Annons:
Etikettsmink
Läst 637 ggr
[something_good]1
1/21/17, 3:28 PM

sminka sig utan att se sminkad ut.

Hej jag är ingen "smink tjej" men skulle ändå vilja se bättre ut.. eller anstränga mig lite mer eller vad man ska säga, har ganska blek hy. Min hud är väl ganska normal har lite pormaskar på kinderna men det mesta göms av håret då dem är långt bak (svårt att beskriva) ska dock på behandling så dem försvinner snart.

Men iallafall, vad rekommenderar ni? Kräm/Foundation/Puder/Primer eller vad?  hörde att therese lindgren rekommenderade att bara använda primer. vill helst bara använda en produkt, något som inte ska synas så mycket utan smälta in i huden men ändå göra så huden ser fräschare ut 'lyster' vill liksom inte ha en synlig kaka av foundation, om ni fattar? undrar också vad annars jag kan göra - kanske läppbalsam, fylla i ögonbrynen lite? har ni något tips? 

vill inte ha mascara eyeliner, ögonskugga eller andra 'tunga' produkter :)

Annons:
KentHjärta
1/21/17, 5:15 PM
#1

Jag brukar använda conceler under ögon eller på röda märken och puder som bas de dagar jag bara vill ''fräscha upp''.

Annat man kan göra är vit kajal i ögonvrån samt vattenlinjen, dutta på vattenlinjen med fingret för att det inte ska vara så stark färg. Det gör att man ser piggare ut. Sen fyller jag i ögonbrynen svagt och tunt med mascara.

[something_good]1
1/21/17, 7:15 PM
#2

#1 Tack.

Det där med vit kajal/eyeliner låter väldigt smart, så man ser bara piggare ut? 

Kanske räcker med en concealer under ögonen/röda märken, lite vit kajalpenna fylla ögonbryn och läppbalsam. Vill inte se sminkad ut direkt men bara lite fräschare ut haha.

Skulle du kunna mejla mig igen förresten med dina kontaktuppgifter? jag rensade inkorgen och råka radera ditt mejl

KentHjärta
1/21/17, 7:36 PM
#3

Jaa alltså vit kajal ger bilden av större ögon och mer ''öppna'' så att man ser lite piggare ut ^^

Jamen precis! Lek med smink och testa dig fram, innan en ska duscha eller nått för att se vad du tycker passar dig. Så att man inte står där morgonen innan skolan och är onöjd ^^

Jamen visst ^^

[something_good]1
1/22/17, 5:24 PM
#4

Tack :)

Vet någon om Beige Kajal kan se bättre ut än vit?

googlade runt lite och hörde att det också var ett bra alternativ

Jojaton
1/22/17, 8:05 PM
#5

En beige penna ger ett lite mjukare intryck. Det gör dessutom att ögonvitan ser vitare ut, det lyckas inte en vit göra. Så personligen föredrar jag alltid en ljusbeige penna framför vit.

Johanna - Instagram

GuineaGirl
1/22/17, 9:31 PM
#6

Skulle någon möjligtvis kunna tipsa om vilka märken som har kajal/eyeliner för vattenlinjen, som verkligen sitter? Har problem med att det inte håller.

Annons:
Sattyg
1/23/17, 9:28 AM
#7

Isadora har en penna i färgen Blond som sitter som berget på mig :)

Jojaton
1/23/17, 11:01 PM
#8

Smashbox always sharp i bare, enda man måste tänka på är att bara skruva ner korken hela vägen ner när man vill vässa pennan.

Johanna - Instagram

GuineaGirl
1/24/17, 9:07 PM
#9

#7 och #8 tack för tipsen!

Upp till toppen
Annons: