Annons:
Etikettskönhet
Läst 1306 ggr
elsa02
2016-05-06 17:57

bli brun om man bränner sig lätt

Hej, denna helg har jag varit ute HELA TIDEN, jag bränner mig jättelätt och trots min solkräm på spf 30 så är jag lite lätt röd i ansiktet och det svider lite. Jag undrar två saker:

1. Har ni några tips för att "få bort" rodnaden, eller ta hand om den på bästa sätt? Typ scrub??

2. Tips för att bli brun om man bränner sig lätt och är blek? Jag är 14 år, men har kollar lite på denna: https://fyndiq.se/product/1038996-hawaiian-tanning-oil-spf20-spray-200m/ 

Är den något att rekomendera? Är den bra att använda för mindre? =)

Annons:
Maria
2016-05-06 18:19
#1

Du ska ju absolut inte skrubba på solbränd hy. Solbränna är ju en form av lätt brännskada.

Länken fungerar inte.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jojaton
2016-05-06 19:28
#2

Finns speciella after sun-krämer, annars är aloe vera toppen. Applicerar du spf under hela tiden du är ute? Skyddet försvinner efter ett par timmar - så du kan ha hur hög spf som helst, men är du ute hela dagen utan att smörja in dig igen gör det ingen skillnad. Ingen olja heller, och om du bränner dig trots att du smörjer in dig ofta bör du använda ännu högre spf. Minst 30 men gärna högre.

Johanna - Instagram

elsa02
2016-05-06 20:17
#3

#1 jag märkte det, men det är hawaiian tropics tanning oil med spf 20, 200 ml. Okej, då ska jag inte göra det.

#2 Jag har en aloe vera emergency spray, kan man använda den i ansiktet?? Har after sun-krämer hemma, men vad menar du med speciella?    Sedan försöker jag att smörja på solkräm så ofta jag kan, keps är bra att använda också eller?

Tack för svaren! Jag bränner mig inte lika lätt på ben och armar, kan man använda en olja med spf i där??

[Lilyz]1
2016-05-06 22:49
#4

Du bör absolut inte använda olja i solen! Jag föreslår att du använder brun-utan-sol istället, mycket mer hälsosamt. 🙂

elsa02
2016-05-07 11:32
#5

 #4 Vill helst inte använda det pga av att det är dyrt och krångligt….

[Outlawly]
2016-05-09 07:53
#6

Du kan ju ha solhatt och kanske en tunn tröja.

Annons:
Upp till toppen
Annons: