Annons:
Etikettskönhet
Läst 1000 ggr
sammy78
2016-06-12 21:41

Hjälp/tips "hormonell acne" ?!

Hej !
Tänkte bara fråga om det är nån här som har hormonell acne eller/och hormonell finnar …. vet inte riktigt vad jag ska kalla dem ?
Finnar man får strax före mens eller när man har mens ?!
Får alltid detta och undrar vad det finns för produkter och dylikt som kan hjälpa vid detta problem ?
Har inga problem med min hy resten av tiden så ….. hmm vad göra ?

Tacksam för alla ev.svar/tips !

Annons:
[Stockholmsbruden]
2016-06-12 21:45
#1

Prova att bli vegan så lovarjag att du får bort all acne

[Klave]
2016-06-13 02:02
#2

#1 Har du några studier som kan visa på det? Har du lite mer pengar att lägga rekommenderar jag Originals Super Spot Remover. Den är dyr och liten men väldigt dryg och är super för röda ömma finnar som man kan få i samband med mensen. Jag har haft min i 2 år och har fortfarande lite kvar. Vill du inte lägga så mycket pengar kan du pröva aloe vera. CCS gör en med hög aloe vera halt. Dock så rekommenderar jag att du prövar lite på armen först eftersom vissa personer kan reagera väldigt starkt på aloe vera.

Accalia
2016-06-13 10:21
#3

#1 jag har för mig att acne inte beror på kost så mycket utan hormoner och mest arv, så tror inte att ändra kosten kommer hjälpa så mycket, dock om det funkar att tex sluta äta chips eller godis ska man göra det då :)

sammy78
2016-06-13 15:00
#4

Tack för svar allihop :)

Är inte vegan men är faktiskt nybliven vegetarian….. Hade också för mig att kosten inte hade eller har så stor som man påstått innan … men alla tips är välkomna :)

@ Klave

var kan man köpa : Originals Super Spot Remover och vad kostar den ?

Tipsa gärna om flera produkter eller dylikt som kan hjälpa !

[Klave]
2016-06-13 15:55
#5

Tex. Kicks för 200

Jojaton
2016-06-15 20:20
#6

#4 Origins heter märket. Är det hormonella finnar spelar inte kosten så stor roll. Rengörande lermasker kan också hjälpa, men annars snälla produkter som inte irriterar huden i onödan.

Johanna - Instagram

Annons:
[Klave]
2016-06-15 20:47
#7

#6 självklart, såg först nu att jag hade skrivit fel. Dyslexi och autocorrect är inte kompisar.

Upp till toppen
Annons: