Annons:
Etikettskönhet
Läst 3665 ggr
Corgitok
7/23/16, 8:00 PM

Bli "finare"

Jag vill ha en förändring på mig. Längre hår, längre naglar, bli bättre på smink, bli mer hälsosam, kanske bli en storlek mindre och bara känna mig fräschare och finare  helt enkelt.

Vill inte slösa massor av pengar på detta utan helst billig eller saker man kan göra hemma. Saker som går fort helst. Jag brukar ha ägg i håret och bada naglarna i saltvatten då och då som jag hört ska  fungera för bättre resultat. :P

Tips på bra sidor på hur man ska börja bli såhär/ tips om hur man gör /  pepp / vad som helst?

(Ursäkta flummig text men hoppas ni förstår)

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Gambino19
7/23/16, 8:15 PM
#1

du kan börja med att ha en kväll där du bara tar hand om dig själv,fixar håret o naglar och annat. Du kan träna lite,äta nyttiga goda måltider och vara med kompisar. Du är så himla fin som du är,men det är helt förståeligt att man vill vara ''fräschare och finare'' eftersom man själv kanske mår bra utav det

Corgitok
7/24/16, 1:23 AM
#2

#1 Tack för dina ord! Du är sjukt fin du med!

Har du tips på vad jag kan göra då? Jag har inga bra idéer på vad jag kan göra tyvärr🤪

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Gambino19
7/24/16, 9:58 AM
#3

du kan noppa ögonbrynen,ansiktskräm (finns massa recept på internet,det är bara att googla)sen kan du kolla på sminktutorials om du vill bli bättre på att sminka,sen kan jag rekommendera hm's smink det är ganska billigt. När jag försökte få längre naglar så höll jag dem borta från nagellack och man ska aldrig öppna saker med sina naglar utan använd kniv/sax. Du kan prova att ha nagelolja på nagelbanden då växer de lite fortare. Sen är det viktigt att tvätta ansiktet varje dag,och inte håret allt för ofta, men vill du ha längre hår så ta väl hand om de,använd skonsamma borstar,kör balsammetoden. Försök att ha träningsdagar i veckan,sen så bestämmer du en dag då du får äte lite godsaker tex som lördag. Blogilates har massa träningsvideos och även videos där hon gör nyttiga måltider av det man har hemma typ. Hoppas mina tips räcker:)

Luisa
7/31/16, 1:05 AM
#4

Det jag har gjort för att känna mig finare och fräschare är att försöka deala med det som jag är missnöjd med. Jag har tex ändrat hårfärg, tagit bort mustaschen (de fjun som fanns), noppat ögonbrynen och blekt håret på armarna för att de ska synas mindre. Och nu känner jag mig rätt fräsch, nästa projekt blir att ta hand om hår på ben, och fixa naglarna så är jag nöjd :) Hoppas att detta var till hjälp :)

[Tuulikki]
8/10/16, 9:29 PM
#5

Ha aldrig naglarna i vatten i onödan. Det torkar ut och gör dem skörare. Olja dem istället med nagelolja.

Corgitok
8/10/16, 9:54 PM
#6

#3 Jättebra tips, det är dock saker jag redan känner till men endel av dem följer jag inte.  Ska följa tipsen :)

#4 Bra tips, bleka och raka gör jag inte men bra tips om att ändra det man är missnöjd med. Ska försöka göra håret fylligare, ögonbrynen tjockare osv! :D

#5 Det visste jag inte! Bra att du sa det. Är det dåligt att skölja naglarna när man tvättar händerna?

Någon som har bra länkar om specifika saker? :D<3 Bra tips dock

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
[Tuulikki]
8/12/16, 6:21 PM
#7

#6 Självklart ska du tvätta händerna ordentligt vid t.ex toabesök eller innan matlagning. Men inte utsätta naglarna för vatten i onödan :)

[ellenhellstrom]
9/5/16, 6:40 PM
#8

Drick mycket vatten. Zink stärker hud, hår och naglar. Massera hårbotten en gång om dagen. Olja är bra för både naglar och hår. Men de har man ju hört innan.

Bra kost och träning gör ofta att man mår bättre i kropp och själ. Man känner sig stark, rörlig och snyggare. Sen är de svårt att börja träna, i know.. Men när man väl börjat komma igång så brukar de kännas bra!

Ett "fusk" som jag tycker är värt att lägga lite pengar på, är brun-utan-sol. Jag brukar köra på mousse, lätt att lägga på, så blir man lite brunare och man slipper solarium som är skadligt för huden.

Youtube har hjälpt mig att bli bättre på smink. Finns massvis av svenska youtubers som visar produkter och hur man använder dom! :)

Corgitok
9/6/16, 6:17 PM
#9

#8 Tack för tipsen! Kommer att använda mig av dem. Vart får man tag på zink?

BUS behöver jag inte då jag är lite brunfärgad naturligt :) 

Bra tips!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Luisa
9/17/16, 5:45 PM
#10

#9 nu är det inte mig du frågade, men zink tabletter går att hitta på apotek och hälsokost, tex life :)

Upp till toppen
Annons: