Annons:
Etikettnaglar
Läst 13486 ggr
Abico
6/18/09, 3:31 PM

Naglar som skivar sig

Jag har alltid haft bra naglar, starka och fina. Men nu den senaste månaden har dom börjat skiva sig, det ser för bedrövligt ut och blir bara värre och värre. Skulle verkligen behöva lite tips på vad jag kan göra åt det och om någon har idéer på vad som kan ha gjort att det blivit såhär.

Hanna 

Annons:
joooossan
6/18/09, 3:32 PM
#1

Hur menar du med skivar sig? Att de börjar snurra sig eller hur man ska förklara det?

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Abico
6/18/09, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag lyckades få till en någorlunda bild iaf. Det är inte helt lätt att beskriva det tycker jag, men naglarna liksom delar sig…

Hanna 

Abico
6/18/09, 3:46 PM
#3

Nageln delar sig i två lager ute i toppen och när man tar bort (eller det faller av) det övre lagret som är jättetunnt så blir nageln mjukare där det saknas.

Hanna 

Fiona
6/18/09, 3:59 PM
#4

Så har det börjat bli för mig med och jag har också haft fina & straka naglar förut. Vet inte om det kan bero på att man använder mycket nagellack?! Letade i min lilla pärm där jag samlat urklipp om det mesta och hittade följande:

  • Fila alltid naglarna när dom är torra, är dom blöta blir det lätt sprickor i dem (Jag vet dock inte om dom menar skivade)
  • Fila från kanterna och inåt, inte fram & tillbaka då det kan ge sprickor
  • När du filat så "stäng" nageln genom att dra filen över nageltoppen. Det gör så att nageln inte flisas upp så lätt

Det var vad jag hittade vet dock inte om det är ditt problem men du kan ju tänka på vad jag skrev och kolla om det gör någon skillnad. Mina naglar började bli så när jag slutade med stärkande nagellackObestämd

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

joooossan
6/18/09, 4:06 PM
#5

Vad vi äter avspeglar ju även på hår och naglar, kan du ha någon brits på vitamin eller annat? Det finns ju speciella tillskott för naglar man kan prova :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Abico
6/18/09, 5:23 PM
#6

#4 - Hm, jag har inte använt mer mycket nagellack, inte mer än vanligt vilket är rätt lite :P Och filar naglarna gör jag inte. Men jag funderar på att måla naglarna idag för att skydda dom, frågan är väl om det bara gör det värre ^^'

#5 - Det kan jag säkert tänkas ha ;) Vad är det för tillskott man bör titta efter?

Hanna 

Annons:
Belindaa
6/18/09, 5:33 PM
#7

Välkommen in i klubben ;) haha. Har haft så så länge jag kan minnas!

Fiona
6/18/09, 5:37 PM
#8

#6 Hmm då blir det lite klurigare Obestämd Du kan ju alltid måla med stärkande nagellack och kolla om det blir någon skillnad, det borde ju inte kunna skada dom mer men jag ska inte säga något säkert. Har du ingen nagelvårdssalong i närheten där du kan gå in och fråga?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

joooossan
6/18/09, 5:44 PM
#9

Kolla på hälsokost, där vet jag dom ska ha! Kanske fråga dom i kassan men det ska finnas speciellt för naglar vet jag :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

emelie92
6/18/09, 7:49 PM
#10

Använd genomskinligt nagellack, det gör nageln starkare. Självklart kan du använda nagellack i valfri färg, men om man inte vill att det ska synas ;)

vornanen
8/4/09, 10:29 AM
#11

Mina naglar skivar sig pga att jag är i kontakt med för mycket vatten utan att återfukta händerna, men jag vet inte om handkräm kan vara en lösning för dig som det är för mig :)

vornanen
8/4/09, 10:29 AM
#12

OJ, vilken gammal tråd jag råkade putta :(

Fiona
8/4/09, 12:04 PM
#13

#12 Det gör inget :) Det finns säkert fler här inne som har problem med det så så mycket tips & råd som möjligt är alltid bra!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Annons:
Stephanie
8/4/09, 12:06 PM
#14

#12 Det är ingen fara! Vem vet, nån annan kanske hittar något bra tips här? Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

BlueBunny
11/28/09, 12:07 AM
#15

Om jag inte minns fel har man brist på e vitamin om naglarna delar sig. man kan köpa Depends myrraolja för att binda samman de båda lagrena =) Vet att detta är en gammal tråd men ett tips bara ifall du/ni inte fått svar på det. =)

Fiona
11/28/09, 12:10 AM
#16

#15 Tack för tipset, mina naglar har hållit på så här i evigheter så ska testa det =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JohannaMax
11/28/09, 1:33 PM
#17

Mina har börjat dela sig så här nu. Kan det vara vädret…? Eller att jag åt dåligt i somras så kommer det igen nu?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tindrar
11/28/09, 10:28 PM
#18

Enligt min kompis så gnuggade hon in någon apelsin (kanske var det myrra som luktade apelsin?)olja. Hon sa att hennes blivit grymt mycket bättre. Själv har jag också skivade naglar, så måste prova det:)

RedPoison
8/26/10, 12:48 AM
#19

När jag började måla mina naglar med nagellack, målade nästan aldrig innan, men nu började jag måla ofta så jag hade lack på i några veckor. Och då blev naglarna precis sådär som Ts visar, fast jag hade många fler sprickor på varje nagel. De vart mjuka och gula i topparna.

Då fick jag tipset av min gamla bildlärarinna som jobbar på Kicks, att smörja in naglar och fingertoppar med avokadoolja. Så jag köpte det av märket Depend. och det funkar jätte bra! Hon sa att det skulle funka även om jag målar naglarna men det har jag inte testat :P

Endroppeihavet
8/26/10, 9:20 PM
#20

Naglar kan också bli starkt påverkade av oro och stress, ifall du inte hittar någon annan anledning (eller kanske ändå) så kan det va bra att ta det lite lugnt och inte oroa sig /stressa.

Lättare sagt än gjort.. Minst sagt.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Annons:
Fiona
8/27/10, 6:21 PM
#21

#19 Åh det måste testas!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Birke
8/27/10, 11:32 PM
#22

Mina håller också på så här nu >< tror det är jobbet på cafeét so är boven.

JohannaMax
8/28/10, 12:02 AM
#23

#22 Har du händerna mycket i vatten då?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Birke
8/28/10, 12:08 AM
#24

#23 Ja, får diska för hand då kafeét är litet och vi behöver tårtspadar och så (som diskas efter varje användning)  när vi inte hinner vänta.

JohannaMax
8/28/10, 12:13 AM
#25

#24 Aha! Du får ha diskvantar på dig då!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Birke
8/28/10, 12:23 AM
#26

#25 Då skulle jag ju bli mobbad av alla, kunder som de jag jobbar för xD

[cassie94]
10/10/11, 11:01 PM
#27

Vi har börjat med naglar på skolan nu och för att ha en frisk nagel använd myrolja som finns att köpa löst i klädbutiker och sen ska naglarna regelbundet poleras med fina filar. Max en gång i veckan ska man polera inte mer med tanke på att när du polerar tar man bort lite lager från nagelplattan. Har du naturliga naglar kan du använda en mycket fin fil som har 240grit eller runt 180grit. Nagelbad e också bra att ge naglarna det mjuknar upp och gör rent dom sen får dom allt det som tår ovan. myrolja och polering och annat bra som gör rent naglar.

Annons:
Kalendula
1/6/12, 1:15 PM
#28

Jag vet att det fanns ett medel på 80-talet som man droppade på nageln, o då klistrades/smältes lagren i nageln ihop igen. Jag kommer inte ihåg vad det hette då. Men undrar om någon har hört talas om det o vet var man kan få tag i det idag?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Torreador
2/25/12, 10:14 PM
#29

Åh, det låter som något för mig!!! Någon som vet om det finns och vad det heter??

Mina har blivit helt kass nu sista halvåret och bara skivar sig hela tiden :-(

Kram på er

/Bondmoran

En nagellacksknarkande, überklantig Bondmora som gärna delar med sig av sina stolligheter.

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

EvaLuna
2/27/12, 8:16 PM
#30

Polering är DÖDEN för mina naglar & då har jag ändå hyfsat starka & bra. Hela nageln lixom bara krackelerar!

Vill däremot varmt rekommendera OPIs Avoplex, en lätt olja som man masserar in. Mkt mkt bra. Efter den behövs ingen polering

Upp till toppen
Annons: