Annons:
Etikettskönhet
Läst 1854 ggr
Annielle
2017-06-08 10:08

Hjälp mot gråtsvullna ögon tack!

Tyvärr gråter jag riktigt mycket i perioder och då syns det väldigt mycket efteråt i form av att jag blir väldigt svullen runt ögonen och det kan hänga kvar i ett par dagar (så vida jag inte fortsätter gråta, då är jag svullen och ser hemsk ut mest hela tiden 😕)Känns verkligen inte kul att visa sig så bland folk, speciellt inte okända människor på stan och så. Jag känner till tips som tepåsar över ögonen, mest svart te vad jag minns? Men kan inte minnas att jag har fått någon effekt av det, där emot blivit uttorkad runt ögonen…

Kylmask som man lägger i frysen/kylskåpet har jag också testat men heller inte tyckt att det hjälpt.

Så, hjälp mig med vad man kan göra för att få ner svullnaden så mycket som möjligt är ni snälla! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annons:
hahael
2017-06-08 22:18
#1

Stackarn, hoppas du mår bättre snart! 🌺
Om det är på kvällen du gråter så kan jag rekommendera att när du gråtit "klart" gå upp och bara splasha ansiktet med kallt vatten. Då ligger inte dem salta tårarna kvar på ansiktet och därmed kan puffighet och rödhet minska. Du kan också lägga två skedar i frysen under natten och sedan på morgen ha dem under ögonen tills dem blivit ljumna, det kan också hjälpa mot puffiga ögon :)

Klart att laxen ska ha en jolle

Annielle
2017-06-09 09:23
#2

Tack för omtanken! ❤️

Kallt vatten använder jag redan så för att slippa att det ligger kvar salta tårar.

Det där med skedarna har jag kanske inte testat på allvar, minns ej, får testa igen!

Tack för tipsen! 🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: