Annons:
Etikettsmink
Läst 566 ggr
Edhi
4/23/16, 11:24 AM

Tips på 'no poo' smink?

Hej! Jag håller på och letar efter bra smink som inte irriterar huden. Jag är rätt känslig och har därför inte använt så värst mycket smink tidigare. Men i och med att det dyker upp fler och fler märken som försöker få fram giftfria produkter utan exempelvis parabener så vill jag börja prova. Jag hittade en del bra butiker som verkade sälja helt ok smink för ett tag sen men har glömt bort namnen 🐤 Så frågan är ifall ni har några tips på bra smink? ✨

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Annons:
Lilolizeit
4/23/16, 11:35 AM
#1

UNEs mascara använder jag, den ska vara gjord på 100% naturliga produkter.. Kanske kan kolla deras sortiment, vet inte hur resten är, men känns ganska rimligt att det mesta är åt det hållet åtminstone. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Klave]
4/23/16, 11:51 AM
#2

Har eksem i ansiktet och jag tycker att ACO's produkter är väldigt bra. Använder deras maskara, kajal och foundation dock skulle jag inte rekomendera den om man har fet eller bland-hy utan mer till personer med torr hy. Dr Hauschka och IDUN ska också vara bra.  Finns på de flesta apotek eller apotea.se.

Edhi
4/23/16, 5:42 PM
#3

Tack! Låter som bra förslag! Har kollat lite på UNE's produkter och det enda jag reflekterar över är den långa ingredienslistan, så jag vill gärna veta vad det finns däri. Ska även kika på de andra märkena :) Bortsett från det- vad har ni kört om ECO? Har fått för mig att det är skonsamt mot huden och inte irriterar. Vad är era åsikter?

http://frodamera.com/skrifter/
En riktig skrivfrossa


Trin
4/29/16, 11:33 AM
#4

100 % Pure är ett eko märke jag gillar. Det är lite dyrare men produkterna är super dryga. De innehåller bara bra grejer inga kemikalier alls. Jag har bland annat ett lip & cheek tint därifrån. Det är en produkt då kan använda till både läpparna och som blusher.

Det finns även en del smink man kan testa och göra själv om man är intresserad av det. Då vet man ju precis vad de innehåller.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Upp till toppen
Annons: