Annons:
Etikettsmink
Läst 18413 ggr
joytick
2010-05-25 00:23

Kicks Makeuprådgivning

Hej!

Jag funderar på att boka en makeuprådgivning på Kicks. Tidigare har jag gått på Makeupstore men då deras lokaler brunnit så finns de för nuvarande inte här i stan. Jag undrar om man på Kicks får plocka produkter för priset av rådgivningen? Minns att det var så på Makeupstore.

Tack på förhand!
/Anna

Annons:
JohannaMax
2010-05-25 01:01
#1

Jag har bara blivit erbjuden kostnadsfri make up rådgivning av deras Cliniquekonsult och då får man inte ta ut några varor eftersom det inte kostar nått.

Vet inte hur det är med deras egen eller om det är samma?!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

joytick
2010-05-27 03:14
#2

Verkligen ingen som vet?

JohannaMax
2010-05-27 14:56
#3

Kan du inte ringa in o kolla?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Heidi
2010-05-28 03:41
#4

Dom som jobbar på kicks verkar inte ha utbildning. Senast jag var där tyckte dom jag skulle ha gul concealer till blått under ögonen Obestämd

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

JohannaMax
2010-05-28 15:04
#5

#4 Var det makeup rådgivning eller bara rekommendation från personalen?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Heidi
2010-05-28 15:16
#6

# 5

Jag frågade lite om råd om concealers men för det första så visste inte den första jag frågade nått alls så då skickade hon vidare mig till sin kollega som heller inte verkade kunna något. Jag hade mer koll fick jag känslan av. Lite konstogt tycker jag. Man förväntar sig ju vissa fack kunskaper inom smink om man jobbar med det. Obestämd

Men dom kanske tar in MUA när det är rådgivning?!

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tina
2010-05-28 19:42
#8

Jag var inne på Kicks igår och köpte några produkter. Vid kassan stod en liten skylt om makeuprådgivningen. Det stod att man får 10% rabatt på produkter i samband med rådgivningen.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Denna kommentar har tagits bort.
[Mova]
2010-05-31 11:24
#10

Sökte ett jobb på kicks en gång och då sökte de hudteraputer, makeup artister och "skönhetsexperter".

Skönhetsexperter mena dom nog bara vanligt outbildat folk som gillar smink och skönhet.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Fiona
2010-05-31 19:47
#14

Ni för diskutera concelers någon i en annan tråd, inte riktigt aktuellt svar till TS! Tar bort era inlägg men ni får gärna strata en ny tråd om det :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

joytick
2010-06-02 18:09
#15

Tack för svar :) Jo det verkar som att man får 10% på sortimentet. Saknar Make up store :(.

JohannaMax
2010-06-02 21:39
#16

Hoppas verkligen att de bygger upp det igen. Utan MUS klarar man sig nästan inte…

Face Stockholm då? Har du inte de i närheten? Går aldrig till nått annat än MUS men i brist på det måste man ju testa annat. Eller om MUS kanske finns i nån angränsande stad?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

joytick
2010-06-10 03:35
#17

Nja, Östersund ligger ju långt från andra städer. Så det vi har är väl Kicks, MUS, Parelle samt någon fler som jag inte minns namnet på (något lokalt, ej kedja). Förhoppningsvis hittar de väl en ny lokal snart och kan öppna igen. Min concealer har tagit slut så jag skulle vilja ha en ny därifrån.

Upp till toppen
Annons: