Annons:
Etikettsmink
Läst 4519 ggr
LittleBigPride
2/8/16, 8:11 PM

Wish/Cute/Kina Trovärdigt?!

Heyyy!! jag undrar om någon har köpt smink ifrån wish/cute eller kina generellt, är det värt att lita på? Har hört att det finns urin och annat i sådant och kan skada din hud! Men är det sant dock??? <3 

Tack för svar <3

Annons:
[ellenhellstrom]
2/16/16, 11:33 AM
#1

Det är sant att man inte har någon aning om vad som finns i produkterna. Men eftersom allt från Kina garanterat är djurtestat (hur hemskt det än är) så skadar de säkerligen inte huden.

Jag har köpt lite smink från wish. Det är skit. Alltså, ögonskuggorna funkar. Men resten är dåligt.  Luktar målarfärg och har skitkvalitet tyvärr, och som jag sa innan, säkert testat på djur.

Men vill man köpa riktigt billigt och inte så bra smink som är testat på djur och ingen vet vad de innehåller, go for it. Haha 🤪

Allt man köper från Kina är skitkvalitet. Jag har bott i Kina i 3 år så jag vet. Men vissa saker kan vara bra ändå, men tänk att det är aldrig som det ser ut på bilderna, och om det ser bra ut, så går de förmodligen sönder.

Jag har ju själv gjort de. Inget jag rekommenderar. Men sminkborstar därifrån är bra

Leviosa
2/16/16, 4:56 PM
#2

Aldrig testat smink från wish eller liknande, men sminkborstar som beställdes från kina var enligt min mening inte heller något att hänga i gran. Man fick gnugga borsten i ögonskuggan i 100 år och använda riktigt mycket för att det skulle komma något på huden. Det verkade mer som att borsten "sög åt sig" sminket. 😟

catcult
2/16/16, 6:08 PM
#3

Jag skulle inte våga beställa smink från Kina, däremot finns det många syntetiska sminkborstar som är sjukt billiga och av otroligt bra kvalitet. Satsa på syntetiska sminkborstar från Wish om du vill handla något där! Köpte nyligen ett set med 11 penslar (i syntet såklart, köp aldrig penslar gjorda av djurhår från Kina!) för lite över 60 spänn med frakt och de är utan tvekan några av de bästa penslarna jag har. Håller samma klass som Real Techniques och till och med bättre än många MAC-penslar.

Glöm inte att tvätta penslarna innan användning.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Udoon]
2/16/16, 8:38 PM
#4

Inte på Wish, men jag handlar mycket smink på Ebay, och det brukar ju vara ungefär samma säljare där som på Wish. Finns mycket skräp, men mycket bra också, köper mycket koreanskt smink och hudvård. Gäller att veta vad som är värt att köpa, ofta finns det recensioner på youtube och sånt så man får läsa på lite innan man köper bara👍

[Tuulikki]
2/16/16, 10:38 PM
#5

Skulle aldrig köpa smink från kinesiska sidor då det garanterat är djurtestat

Upp till toppen
Annons: