Annons:
Etikettskönhet
Läst 825 ggr
elsa02
5/21/16, 11:29 AM

Fylla i ljusa,glesa ögonbryn

Hej! Jag har aldrig fyllt i mina ögonbryn men vill gärna testa för det ger en finare look, jag har dock jätteljusa ögonbryn och de har konstig form. Plus att håren är ganska glesa. Jag vill inte noppra dem själv för jag vet att det kommer bli dåligt. Har även ganska ljust hår, vilken färg ska man välja då? Vill gärna börja med att det ska se så naturligt ut som möjligt och sen "bygga mig upp".  Räcker det med att man använder sig av ögonbrynsskugga och typ gele??

Har ni tips på produkter eller hur man gör? Skriv alla era tips och erfaranheter ;-))

Annons:
Sindri
5/21/16, 12:08 PM
#2

Du skall framförallt inte köpa brun eller svart penna. Jag använder Max Factor Hazel.

Den har en liten borste på hylsan. Jag målar tunna, korta streck och borstar ut och tycker det ser bra ut.

Att noppa själv är inget konstigt. Måla först brynen som du vill ha dem. Noppa sedan det som ligger utanför.

Lia
5/21/16, 12:14 PM
#3

Första gången kan du gå till frisör och be dem noppa. Det brukar kosta runt 100. Sen kan man bara underhålla själv. Jag skulle rekommendera nåt som färgar brynen och inte huden om du vill att det ska se naturligt ut, i någon medium eller ljus nyans.

elsa02
5/21/16, 12:18 PM
#4

okej, många säger att anastasias ögonbrynssaker är bra, finns det någon sådan produkt som färgar enbart brynen där??

Ja, min kompis går till någon som använder trådar och lixom skär bort* (ger formen) ögonbrynen, skulle det passa mig som inte har jättemycket hår?

Tack för tipsen!

Lia
5/21/16, 12:31 PM
#5

#4 De trådarna skär inte bort håren, de drar bort de precis som med pincett. Bara det att det går snabbare men brukar vara dyrare.

Djungelvrål.
6/7/16, 12:02 PM
#6

Ett tips är att gå till en sminkaffär eller dyl som kan hjälpa dig med att fylla i dom, visa hur du kan göra och vilken färg du kan ha. (efter du fått dom formade, som dom ovan nämner)

Jag noppar mina själv, sen vill jag ha mina mörkare än vad dom är, så fyller i dom med en mörkare ögonbrynsskugga. och någon gång i veckan efter jag fyllt i, så ser jag till att noppa runt om så att jag behåller formen.

Annons:
elsa02
6/18/16, 1:47 PM
#7

#6 Tack! Jag ska tråda mina bryn i veckan med är lite nervös hahah ifall de är för glesa för det (har som sagt väldigt glesa och tunna bryn, även ljusa). Spelar det någon roll?

 Sedan tänkte jag köpa anastasias dip pomade i färgen blonde. Har någon den? Är den så bra som alla säger?

Kan man få brynen att växa? Vet att det finns serum till fransar och bryn men är rädd att köpa eft det har gett biverkningar på många, svullnader osv. Men olja? typ arganolja eller ricinolja, har någon testat?

Upp till toppen
Annons: