. 

Jag är inte lika nöjd som jag varit de andra gångerna, då jag finner större glädje i smink-produkter, men jag behövde schampo, balsam och deo. Nagellacket var rätt häftigt och inget jag tidigare äger och ögonkrämen ska bli intressant att testa. 
Hudkrämen från Mitchell and Peach luktade dock anus i kontakt med min hud, så den ger jag till mamma. 🙂

challameow.wordpress.com 

Annons:
Zondell
2014-04-02 17:25
#28

Jag är fortfarande med i Glossybox och nöjd. Det är roligt att prova nya saker och upptäcka favoriter. Numera finns bytargrupper så man blir lätt av med saker som blir liggande. Det går att sälja men bäst tycker jag det är att byta till sig favoriter.

Gillade senaste boxen men fick ett annat shampo/balsam.

Gasoline
2014-04-02 19:05
#29

Det var en intressant sak. Men jag blev tyvärr lite snål 😕

stinabest
2014-04-07 21:10
#30

Började prenumerera på den idag! :D


JohannaMax
2014-04-08 13:55
#31

Funderar på om man skulle få ändan ur vagnen och prova…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Freddy20
2014-04-08 15:35
#32

Senaste boxen (marsboxen antar jag?) var min andra, och hitills är det ganska blandat tycker jag. Några saker är väldigt bra (deosprayen luktar fantastiskt, gillar ögonskuggan från body shop) vissa saker har varit sådär (som #27 sa så luktade inte hudkrämen så gott, och läppbalsamet tycker jag inte hjälper så mycket), men ingenting har varit direkt dåligt. Väldigt kul att få lite överraskningar varje månad, så jag ska nog fortsätta prenumerera ett tag till.

JohannaMax
2014-04-09 08:36
#33

Är produkterna i boxen testade på djur?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

busigdemon
2014-04-09 08:46
#34

#33 vissa utav märken kan testa på djur. Boxen i sig är ju inget eget märke så det är väl fr gång till gång

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Annons:
Challa86
2014-05-20 21:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Här kommer morsdag boxen.
Jag är mer än jättenöjd med min 🙂

challameow.wordpress.com 

busigdemon
2014-05-21 11:05
#36

Åh, väntar oxå på morsdag boxen. fick precis sms om att jag kan hämta ut den. Sen är det väl bara nån vecka till så får man "orginal" boxen

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Jojaton
2014-05-21 12:56
#37

Är det någon som vet om det finns andra företag som gör liknande grejer? Finns ju hur många som helt liknande i USA.

Johanna - Instagram

busigdemon
2014-05-21 14:49
#38

lipfactory - mer smink o mest läppprodukter.

Signade in mig på deras för ca två veckor sen, väntar spänt på min första box

Sen hittade jag denna listan

http://www.babble.com/beauty/15-monthly-beauty-subscription-boxes/

o där verkar det bara vara nått enstaka som skickar internationellt o då för dubbla priset….

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Upp till toppen
Annons: