Annons:
Etikettsmink
Läst 536 ggr
LittleBigPride
2016-09-03 17:19

farliga kemikalier i ebay smink?

Hejsan hejsan!

Till att börja med, jag är ett ebay-freak, och med ebay- freak menar jag inte att jag köpt mycket därifrån, för det har jag inte hehe😂

Utan istället spenderar jag minst 1-2 timmar varje dag att titta på smink därifrån! Anledningen till att jag aldrig köpt något därfrån är inte för att jag ej litar på säljaren och pengarna, jag känner många som köper och kollar in på ebay lite titt som tätt och är fullt nöjda med vad dem köper och aldrig haft problem med scam 😃

men jag är så rädd för fake-smink, jag har hört att det finns mycket farliga kemikalier därifrån (om ni undrar kollar jag på uk:s ebay :D ) 

och medan vissa säger att sminket ej är farligt sålänge den har bra recensioner och är till ett vettigt pris, men är fortfarande skeptisk..

Så jag har en del frågor jag vill ställa :D!

1. Kan man köpa smink billigare på ebay utan att det ska vara fake?

2. Har UK likadana regler angående fake-smink som vi i sverige?

3. Är det stor risk att sminket innehåller farliga ämnen?

Tack på förhand!

Annons:
Aleya
2016-09-03 17:26
#1

Jag har en enkel regel när jag köper saker på ebay. Köp inte saker från Thailand eller Kina. Ser man att saken kommer att skickas från dessa länder så ska man vara mer uppmärksam. Det är mer saker från dessa två länder som är fake har jag lärt mig genom mina 9 år av att handla på ebay, och inte har riktigt samma lagar gällande äkthet och dylikt. Så det är det mest stabila tipset jag har. Sen om än du kollar på ebay uk så finns det dom som har sitt "lager" i utlandet. Så kolla det innan du handlar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

LittleBigPride
2016-09-03 17:28
#2

#1 Tack så mycket! :D

Aleya
2016-09-03 17:36
#3

Har ett bra exempel här: http://m.ebay.com/itm/Blusher-Lip-Gloss-Shimmer-Eyeshadow-Palette-Makeup-Set-Brush-Mirror-Cosmetic-Kit-/262453625342?nav=SEARCH Du tänker säkert vilket klipp med det priset och fri frakt. Ja om du kollar kvantiteten av vad dom har sålt och var produkten skickas från så ser du att det är Kina. Så jag tror att ska du ha bra kvalité på sminket så måste du söka på faktiska märken som du vill ha. Och inte köpa exempelvis en palett med hundra färger för tio kr. Tråkigt men sant.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

LittleBigPride
2016-09-03 17:49
#4

#3 Okay! Så till exempel denna: http://www.ebay.com/itm/SLEEK-MAKEUP-I-Divine-12-Colours-Eyeshadow-Palette-100-GENUINE-/131736501841?var=&hash=item1eac1b7e51:m:me6I625AEiV40P8TdXfzwEA 

skulle kunna funka för att det är en säljare med bra recensioner från United Kingdom? :D

Aleya
2016-09-03 19:46
#5

#4 det kan funka. Det är väl mindre troligt att det är en massa konstiga saker i det. Men kolla alltid omdömen också.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: