Annons:
Etiketttidningar
Läst 3625 ggr
[spinn]
2/10/11, 9:53 AM

Tjejer/Killar på tidningsomslag

Har ni tänkt på att det oftast är tjejer på omslaget på tjejtidningar? (och likaså på killtidningar). Varför, vad tycker ni?

Vi har diskuterat det här hemma och min kille säger att det är för att tjejer ser en modell och tänker på kläder, smink och kanske vill känna igen sig i modellen, medan killar inte tänker så om killar och därför är det tjejer på de flesta tidningarna. Men jag tycker att det låter vettigast om det är fler killar på tjejtidningar och fortfarande tjejer på killtidningarna.

Annons:
Gasoline
2/10/11, 10:15 AM
#1

Tror det ligger något i det som din kille säger, att vi tänker på hur hon ser ut och vill koppla detta till oss, kanske till och med blir inspirerade. Och killar vill se tjejerna.

Tjejer sljer, sex säljer. Ganska enkelt.

Har faktiskt funderat på detta jag med, skulle vara trevligt om vi fick tjejtidningar med mer lättklädda karlar, eftersom killar her tidningar med lättklädda tjejer..

Fiona
2/12/11, 12:50 AM
#2

Jag tycker att det ska vara tjejer på omslaget på tjejtidningar, personligen så tycker jag att det är inspirerande :) Sen får det gärna vara lättklädda män i tidningen men det är j ändå en mode tidning för tjejer jag köper! ;)

På modetidningar för killar brukar det väl vara män på?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Upp till toppen
Annons: