Annons:
Etikettkillsnack
Läst 72188 ggr
LinneaG
3/7/09, 12:24 PM

Present till pojkvän?

Tips på vad man kan köpa när pojkvännen fyller år?

Vad köper du? Vad har du köpt genom åren?

Annons:
Aviendha
3/7/09, 1:25 PM
#1

Vilken passande tråd =) Har själv en karl som fyller snart utan en susning om vad jag ska ge, han har ju fått allt känns det som.

Han har hittills fått: tröjor och t-shirts, parfym, armband, fotobok med foton på oss, en tavla på mig och våra illrar, skor, cd-skivor, piercing, underkläder, shorts, gulliga prydnader, halsband, gemensam weekend, miniresa på big air tävling med skoter.

Det som finns kvar är ju typ verktyg.. Trist att ge, men jag har panik, vet ju inte alls vad killen ska få!

joooossan
3/7/09, 1:27 PM
#2

Oj, det som är så svårt! Ska sitta och fundera en stund :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

LinneaG
3/7/09, 1:53 PM
#3

#1 - Ja, tycker det är jätte svårt. Vi har bara varit tillsammans sen i september och bott ihop sen i november.
I julklapp fick han ett par jodphurs och två biljetter till Magnus Betner's 'show' Tal till nation.
Och vi ska till Thailand i maj, så någon upplevelse tror jag inte att det kommer bli iaf.

Aviendha
3/7/09, 2:15 PM
#4

#3 Visst är det svårt! Och jag tycker bara att det blir svårare med tiden ;) Men en snygg t-shirt kanske går hem? Något smycke?

LinneaG
3/7/09, 2:18 PM
#5

#4 - Ja, jag har funderat på det. Gäller bara att man hinner åka iväg och handla.
En idé som jag kom på var att köpa en korg, fylla den med olika kärleksrelaterade saker. Tex. en bok om kärlek, choklad och gelé hjärtan, någon massage olja, kanske beställa en kudda med hans och mitt namn på och något mer i. Lite tråkigt kanske, men känns ju lite personligt.

Får hoppas på att han inte lyckas ta sig in hit och läsa det här!

joooossan
3/7/09, 2:20 PM
#6

#5 Jag tycker det låter som en superidé! Jag hade garantera blivit glad, som du säger. Det blir personligt :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Annons:
Aviendha
3/7/09, 2:26 PM
#7

#5 Tycker det låter som en jättegullig idé! Vet att jag, och min kille med för den delen, hade uppskattat den gåvan =)

LinneaG
3/7/09, 2:27 PM
#8

#6&7 - Kanon! Då ska jag nog satsa på det! Det behöver inte bli allt för dyrt och det är roligt att pyssla med :)

Aviendha
3/7/09, 2:55 PM
#9

#8 Precis! Släng med ett sött kort med någon fin dikt, á la scrapbooking vettja =) Då blir det verkligen personligt! Kanske ett kort på er i ram med?

IdaS-A
3/8/09, 8:35 PM
#10

Jag har köpt smycken, kläder, parfymer, ljudböcker, inredningsgrejer, dammsugare, pc och ps3 spel, wiskey,blommor, kamera osv osv. vi köper rätt mycket presenter till varandra utan anledning, har varit ihop i 5 år. Får ofta fina presenter eller blommor

SLennartsson
3/9/09, 1:26 PM
#11

Min pojkvän fyller 19 på lördag. Vad ska man köpa? :P

LinneaG
3/9/09, 2:32 PM
#12

#11 - Nytaget körkort eller köpt ny bil? Då kanske något som passar till det. :)

SLennartsson
3/9/09, 2:36 PM
#13

Dessvärre har han inte det. :P

Annons:
LinneaG
3/9/09, 2:39 PM
#14

Ok. Hur länge har ni varit tillsammans? Vad har han tidigare fått?

gullenos
3/9/09, 6:57 PM
#15

Kolla stockhome eller designtorget spec designtorget, där finns det roliga saker :) Men om du vill göra något mer personligt vet jag inte riktigt (:

SLennartsson
3/9/09, 9:08 PM
#16

Vi har varit tillsammans i 2 år. Han har fått en guldkedja innan ^^

Fatiima
3/9/09, 10:18 PM
#17

Jag köpte en superfin armbandsklocka till min kille :)

LinnB
3/9/09, 10:20 PM
#18

#5 Lät som en jättefin idé!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[Mova]
3/9/09, 10:23 PM
#19

guitar hero!! det går hem hos alla!! Min kille är 26 och blev toppen glad samt min lilla kusin på 9år som fick det i julklapp ;) passar alla åldrar :)

LinneaG
3/10/09, 2:22 PM
#20

#19 - Tyvärr passar det inte min pojkvän, han tycker inte om dataspel eller tvspel, är helt emot det.

Annons:
Buffaomini
3/10/09, 4:59 PM
#21

under de snart tre åren (födelsedagar, namnsdag, årsdag etc) vi har varit tsm, har han fått

  • en bröd korg
  • en bok där jag satt in bilder på oss, skrivit hur mkt han betyder etc.
  • böcker
  • dvd filmer/boxar
  • armbandsklockor
  • t-shirtar
  • tavla
  • film embrollia/statyer
  • parfym
  • gossedjur
  • borr, bygg saker
  • halsband

kommer inte på vad mer. finns säkert mer saker
men klura lite på vad han har som intresse. fråga också vad han vill ha. har jag gjort. men flera månader i förväg så han inte behövt misstänka något, glömt bort och hunnit komma på något.

Aviendha
3/10/09, 5:15 PM
#22

Denna kan jag tipsa om. Väldigt uppskattad! En bok där man fyller i ex. hur man träffades, vad man känner för honom/henne, vad m,an gillar, kan sätta in kort osv osv.

Frida
3/10/09, 6:52 PM
#23

Något som annars är både personligt och annorlunda är en bild på er/dig ingraverad i glas. När glaset sedan belyses (man kan köpa till olika socklar med en ljuskälla i) ser man bilden jättetydligt och det är så fint.

Jag önskade mig något personligt av pojkvännen i julklapp (vanligtvis blir det böcker etc). Hoppades på ett graverat halsband men grät floder när jag öppnade ett litet paket med en glaskub graverad med en bild på honom och mig. Absolut bästa presenten hittills.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

JohannaMax
3/10/09, 9:03 PM
#24

Jag tycker det är skitsvårt…gubben har hittills fått ett armband, kläder, parfym, duschgrejjer. Varje jul o födelsedag är det lika svårt men kläder går ju alltid åt. Filmer o jaktböcker med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jojaton
3/10/09, 10:17 PM
#25

Jättebra idé Linnea, jag hade blivit jätteglad iaf :D

Johanna - Instagram

Aviendha
3/10/09, 10:25 PM
#26

#23 Vad fint!

Angelclaw
3/11/09, 6:41 AM
#27

I mitt fall brukar det bli det han önskar sig för tillfället, eller "nyttoprylar" som kläder och liknande, kanske rätt boring, men sätter ändå alltid en personlig prägel på det hela, en dikt, en bild, tja.. svårt att säga!

#23 vilken fint sak!!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annons:
Tom
3/17/09, 12:29 AM
#28

Oj, tänk om! Killar gillar killsaker!

Alla de där romantiska sakerna är saker som ni själva uppskattar. Vi killar gör det inte på samma sätt. Visst kan vi uppskatta tanken men inte mycket mer.

Det finns ju hur många roliga prylar som helst. Ta reda på vad era killar är intresserade av och köp sånt. Kläder fungerar också. Parfym likaså. Vi gillar saker som går att använda.

Jag skulle aldrig komma på tanken att köpa tekniska prylar till min tjej bara för att jag tycker att det är roligt. Hon får alla de där romantiska sakerna som hon tycker om istället. Jag gick till exempel en silversmedsutbildning bara för att kunna köra en kärleksring till henne.

   Tom

gullenos
3/17/09, 9:22 AM
#29

#28 haha det lät roligt :)

Tom
3/17/09, 11:24 AM
#30

Hoppsan, "göra" en kärleksring ska det så klart vara…

Angelclaw
3/24/09, 6:18 AM
#31

#28 Haha jo jag vet allt det där,

efter att ha spenderat de första åren med att ge sånt där sentimentalt gegg ;) och kommit på att visst uppskattar han det, men gillar annat bättre, så har man lärt sig :)

Julklappen förra året blev t.ex. en spelkonsoll, hur romantiskt är det när man inte spelar tv-spel själv? ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

solskensmaja
3/24/09, 3:34 PM
#32

jag har gett min kille

festivalbiljett

floating

armbands klocka

close-up premunation

pircing

restuarangmiddagar

Aviendha
3/24/09, 3:38 PM
#33

Egengjort halsband, han har gnällt över att han vill ha just den typen av halsband, men att det exakt rätta inte dykt upp, och nu hittade jag ett hänge som var exakt så han vill ha det, super!

Presentkort på piercing då han vill ha en/ta om en. Sen är det kört. Nödlösningen är en t-shirt eller en keps, han behöver ju båda och verktyg har han flera uppsättningar av redan ;)

Tom: Du har rätt, men samtidigt har min karl gråtit av lycka av de romantiska dravlet, medan jag blir rörd av tanken som du beskriver det. Lite omvända roller i mycket i mitt förhållande ;)

solskensmaja
3/24/09, 3:43 PM
#34

just det ja, jag måste lägga till att jag första julen köpte en skål som det stod chips på och lade i olika dipppåsar, och olika snax som han gillar, sen hade jag slagit in gräddfilspaket och några öl som jag inför överlämnandet. Det var mycket uppskattat inför stundande "juldags-krogrunda"

Det var en lagom avslappnad julklapp då vi inte helt uttalat var tillsammans. Om ni varit tilsammans länge så måste du nog komplitera lmed något mer.

lycka till

Annons:
LinnB
3/24/09, 5:43 PM
#35

Jag har mixat lite romantiskt dravel och saker han vill ha. I julklapp fick han pyjamasbyxor som han älskar, ett rätt barnförbjudet checkhäfte, en parfym och godis. I födelsedagspresent fick han ett 'mjukdjur', men det var trots allt en spermie… en intern grej :P Och så fick han ett klassiskt kärleksbrev.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Fnyan
8/17/09, 3:13 AM
#36

Haha, det här kanske låter lite roligt nu då, men vad ska man ge till sin pojkvän som fyller 14? ;) Har varit tillsammans med han i snart 1år, men vad ska man ge när ha fyller år då? Har väldigt svårt att komma på något.. :s

Ellenfyrkant
8/17/09, 12:08 PM
#37

Åh vilken bra tråd, kan verkligen behövas !
Jag satt ett bra tag och funderade på vad min pojkvän skulle få, det slutade med en parfym och ett halsband med första bokstaven i mitt namn. Oskyldig

Mvh Ellenfyrkant

Fiona
8/17/09, 1:19 PM
#38

#36 Klädesplagg, parfym, romantisk middag ööh ja låt fantasin flöda :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

elyse
8/17/09, 11:25 PM
#39

Jag har köpt DVD-filmer, roliga mjukdjur (Animal från Mupparna och Lumpy från Happy Tree Friends), cd-skivor, massor av coola T-shirts från ebay, böcker… Hm. Jag köper rätt ofta kläder till honom, merparten av hans garderob har jag köpt, faktiskt. Han gillar inte att lägga pengar på "onödiga" saker och jag älskar att shoppa kläder. Sedan kan jag ge ett "låtsas-presentkort" på middag på nån restaurang han gillar. Men vad man kan köpa märker man väl när man lärt känna personen?

mandariiin
8/20/09, 2:22 AM
#40

jag har köpt en drös med olika saker.

snowboard när vi firade ett år tillsammans

hudkräm, för jag blev så trött på att han alltid tog min

tavelramar med formen L O V E, och satt i kort på oss två

en fodrad tjocktröja, då han alltid frös

dusch kräm, för han tyckte attd en han hade luktade äckligt

parfym, som jag tycker luktar gott

ett nitbälte, jag hade snott hans gamla

piercing smycken, han orkade inte beställa själv

bambu pinnar (blommor), han vilel länge ha sånna. (men självklart så är dte ju jag som vattnar dom nu….)

ett par skor, som jag har likadana, så vi matchar så fint. haha

som ni kanske ser så har jag mest köpt en massa småsaker, men det är mest sånna saker som han själv sagt att han vill ha, eller han behöver. det har blivit uppskattade saker :)

Lia@mandariiin.com

Yuuuhanna
10/30/09, 4:17 PM
#41

När ni köper parfym, vilken sort?
Samt, det känns lite konstigt att ge parfym, tänk om han tror att jag tycker att han luktar illa? xD


Annons:
Angelclaw
10/30/09, 4:21 PM
#42

#41 Man får välja nåt man tycker passar honom. Och nej då, inte tror att han du tycker han luktar illa :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Annats89
11/30/09, 2:25 AM
#43

Jag har köpt en upplaga av Romeo och Julia lyrik kostar typ 40 kr men kräver att killen är intresserad :P,  

och så är ett silverarmband med ett citat från dikten har skrev till mig i somras på gravering. :)

personligt, och romantiskt!

Fiona
11/30/09, 8:54 PM
#44

#43 Åh vad fint med armbandet!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Jojaton
12/2/09, 6:45 PM
#45

#43 Håller verkligen med Jenny ang armbandet!

Johanna - Instagram

JNC1
5/31/11, 4:09 PM
#46

Det senaste jag gav min pojkvän var en mugg med en bild på oss som jag beställde från vistaprint:

http://www.vistaprint.se/muggar-med-tryck.aspx

Annars kan man ha en dikt eller nån gullig text istället :)

Anna
5/31/11, 8:13 PM
#47

När min pojkvän fyllde 20 i början av vårat förhållande gjorde jag ett väldigt personligt kompendie med citat, bilder och mina egna tankar från varje dag vi varit tillsammans. Blev runt 70 A4 långt och min pojkvän, som är otroligt romantisk av sig, uppskattade det jättemycket och han läser den fortfarande jätteofta :) Men nästa gång det är dags för present blir det något materiellt helt klart, haha.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Fiona
6/1/11, 8:28 AM
#48

#47 Haha WOW!!!!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Annons:
Anna
6/1/11, 7:44 PM
#49

#48 Haha det var ungefär hans reaktion också. Jobbade och slet med det där i över en månad, men det var helt klart värt det!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MissInAction
6/18/11, 6:52 PM
#50

Jag funderar på något åt upplevelse-hållet Glad Ofta så har man så mycket prylar och det är kul att få göra något som inte hör till vardagen. Spånar på 30-årspresent till killen nu Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Mysdjuret
10/17/11, 12:15 PM
#51

Man kan ge sin kille en spa kväll? om man har massageojla och sånt så kan man tända lite ljus och sätta på lite lugn musik.. sedan ger man honom en lång och avslappnande rygg och-nack massage. Min kille uppskattade det jättemycket.

"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös

JohannaMax
10/17/11, 12:31 PM
#52

#51 Jättebra tips!! Nått jag själv vill ha med…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

1337
1/13/12, 11:08 PM
#53

Parfymer brukar alltid gå hem Glad

KickanW
1/16/12, 3:35 PM
Cederin
1/17/12, 7:54 AM
#55

Oj, jag har gett ganska olika saker. Böcker som han har velat ha, after shave/annan "kill"-kosmetika, kläder, t.ex. en flanellskjorta, hemgjorda saker så som armband… Tofflor gav jag honom en gång också, haha. Minns inte allt i huvet. ^^

Medarbetare på Naglar och Hår

Annons:
pyamas
2/9/12, 4:53 PM
#56

Beror ju på hur gamla man är också.. Hehe jag ska t.ex. till alla hjärtans dag ge honom "mig själv i sexiga underkläder" Men spel, upplevelser, böcker & filmer, roliga prylar från t.ex. urban outfitters eller ja, en väska kanske, något han behöver :)

Alexandra-HG
4/16/12, 2:41 PM
#57

Kan rekommendera denna: A Pampered Man!

jua
11/6/12, 5:31 PM
#58

#12 Har du något bra tips på någon pryl till killen som nydligen både köpt bil och fått körkortet? Han fyller nämnligen arton nu också.. Haha! :)

[Tilde]
11/6/12, 6:06 PM
#59

Jag köper oftast sånt han önskar sig, men lite mer personligt än parfym och sånt! Förra julen köpte jag en korthållare i metall med en bild på oss ingraverat :) Till hans födelsedag fick han ett terrarium med en orkidé-praying mantis… Nu till jul är jag inte riktigt säker, men något i samma stil. Tungan ute

Honestyisdead
11/7/12, 12:56 PM
#60

Killen fyllde år i helgen och han fick en fin dyr whiskey och en djupgående massageolja, och så får han ju självklart massage av mig då :) (har gått en massagekurs)

Till jul tror jag det blir ölprovning han ska få.

Jojaton
11/7/12, 2:37 PM
#61

Jag funderar på att köpa den här till min kille i julklapp. Han älskar Italien, och Adidas, och han kikade på en liknande men som inte fanns i hans storlek för ett tag sen, så vet att han hade blivit väldigt glad!

Johanna - Instagram

kkatt
10/11/13, 10:06 AM
#62

Min pojkvän fyllde 32 förra veckan och jag hade världens problem med att hitta en födelsedagspresent åt honom.

Tillsist gick jag in på 30daysof.se som säljer handgjorda, ekologiska och virkade flugor! Jag köpte en fluga och jag har aldrig sett honom så glad. Flugorna är mjuka, personliga och varje produkt är annorlunda vilket gör  gåvan extra speciell. Nu önskar han sig en likadan i julklapp och har redan beställt två stycken till sin bror som är  18år och sin far.

Så mitt tips är att kolla:

www.30daysof.se

Annons:
LeoM
6/25/14, 11:36 AM
#63

Mitt tips är ett ankar-armband eller vad de kallas från Sir James. De har massa snygga accessoarer men armbanden är verkligen unika, inte hittat på någon annan butik i Sverige. Min tjej köpte till mig, så jäkla nöjd :)

Märket på armbanden är: Kiel James Patrick

Swag is for boys, Class is for men. 

jenny_82f
3/10/17, 8:42 PM
#64

Gammal tråd som verkar vakna till då och då så jag bidrar väl med mitt tips också :) Hittade väldigt bra och varierande presenttips som passande min pojkvän här!

Upp till toppen
Annons: