Annons:
Etiketttidningar
Läst 2359 ggr
Robert
4/6/07, 4:52 PM

Smakråd...vilken tjej ska jag välja

Jag ska fotografera för en ny finsk modetidning som kommer att komma ut i butikerna i maj/juni. Nu ligger det på mig att välja modeller, de ska vara modeller som typ passar för en runaway. Fotosessionen kommer att hållas rätt centralt i Helsingfors på en publik plats.

De modeller jag har i åtanke har jag fotograferat tidigare. Båda har varit iväg på skönhetstävlingar och har efarenhet utav publik och mig som fotograf.

Emma

Miriam

Vad tycker du passar dom?

Annons:
Rickard007
4/6/07, 6:37 PM
#1

Det blir nog bra!

E_hjo
4/6/07, 9:49 PM
#2

Dom blir nog superbra!   =)

E_hjo
4/6/07, 9:50 PM
#3

Aj, vad jag härmas  ;)

Neywaz
4/7/07, 12:35 AM
#4

Äsch! Du skulle tagit mig!!! haha! Flört

Robert
4/7/07, 12:18 PM
#5

Tack för synpunkterna (röstningen). Det blir min första modetidning som jag kommer jobba för. Stilen på tidningen blir i klass med Vogue/Elle.

Under helgen har jag fått ihop ett team av Medarbetare, stylist, makeupartist och nämnda modeller har visat intresse. De kanske kan krocka med deras insats för en mässa i Lahti. Jag funderar på en till makeupartist då schemat är pressat under fotosessionen.

Jag har kontakt med flera modefotografer i USA och de älskar idén som jag har. Så det kan bli riktigt bra.

Om du är intresserade så håller jag er underrättade om vad som händer.

Hälsningar

Robert

reddie
4/7/07, 4:39 PM
#6

De tjejerna passar nog perfekt.
Visst, håll oss uppdaterade och självklart vi vi (iaf jag) se bilder efter fotningen.

Annons:
Benjy
4/7/07, 6:49 PM
#7

Vad spännande det låter Robert! Kul att få jobba med sånt. Tycker tjejerna såg bra ut, inte allt för anorektiska.

lycka till å berätta hur det går :D

Rosaparaply
4/8/07, 1:37 PM
#8

Svårt att säga med bara ett kort på vardera tjejen, men på dom korten såg dom, visserligen söta, men ganska alldagliga ut. Ska tidningen dessutom vara i stil med Vogue/Elle vill dom väl ha någon modell med lite mer personlighet. Men får man se hela deras portfolio kan man ju se mer vad dom går för. Modeller brukar ju också vara väldigt mångsidiga.

Valet av modell beror ju också på vad temat för fotograferingen ska vara och det sa du inget om.

Lycka till med valet och fotograferingen hoppas vi får se resultatet.

elin
4/8/07, 6:27 PM
#9

Lycka till! Tror det blir bra :)

/Elin

Robert
4/10/07, 8:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här Radboud, Holländare, som kommer vara min stylist. Vi var på tågstationen och provfotograferade idag.

Hälsningar

Robert

Rickard007
4/10/07, 8:27 PM
#11

#10, Haha var rätt fräck bild.. MAn får uppfattningen att det är mycket rörelse där!

Pomperipossa
4/10/07, 8:39 PM
#12

Det var väldigt söta tjejjer…. Det är ju inte tillräckligt att bedömma dom på en bild men dom funkar nog bra..:)

Betty
4/11/07, 4:46 PM
#13

Tycker Emma passar bra men hon Miriam, nja jag vet inte…men vem e jag å bedöma detRäcka ut tungan

Annons:
Flisa
4/11/07, 9:50 PM
#14

håller nog med 8#..

Snuttan2
4/11/07, 9:53 PM
#15

Är det bara jag som är otålig på att se resultatet, har du tagit bilderna?

Robert
4/11/07, 11:14 PM
#16

I morgon ska vi ha ett nytt möte med makeup-artisten, och vi har planerat in att ha själva fotograferingen på tisdag nästa vecka. Fotosessionen blir mitt på Centralstationen i Helsingfors under värsta rusningstid tidigt på morgonen. Det är ungefär 12-16 outfits vi ska hinna med att fota inom loppet av ett par timmar.

Om du har vägarna förbi så får du gärna titta över.

Hälsningar

Robert

Robert
4/16/07, 10:06 PM
#17

Det blev en kovändning, modellerna plockar jag nu från www.fondi.fi.

I morgon bitti plåtar vi…

Hälsningar

Robert

fulfisk
4/22/07, 6:09 PM
#18

Jag kan ju säga att jag personligen fastnade för Inez W och Silja, två tjejer med riktigt unika modellansikten :)

Rosaparaply
4/23/07, 2:54 PM
#19

# 18 jag håller med dig. Två riktigt snygga tjejer. Jag tyckte även om Annina P och Outi men dom var bägge två väldigt korta… Kan inte vara lätt att slå sig fram i den branchen och inte ha längden (175 resp 172).

 Men hur går det med själva fotograferingen?

Robert
4/23/07, 3:22 PM
#20

Tack bra, det blev väldigt fina bilder. Nu ligger alla bilder från fotosessionen uppladdade på nätet men lösenordsskyddat. Jag vill att tidningen ska ha tillgång till bilderna först.

Jag har vistat modellagenturen några utav bilderna och Eeva som är chef på stället blev glatt överraskad. Så i morgon fick jag låna en modell till ett annat projekt som jag har, helt utan kostnad.

Modelle jag fotograferar imorn till ett projekt för en bildbyrå skulle ni kunna få se bilder från. Det blir lifestyle bilder, med ass av makeupartist i centrala Helsingfors.

Hälsningar

Robert

Annons:
Upp till toppen
Annons: