Annons:
Etikettsmink
Läst 869 ggr
The Idizen
2/4/16, 10:47 PM

Är foundation dåligt för huden?

Har försökt hålla mig borta från foundation då jag trott att det är dåligt för huden, men hur är det egentligen? Är det så?

Mineral foundation är ju helt klart det bästa, men har inte hittat någon flytande som verkar bra..

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
Katarina97
2/4/16, 10:52 PM
#1

Ja alla säger ju det iaf för att huden inte kan "andas" ordentligt när man har foundation på. Men jag har perioder då jag sminkar mig mycket och perioder då jag inte sminkar mig alls, och helt ärligt så märker jag ingen som helst skillnad på min hy, så länge jag inte sover med sminket, men det är ju bara för mig personligen, kan inte svara för andra.

The Idizen
2/4/16, 11:06 PM
#2

Ok, tack för svar!

Tror att jag testar att ha foundation i en vecka typ så får jag se hur det blir. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Biancaa
2/5/16, 12:24 AM
#3

Är väl absolut inte det allra bästa man kan ha på huden, men se till att tvätta bort det ordentligt så att inga porer blir täppta :)

Trixter
2/5/16, 9:39 AM
#4

Nu för tiden så är ju de flesta foundations icke portilltäppande och dessutom har hudvårdande egenskaper. Och det finns ju även BB och CC creams som man kan säga är en ren hudcreme med pigment i sig, så du får effekten av en foundation men med en ansiktscremes egenskaper.

The Idizen
2/5/16, 11:05 AM
#5

Ja, har använt CC cream ett tag nu. Men det är svårt att hitta ljusa nyanser, alla blir typ orange haha :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Trixter
2/5/16, 12:32 PM
#6

Jo jag är också väldigt blek så jag vet att det är svårt. Men Bare Minerals har en som heter complexion rescue som faktiskt är väldigt bra, den ger en fin täckning och den smälter in så bra att det gör inte så mycket ifall man råkat valt fel nyans. Jag har iaf färgen vanilla och den passar perfekt till mitt bleka ansikte :)

Annons:
EvaLuna
2/5/16, 6:52 PM
#7

Mineralmake är inte alltid så rent & oskyldigt som man tror. Vissa innehåller silikoner bl a (vilket iofs de flesta skulle anse är alldeles ofarligt & inte påverkar huden men knappast naturligt). Jag tror det viktigaste än rengöring på kvällen så huden får hämta sej

Upp till toppen
Annons: