Annons:
Etikettskönhet
Läst 963 ggr
emeliiiiieee
6/14/16, 8:24 PM

kokosolja

Är det någon här som använder kokosolja som hudvård, hårvård osv? Tycker ni att det är bra? Är bara så rädd för att bli för fet i hyn och håret så har inte riktigt vågat testa ännu haha

Annons:
elsa02
6/14/16, 8:36 PM
#1

Jag har alltid använd kokosolja till mina naglar och nagelband, jag doppar de i burken efter jag filat och målat de. De funkar jättebra, naglarna stärks och nagelbanden blir mjukare.

Jag använder även kokosolja till topparna innan jag ska sova ibland, tar väldigt lite eftersom den är ganska dryg. Man kan även använda de som en hårinpackning men det har jag inte testat.

Idag provade jag även att ta bort mascaran med kokosolja, det funkade helt ok. Men jag använder en annan från Mary Kay som jag gillar mer. 

Man kan använda kokosolja till nästan allt, googla! Jag älskar att använda kokosolja inom bakning tillexempel! Istället för att använda smör till att breda formar är det både gott och bättre (veganskt) med kokosolja.

Har för mig att det är bra att den är ekologisk osv, för då ger den mer "effekt".

http://blog.mjukhud.se/50-satt-att-anvanda-kokosolja/

emeliiiiieee
6/14/16, 9:16 PM
#2

#1 Tack! Hade i lite kokosolja i topparna nu efter dusch, trött på att använda olja med silikoner osv så funkar detta så är det helt klart min nya favoritgrej! 

När det gäller bakning, smakar det hemskt mycket kokos? :)

[Klave]
6/15/16, 12:59 PM
#3

Ska du använda det till ansiktet vill jag påminna att man ska använda ren kokosolja och tex. Inte Virgin eller kallpressad

emeliiiiieee
6/15/16, 1:41 PM
#4

#3 Tack! Vart kan man hitta ren olja? Hittar bara kallpressad eller virgin

[Klave]
6/15/16, 3:49 PM
#5

Renee Voltaire gör en neutral kokosolja s dessutom är ekologisk. Tror den ligger runt 80 kr och finns i välsorterade livsmedelsbutiker.

elsa02
6/15/16, 4:20 PM
#6

#2 nja, det beror på receptet. Men jag gillar iförsig kokos! Om du är intresserad av nyttigt snack osv tror jag det finns mycket recept med kokosolja

Annons:
[rumelle]
6/16/16, 10:07 PM
#7

Jag provade ha lite kokosolja i håret, men jag tvättar inte håret dagligen och efter ett par dagar luktade det härsket och äckligt. Så det gör jag aldrig om.

[Klave]
6/17/16, 12:05 AM
#8

#7 Oj då använde du nog någon kokosolja med någon tillsatts för så har det aldrig blivit för mig.

elsa02
6/17/16, 11:47 AM
#9

#7 som jag sa innan tror jag att det bara går med ekologisk och "ren" kokosolja!

elsa02
6/17/16, 11:47 AM
#10

…..skrev innan

TatsuOni
6/20/16, 2:22 PM
#11

Vill bara påpeka att kallpressad kokosolja är ren kokosolja🙂 Inga tillsatser och inte upphettad så att de bra ämnena har brutits ned.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: