Annons:
Etikettträning
Läst 5049 ggr
JohannaMax
3/16/10, 10:01 AM

Tränar ni?

Tränar ni och i så fall vad? Hur ofta?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
swedensess
3/16/10, 1:04 PM
#1

jag rider mellan 7-5gg i veckan. sen idrott i skolan 1gg veckan och ibland springer jag ca 1-3gg i veckan

soetisen
3/16/10, 4:46 PM
#2

Jag tränar luftgevär 1-2 gånger i veckan.

Men sen funderar på om jag ska börja springa, men jag är rätt så lat :P Men ska försöka börja när det blir lite varmare.

- Medarbetare på studier.ifokus

KaninHanna
3/16/10, 5:08 PM
#3

Jag tränar fotboll 2-3 gånger i veckan :)

Mvh Hanna

Emelie-G
3/16/10, 5:25 PM
#4

Ridning 2-3 ggr/veckan bara, överväger dock att skaffa gymkort nu lagom till beach 2010 hehe =)

HannaT
3/16/10, 5:42 PM
#5

Jag hade gärna velat gymma, men tiden räcker inte till när jag jobbar och dessutom är hos hästen varje dag. Men jag känner att jag tränar lagom mycket i och med att jag rider 4 - 6 dagar/vecka.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

ssofia
3/16/10, 6:26 PM
#6

Jag lägger inte pengar på gymkort, jag använder det ändå för sällan för att få någon sorts valuta för pengarna. Använde det i början på gymnasiet, men min skola tar för mycket tid och jag har helt enkelt inte tid till att träna.

Borde väl träna oftare, i och med att man mår bättre psykiskt om man tränar fysiskt. Började därför i höstas lite smått med att gå långa promenader på ca 45min/1h varje dag, eller så ofta jag hinner nu för tiden.. just nu är jag i en svacka i och med skolan, men kommer ta nya tag om ca fem veckor då skolan är slut! Skrattande

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Annons:
Birke
3/16/10, 6:39 PM
#7

Har gympa i skolan och blir då oftast svettig och andfådd, sen rider jag bara typ 1 gånr i veckan så här års, så både jag och hästen har gått upp i vikt ;)

Skulle vilja gå på typ Friskis och Svettis 2ggr i veckan, men tiden räcker inte till tyvärr. På somrarna rör man sig alltid mycket mer, så kmr förhopningsvis tappa några kilo i år igen (som jag tar igen nästa vinter ;) )

JohannaMax
3/16/10, 7:01 PM
#8

Här promeneras det mest o sen blir det lite tid på träningscykeln iom barnen. Det brukar bli promenader på minst en timme 3-5 dagar i veckan o kanske ett par timmar på cykeln. I september när jag börjar jobba igen ska jag försöka gå till gym två gånger i veckan på lunchen. Då försvinner ju däremot promenaderna…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Eostra
3/16/10, 7:18 PM
#9

Joggar 4-5ggr/vecka och rider i regel 1h/vecka, ibland även på helger men då lite lättare ridning i skogen. Går även hem från skolan ibland (3km), dock inte så ofta nu under vintern men ska skärpa mig såfort snön smälter. Och så har jag förståss 2h gymnastik/vecka i skolan. Har också nu i ca 1 månads tid gjort ca 30 situps och armhävningar/dag, märker redan stor skillnad så det blir nog att fortsätta med det! Glad

I sommar ska jag också börja cykla mer och jogga längre turer.

fia-mia
3/16/10, 8:52 PM
#10

Friidrott två ggr/vecka, skolidrott 1 gång, tränar hemma typ 2 ggr/vecka. Så sre det ut ungefär men ibland om man t.ex har mycket läxor blir dte kanske inget. Kör armhävningar, situps och liknande varje kväll också

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Wera]
3/16/10, 8:56 PM
#11

Tränar aldrig… :( Skolidrotten en gång i veckan gills inte enligt mig haha :)

MajaaR
3/16/10, 9:36 PM
#12

Jag tränar cheerleading 2 ggr i veckan och sen har vi idrott i skolan 2 ggr i veckan, fast det kanske inte räknas ;)

JohannaMax
3/16/10, 9:59 PM
#13

#12 Cheerleading verkar skoj! Känner mig lite gammal för det nu iof…hehe

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
MajaaR
3/16/10, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Haha, ja det är jättekul :)

Langar en bild, dock ganska gammal ;)

Fiona
3/16/10, 10:24 PM
#15

#12 Åh det låter roligt! Visste inte ens att det fanns i Sverige, ser jätte fint ut på kortet :)

Min träning, eller om man ens kan kalla det träning… Jag cyklar 1800 m varje skoldag till bussen, har idrott två gåner i veckan i skolan plus stallarbete hemma. Med tanke på att jag inte har ridhäst i dagsläget så blir det ingen motion genom det, kör bara nu och då sitter jag ju bara där ;) Ska dock försöka ta mig ut och jogga lite samt göra några situps & armhävningar om dagen

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JohannaMax
3/16/10, 10:25 PM
#16

#14 Häftigt! Måste kolla om det finns nått sånt här i närheten, dottern skulle ju bli salig!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

elyse
3/16/10, 10:30 PM
#17

Jag går på gym ca två ggr i veckan.

Faidra
3/16/10, 11:38 PM
#18

Rider 2-3 gånger i veckan, plus idrott 2 ggr per vecka i skolan.

Blir tyvärr inte så mycket mer då jag inte har tid Obestämd

JohannaMax
3/17/10, 8:51 AM
#19

Ridning är ju en jättebra träningsform! Är så lessen att jag inte har några hästar kvar.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Faidra
3/17/10, 12:05 PM
#20

#19 Ja, mag- och benmuskler får man ju iaf :) Bröstmuskler också tror jag :P

Annons:
ssofia
3/17/10, 12:15 PM
#21

#20 ridning ger mycket mer träning än så, rygg, rumpa, lår, vader, armar (både över och underarmar), handgreppet blir fastare, bröstmuskler, mage och till och med balansen får sig en utmaning, (missade säkert en del här) likaså konditionen. Skrattande

Det märkte iaf jag de första gångerna jag red på livliga hästar, dagen efter kunde jag ha träningsverk nästan överallt Tungan ute

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Faidra
3/17/10, 12:24 PM
#22

#21 Ja, balans vet jag att man får, rumpa förstår jag dock inte alls hur det går till…

Jag har ridit i 5-6 år och min är fortfarande lika platt Flört

ssofia
3/17/10, 12:33 PM
#23

#22 jag menar inte att man bygger muskler, utan att man får motion och använder de musklerna Tungan ute

Vill du ha träning för rumpan kan jag föreslå: spring upp i trappor och ta tre/två steg i taget  Skrattande

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Faidra
3/17/10, 12:36 PM
#24

#23 Fast om man använder dom musklerna byggs dom väl upp, eller är det jag som har fattat det fel? o.0 :P

ssofia
3/17/10, 1:13 PM
#25

#24 det är skillnad på att bygga muskler och "motionera" musklerna, styrketräna och konditionsträning ungefär. Tungan ute

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Crest
5/17/10, 9:26 PM
#26

Artistisk gymnastik ca 4 ggr/v (+ 1 dag bara styrka/rörelseskolning) och skolgymnpa 3 ggr/ecka, fast det kanske inte räknas ;)

Rasmusmatte
5/17/10, 10:18 PM
#27

Borde skärpa mig och träna mer…..Rynkar på näsan

Annons:
JohannaMax
5/17/10, 10:26 PM
#28

#26 Festligt!

Mina promenader ligger lite på is just nu likaså cyklingen…Jag måste sätta fart igen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

emelie92
5/17/10, 10:32 PM
#29

Dans, jogging (hatar det!) , powerwalk & styrketräning några ggr i veckan.

Anna
5/18/10, 12:58 AM
#30

Jag pluggar på en hästlinje så vi har ganska mycket fysiskt/praktiskt arbete, utöver det samt skolidrotten tränar jag inte.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Fiona
5/18/10, 7:34 PM
#31

Ojdå, måste ju sätta igång med träningen… Men det är ju så seeeeegt!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Birke
5/18/10, 7:38 PM
#32

Har planerat att tappa lite vuikt i sommar igen, för då rör jag på mig mkt mer. Går upp på vintrarna, ner på sommrarna - lika dant varje år :P

Birke
5/18/10, 11:00 PM
#33

Var faktiskt ute och svettades med en häst på släptåg i 50 minuter idag :) Mkt roligare när man är 2.

JohannaMax
5/18/10, 11:47 PM
#34

#31 Du har ju ridningen ju så du får ju en massa bra träning!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Fiona
5/19/10, 5:09 PM
#35

#34 Jo det är ju sant men min kondis är inte på topp ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Birke
5/19/10, 5:26 PM
#36

#35 Inte min heller haha ><

Serena
5/19/10, 5:35 PM
#37

Jag promenerar minst 30 min varje dag, ofta längre promenader än så dock, även benböj med 8,5 kg extra vikt 20 rep i 3 set och försöker göra armhävningar och sit-ups på kvällen men blir när jag kommer ihåg dom ^^

Buffaomini
5/19/10, 9:41 PM
#38

har varit super dålig på att träna så några onödiga kilon ligger på men nu har jag och en kompis börjat åka inlines varannan dag. de senast ggr har vi åkt nästan 2 timmar

JohannaMax
5/19/10, 9:53 PM
#39

#38 Åh Inlines är så roligt!!!

När dottern var liten la jag henne i barnvagnen o körde flera mil, asroligt o så bra träning! Men läskigt att köra utan vagnen så det blev bara med den med hehe!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Buffaomini
5/19/10, 11:58 PM
#40

#39 några bra tips på hur man ska stanna på bästa sätt?

JohannaMax
5/20/10, 12:33 AM
#41

#40 Tyvärr inte. Första gångerna höll jag på att slå ihjäl mig, det där med att bromsa med hälen var inte riktigt min grej, jag rullade tills jag saktade ner sen släpade jag ena foten lite men jag hade ju bra stöd av vagnen med. En kompis kör med stavar så får man bra träning för överkroppen med o då kan man bromsa lite med dem med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
SaraC
5/20/10, 2:48 AM
#42

Kör ett program på 30 minuter varje dag hemma, blandat med styrketräning och stretching, då jag har problem med knäna jag försöker komma till rätta med. I övrigt går jag minst 1 timmes "ren" promenad om dagen med hunden i blandad terräng, bra för oss båda Glad På vintern åker jag en del skridskor också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

elyse
5/20/10, 10:40 PM
#43

Kom just hem från gymmet. Numera försöker jag träna tisdag, torsdag och lördag. Vill ha muskler! Jag jobbar som förskollärare och måste vara fysiskt stark eftersom jag jobbar med småbarn och då blir det många lyft. Jag kör ett pass med 10 olika maskiner och med fokus på överkropp (axlar, rygg, mage, bröstmuskler). Det är roligt och när man tröttnar på de maskiner man använder får man träffa en tränare som lägger upp ett nytt schema. Man kan simma också, på mitt gym, men jag gillar inte riktigt det. Har gjort det några gånger och jag föredrar att variera mig - en längd bröstsim och en ryggsim - men jag lyckas alltid simma på nån arg tant när jag simmar ryggsim… :S

theresa_87
6/8/11, 9:41 AM
#44

Jag brukar jogga en par tre gånger och sen kör jag ett pilates-program hemma par gånger om veckan. Dessutom cyklar jag varje dag till jobbet

fia-mia
6/8/11, 4:26 PM
#45

Sprang nästan varje dag nu under våren. Men nu har skolan tagit tid och nu är det över 30 grader varmt, och jag får lätt huvudvärk osv av att röra på mig i värmen. Men när lovet är här ska jag gå/springa tidigt på morgonen eller sent på kvällen.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Sirocco
6/9/11, 11:06 PM
#46

Jag rider en gång i veckan och tränar beachvolley 2 ggr i veckan sen e de ju vanlig gympa i skolan 2 ggr i veckan med.

Kramar / Julia (=

Fridaaaa
6/10/11, 9:56 AM
#47

Jag försöker promenera varje dag. Men jag har blivit lat sedan jag tog studenten haha men måste komma igång igen, jag red innan men har inte råd nu som arbetsökande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[h-malm]
6/16/11, 2:41 PM
#48

Tränar truppgymnastik tisdag, onsdag, torsdag, söndag och styrka på lördagar. + idrott i skolan på måndagar och torsdagar. :)

Annons:
Ilya
6/16/11, 3:35 PM
#49

Kampsport + fotboll. Sammanlagt 4 ggr i veckan.

Men nu blir det bara träning 2 ggr i veckan (kampsport) iomed att fotbollen lägger ner över sommaren.

Så jag tänkte komplettera med gym + hopprep. Köpte ett rep igår som jag tänkte börja köra 30 min per dag med.


Ellenfyrkant
6/17/11, 12:10 PM
#50

Jag är ute och springer/ joggar 2-3 ggr i veckan. Och i mina drömmar tränar jag agility 1 gång i veckan -__-

Mvh Ellenfyrkant

ladymiss
6/17/11, 4:37 PM
#51

gymmade förut men jag kom av mig ett tag pga skolarbete och att jag kände mig otaggad. Just då jag kände att jag skulle ta mig upp igen blev jag sjuk så nu får jag inte träna förän i slutet av sommaren sa läkaren. Då är det bestämt att jag ska träna klättring, simning, och lite gym. Ska kanske börja prickskytte också i en skytteklubb. Funderar på dans också till hösten eftersom jag dansat förut men är osäker, funderar på att börja magdans eller afrikansk dans :D Men vet inte… vill inte börja själv i dans och vet inte om någon känner sig sugen på det så då får jag köra det själv xD Utöver det cyklar jag mycket och det lär bli mer för jag kommer börja i ett gymnasium långt ifrån där jag bor.. I sommar lär det mest bli promenader och simning (inte hårdträning)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

hannakb
6/17/11, 6:53 PM
#52

Är sjuk… Så nu måste jag komma ut snart.

Annars springer jag rätt mycket, några km kanske 4-6 ggr i veckan och så kör gärna hemmaträning i värmen/ovädret.

Annars mycket vardagsmotion, går och cyklar mycket.

Emmisan
6/17/11, 9:29 PM
#53

Jag tränar det adgar jag känner mig stark och mår bra kan bli antingen lagom träningspass högst 6 ggr i veckan eller lite hårdare pass färre dagar i veckan. Oftast är jag på gymmet och underhåller muskler samt konditions tränar eller så drar jag ut på cykel, löpning, simning eller skriskor :)

Bästa träningen är varierad tillsammans med nyttig kost i en bra mägnd!

Mvh Emma Tange

 

 

Butros
12/10/11, 10:31 AM
#54

Först och främst tar jag gärna långa promenader och försöker se möjligheterna till motion i vardagen. Jag står sällan still, när jag väntar på tåget, och jag går i trappor.

Ett annat exempel på vardagsmotion är "mockout". Tidigare hade jag en vän, som jag kunde hjälpa på hennes gård. Efter att ha flyttat till en annan stad får jag i stället styrketräna på ett riktigt gym.

Honestyisdead
12/10/11, 2:28 PM
#55

Jag tränar core, Latin Jam (typ zumba), Combat och Cirkelträning. Blir ungefär 5 pass i veckan.

Annons:
Missel
12/16/11, 12:00 AM
#56

Tränar och tränar… Jag rör mig dagligen med promenader/PW. Är glad jag har hundar. För tror jag hade rört mig så mycket annars.

[Mirka]1
12/21/11, 4:19 AM
#57

Vardagsträning varje dag (trappor framför hissen osv).

Utöver det så tränar jag boxning 1-3 gånger/vecka, pilates 1-3 gånger/vecka och styrketräning 1-3 gånger/vecka. Schemat varierar beroende på hur mitt liv ser ut just den veckan :)

Ilya
12/21/11, 12:50 PM
#58

Lite skillnad från mitt förra inlägg i #49, så jag uppdaterar:

Tränar 6 ggr/veckan - kickboxning, basket och gym (styrketräning + löpning). Ibland simning.

Körde även dans (hiphop/ragga) nu i höstas, kanske blir dans nästa termin också, det får vi se.


Ambellah
12/21/11, 4:00 PM
#59

Jag tränar truppgymnastik måndag-torsdag+söndag :) (ca 12 timmar) och idrott i skolan 1,5 tim / vecka :)

Mvh Alice och Morpen :)

Niila
1/4/12, 8:48 AM
#60

Nej.

Butros
1/4/12, 8:55 AM
#61

#39 Det måste ha sett kul ut. En rullator för inlinesåkare skulle kanske vara något? Skrattande

Kaisa_Kavat
1/4/12, 11:07 AM
#62

Jag borde träna, speciellt min rygg men min aptit är så låg just nu att det inte vore bra att träna. Så steg 1 - hitta aptit och äta mer. Steg 2 - träna för hälsa. Inte förlora vikt.

Vill man så kan man :)

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Butros
1/4/12, 11:29 AM
#64

#62 Skulle mer träning kunna ge dig aptiten åter?

Jag vet, att det inte självklart är så. Tvärtom kan jag kortsiktigt få minskad aptit av träning, men jag brukar på längre sikt finna balansen och äta bättre.

Ensamma
1/4/12, 11:31 AM
#65

Jag kommer ej i väg tyvärr så hittar jag ej startknappen. Hur gör man det?

Fridaaaa
1/4/12, 11:47 AM
#66

"Ensamma" är ett troll, så ni behöver inte bry er om h*n

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Birke
1/4/12, 1:30 PM
#67

Alltså jag har verkligen fallit ur nu:/ Måste komma igång.

hannakb
1/11/12, 7:07 PM
#68

Jag har äntligen kommit igång med träningen och kör 1 25 min pass spinning i veckan och sen 2-4 45 min pass spinning veckan. Sen även styrketräning i form av CX WORX 1-2 ggr i veckan.

Och sen vardagsträning uppe på det :)

Fiona
1/11/12, 10:55 PM
#69

Uppdatering till #15, jag rider inte i dagsläget heller då damen är dräktig och sadeln inte passar längre men det blir tömkörning = promenader för mig. Sen börjar jag komma igång med att jogga några gånger i veckan. Dags att börja tänka på beach 12!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Annons:
FruThea
1/17/12, 3:27 PM
#70

Tror inte det finns något jag avskyr mer än träning men rör ändå rätt mycket på mig.. Köper inga månadskort till kollektivtrafiken så blir många promenader och bor på 5e våningen utan hiss. Så nog får jag motion ändå. Glad

JohannaMax
1/17/12, 5:48 PM
#71

Jag måste dra igång igen…har bara agerat soffpotatis ett tag o varit sjuk o ungarna sjuka. Gillas inte…Beachen närmar sig ju som sagt…

Full gas!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Björk
1/18/12, 1:37 PM
#72

Soffpotatis är den bästa potatisen..

JohannaMax
1/18/12, 3:13 PM
#73

#72 Haha!! Det har du helt rätt i!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

hannakb
7/6/12, 3:34 PM
#74

Vill ändra mitt inlägg lite.

I dagsläget tränar jag tyngre och mer intensivt. Body Pump kör jag 2 ggr/vecka, CX Worx 3 ggr/vecka, Spinning 60 min 2-3 ggr/vecka, Simning 1000 m 1-4 ggr/vecka (bara nu på sommrarna) sen så finns det ju power walks och ibland slänger jag in någon löprunda, MMA och kanske lite kortare spinning-pass.

Fokuserar just nu på att bygga lite men vill hålla konditionen uppe på en ganska hög nivå.

olympiathurfjell
7/8/12, 8:20 PM
#75

Jag har två hästar som jag tränar och har igång och sen gör jag lite situps och armhävningar varje dag. Jag har la ned löpningen när jag blev sjuk och ska komma igång igen men det är så seeegt i början!

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

bambiiii
7/9/12, 12:46 PM
#76

Går på gymnastik, 3 och en halvtimme per veckaa, plus att jag är ute och joggar då och då!

 Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

 

 

 

 

 

 

Annons:
JohannaMax
7/9/12, 2:53 PM
#77

Jag borde sätta fart igen har varit slö alldeles för länge…

Har precis flyttat så jag får ta och kolla in utbudet i närområdet.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Made of Dynamite
7/9/12, 8:08 PM
#78

Tränar ganska så regelbundet. Brukar köra mest jogging/powerwalk och styrketräning med hantlar. Bor en bit utanför stan så det är svårt för mig att gymma, även om jag skulle vilja göra det.

Upp till toppen
Annons: