Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 2347 ggr
LinneaG
3/8/08, 4:49 PM

Film tips

Tänkte att vi kunde ge lite tips på filmer som är värda att se och vilka som inte är värda att se.

Här är mina tips:

Värda att se:
Finaldestination, alla 3 filmerna tycker jag är kanon bra. Handlar om olika personer som lurar döden, låter kanske lite tråkitg men jag gillar filmerna skarpt!
Flight 93, en sann och sorlig film, tror jag tycker den är bra för att man blir rörd för att den är sann.

Helt ok: John Tucker must die, handlar om fyra tjejer som hämnas på en kille för att han ljuger och krossar tjejers hjärtan. Antar att det här är en tjej film.
Flightplan, handlar om en mamma som tappar bort sin dotter på ett flygplan, med Jodie Foster. Tycker filmen är bra, man vet inte riktigt sanningen, blir lite lurad i mitten av filmen.

Inte värda att se: Pledge this, helt värdelös film med Paris Hilton, så dålig att jag inte såg klart den.

Det är bara att fylla på listan, det här va de filmerna som jag kom på just nu.

Annons:
Stravaganza
3/9/08, 11:38 AM
#1

Jag säger; Im a legend.
Den såg jag utan att ha en susning om vad den handlade om (eller knappt vad den hette, då det var min kompis som köpte biljetterna) och det gick jättebra ändå. 
Ruskigt bra är den i alla fall, även om lejonen i början ser lite konstgjorda ut.

Anna
3/9/08, 3:37 PM
#2

Sunshine

Fantastisk sci-fi-film som utspelar sig år 2057 och solen är påväg att slockna.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anoziz
3/9/08, 6:53 PM
#3

Har också sett Pledge This och det var nog den värsta film jag någonsin sett..

Jag bara älskar filmen Days Of Thunder! Verkligen värd att se ^^

Liss
3/9/08, 7:20 PM
#4

#3 Den är med cruise va? .. typ nascars .. kommer dock inte ihåg vad den handla om annars^^

Jag tycker om så mycket filmer, så jag kommer inte på en enda just nu.. blir för mycket i huvudet:P

Men kan säga att jag älskar BraveHeart! Om man inte sett den SE den!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

paronskrutten
3/9/08, 7:24 PM
#5

Edward Scissorhands <3

Helena

Taci
3/9/08, 11:35 PM
#6

Green Street Hooligans. Ojojoj. Känslosam, stark film, handlar om fotbollshuliganer i Storbritannien. Jag har gråtit o skrattat mkt till den filmen. Underbart sountrack dessutom! En av de bästa filmer jag sett. Helt klart.

The Guardian. Samma här, rolig o sorglig på samma gång. O Ashton Kutcher i huvudrollen gör ju inte filmen sämre (;

Alpha Dog. Inspirerad av en verklig händelse. Var länge sen jag såg den nu, men jag tyckte väldigt mkt om den! En mörk historia, o väldigt hemsk.

Annons:
Sandra76
3/10/08, 11:48 AM
#7

Gillar film, men har alldeles för många favoritfilmer.

Jag tar några jag såg senast ..

I`m a legend är helt klart sevärd

Beowulf var sevärd

I know who killed me var sämst…jag förstår varför Lindsay Lohan fick sämsta skådespelarepris ..hon passade inte i rollen alls

Anoziz
3/10/08, 7:16 PM
#8

#4 Yes, Cruisan ;) http://www.youtube.com/watch?v=AhUhuDW_jOw

Bring It On - In It To Win It är rätt okej.

Ellsa
3/11/08, 7:24 PM
#9

Jag såg John Tucker must die för en vecka sen och jag tycker den bra bra :)

LinneaG
3/26/08, 6:40 PM
#10

Employee of the month

En komedi med Jessica Simpson, är väl ok att kolla på men ingen riktig höjdare. I vissa scener hörs det verkligen som att JS har övat in meningarna.

E_hjo
3/26/08, 7:16 PM
#11

Sweeny Todd. Gillar man inte blod så är ju detta ingen film för dig men den är suuuperbra. ^^ Musikalfilm.

Kalle å chokladfabriken. Så himla charmig. :)

The phantom of the opera. Jag älskar skådespelarna och musiken är ju den bästa. Musikalfilm här med.

Velsan
3/26/08, 8:56 PM
#12

Jag gillar söta filmer, gärna tecknat och animerat, eller filmer med magi :P Så här kommer lite förslag på sånna. ´Glöm inte bort barnet inom er ;)

Bra "magi" filmer: 

Spiderwick

Enchanted

Stardust

Harry Potter filmerna (böckerna är bättre såklart)

Nanny McPhee

Mysiga tecknade/animerade:

Spirit

Anastasia

Prinsen av egypten och Josef drömmarnas konung

Ice age 1&2

Bee Movie

Over the hedge

juliapettersson
3/26/08, 9:13 PM
#13

The Butterfly Effect & The Notebook, båda helt fantastiska.

Annons:
AliceL
3/26/08, 10:10 PM
#14

hahah bara ja som tycker pledge this var askul? xD

nyckeln till frithet gillar jag jättemkt, pay it forward med.. :D

Jjohaanna
3/28/08, 2:41 PM
#15

Håller med att final destination är grymt bra ;)

LinneaG
3/28/08, 6:07 PM
#16

#15 - woho, jag är inte ensam om den!! Alla som jag visat de för har inte tyckt att de är speciellt bra! Själv har jag alla tre i filmhyllan!

Midnatt
4/1/08, 7:37 PM
#17

Åh, mina favorit filmer:
Underworld
The bourne filmerna
Braveheart 

Helt okej filmer: 
Chaos
Transformers
X-men

 Okej, de är dem jag kan komma på just nu iallafall.

Lizzan
4/1/08, 8:50 PM
#18

kul :)

Aviendha
4/1/08, 9:06 PM
#19

Rolig lista =) Jag är ju ett stort fan av Matrix, men förutom det så har jag lite på lager ;)

American Beauty - Drama tror jag det klassas som, om en familjs liv, men den etsar sig fast.

The Departed - kanske den smartaste o bästa thrillern jag sett

Shoot 'em up - Gillar du inte hårdkokt action åt Pulp Fictionhållet utan hopp i tiden är detta inget för dig.

Stardust familjeäventyr i fantasyform. Rolig och sevärd

Lucky Number Slevin - smart thriller/komedi/action. 

Happy Feet - animerad jättesöt film om en "dansande" pingvin, han ses som udda, men blir tillslut accepterad.

Smala Sussie - rolig, men en väldigt sorglig historia egentligen, även om man tar den som en komedi.

Mindre bra men funkar:

**Flood, Rambo VI, No country for old men.
**

Emelie-G
4/1/08, 10:45 PM
#20

Juno och P.S I love you går på bio nu och är jättemysiga :)

Annons:
Beafer
4/2/08, 1:00 AM
#21

#20 jag hatar egentligen kärleksfilmer, men P.S I love you var riktigt bra måste jag säga!

Idag såg jag "21" på bio. Hade låga förväntningar, men de var mycket bra! Gillade den skarpt. Dessutom hade den ett bra slut, vilket jag tycker är sällsynt.

Aviendha
4/2/08, 1:38 PM
#22

#21 då måste jag lada ner den omedelbums =) har väntat på en komentar på den filmen ;)

Midnatt
4/2/08, 4:27 PM
#23

#19 Åh, lucky number slevin är urbra! Bäst första gången man ser den ;)

Faidra
4/22/09, 6:28 PM
#24

Kul tråd!

Aviendha
4/22/09, 7:58 PM
#25

Kan fylla på med lite filmer som gått på slutet

Valkyria: Hyfsad. Jag gillade den, men inte killen, han tyckte att den var lite seg, men för mig var det tvärtom.

Patrik 1,5: Nope. Seg och inte alls så rolig/bra som jag trodde att den skulle vara.

Cloverfield: Lite i Blair which project anda med handkamerafilmning. Jag gillade den inte, men den dög att fördriva tid med antar jag.

Iron man: Yess, den gillade jag

21: Riktigt bra

Taken: Händelserik action som aldrig stod still och förvånade. Sevärd.

Wanted: Min typ av action. Stort gilla.

Max Payne: Eh, nej. Trist rakt av.

SaraHjelm9
4/23/09, 12:38 AM
#26

Här är ett par skräckfilmer som ni borde se, Absolut se värdiga, jag säger det bara, ni borde SE alla, haha, synd bara med den där nerladdnings lagen … :( haha; D

Jag säger bara Eden Lake, skräckfilm. Handlar om ett par, en tjej o en kille som ska "campa" ute i skogen, men dom blir störd av ett gäng ungar/tonåringar som är inte så snälla :)Filmen var äcklig,brutal haha, inget jag tittar på ensam haha. Den är från 2009 tror ja så den är ny o fräsch, dock blir avslutet på filmen nog inte som man tror, men SE DEN! .

Wrong turn 2 tror ja den heter eller typ **Wrong turn 2, to the dead.
**ettan är inte lika bra men den här är bra och kul, min kompis som hatar skräckfilmen ville t.om se denna flera gånger haha, den är äcklig men på ett överdrivande sätt. men helt klart se värd ;)

28 dagar senare(28 weeks later) och 28 månader senare som är uppföljaren.'
Dom ENDA zombi filmerna som inte är överdrivna och dålig. (förutom Im A Legend som är välldiiiiigt lik dom här filmera men sjukt bra, du borde se alla;))

Mirrors
Se den, se den, se den, haha om ni gillar skräck såklart.
Från 2008. Är ganska äcklig, handlar såklart om en kille som ska börja som "Vaktmästare" på nått gammalt ställe där de är fullt med speglar, dock så är speglarna inte så snälla ;).

The mist Handlar om att det kommer en tjock dimma över hela staden och det döljer sig något farligt i dimman. Inte lika bra film som de andra som jag har sagt, men se värdig, från 2007 men känns nyare.

Sen finns de ju filmer(inte skräck) som "alla" borde se men ni har säkert sett de men annars borde ni se,

A walk to remember Linas kvällsbok Over her dead body Step up the notebook (är lite "överreklamad" att vara så bra, men den är något man måste se iaf)

det var det jag kom på nu iaf, pekade ut de bästa ;D  sen med lite humor hoppas vi väl på att Ice age 3 är bra som kommer ut till sommaren(tror jag)  trailer finns på youtube ;)

SaraHjelm9
4/23/09, 12:40 AM
#27

sorry mena 2008 på Eden lake, hah :)

trailer på den http://www.youtube.com/watch?v=-6j3K4MmOKs 

Annons:
paronskrutten
4/23/09, 12:14 PM
#28

Hehe, Linas kvällsbok ÄGER :)

Helena

Marija
4/23/09, 10:50 PM
#29

1408 säger jag bara. Läskig och väldigt spännande.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Upp till toppen
Annons: