Annons:
Etikettsmink
Läst 1049 ggr
Biancaa
1/28/16, 5:23 PM

En bra concealer

Hej! Min concealer som jag har nu tycker jag är bra, förutom att den lägger sig konstigt :/ Det blir som fläckar av den, mest på näsan men även lite under ögonen. Använder inget puder på då jag inte anser att det behövs på just mig, kanske är det som är felet haha? Kan inte så mycket om smink

Söker nu en bra concealer som liksom inte "delar" på sig och lägger sig fint på huden, men som samtidigt inte ser ut som att man har ett lager på. Så säg gärna till om ni vet någon bra! :) (En foundation skulle säkert också gå, bara den håller bra :) )

Annons:
Jojaton
1/28/16, 5:58 PM
#1

Vilken använder du nu? 

Prova först med att fixera den med lite puder - det är inte lika stor chans att concealern glider runt under dagen om den har blivit fixerad med puder. Om inte det hjälper får du  gärna skriva vad du har för hudtyp (blir du fet och oljig, torr, lite av varje eller normal?) Mycket lättare att tipsa om produkter då :)

Johanna - Instagram

Biancaa
1/28/16, 6:31 PM
#2

Den blir så nästan direkt när jag har applicerat den :/ Så det är inte problemet

Använder Clarins "Instant Concealer". Har ganska normal hud, kanske lite lite åt det torra ibland (på vissa partier)

Surpan
1/29/16, 12:57 PM
#3

Om du är torr så kan det vara det som är problemet också. Jag är väldigt mörk runt ögonen och tycker om att använda lite concealer, dock är torr ibland och då blir det inte bra. Så se till att ha en bra grund med exfoliering och återfuktning.

Hur applicerar du concealern? Det gör stor skillnad. En borste eller beatyblender är absolut att föredra framför fingrar, speciellt med concealer tycker jag.

Använder du foundation eller en BB-cream av något slag? Om du inte gör det så kan det vara därför det ser lite konstigt ut när du lägger concealern. med en tunn foundation kan du få concealern att "smälta in" i helheten bättre.

Som tips ger jag benefits Boi-iong, det är jag väldigt nöjd med för den täcker bra.

Anser du att du behöver en som täcker mycket eller lite mindre?

/Surpan

[Älskamig]
1/31/16, 9:09 AM
#4

Ett tips är att använda en primer innan, även om du bara ska ha concealer. Ta en som är silikonbaserad, då chansen är mindre att concealern "flyttar på sig"/"delar på sig" eller inte stannar kvar… Det blir oftare ett jämnare resultat med en primer under.. 

Sen kan du ju täcka concealern med lite puder ovanpå sen.. 😊

MilaandMrfluffy
2/4/16, 5:53 PM
#5

om du letar efter en bra concealer så borde du prova NARS och jag rekommenderar att pudra lite grann i alla fall så den stannar lite längre

MilciaPL & The Gang

Biancaa
2/4/16, 5:57 PM
#6

#5 tycker att det ser alldeles för matt ut om jag pudrar, tycker inte att det är varken fint eller ser naturligt ut

Annons:
MilaandMrfluffy
2/4/16, 6:10 PM
#7

då kan man också använda lite rouge och high light med lite skimmer i

MilciaPL & The Gang

The Idizen
2/5/16, 11:08 AM
#8

Jag älskar min mac pro longwear, dock testar mac på djur så tror inte jag ska köpa den igen. :(

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Jojaton
2/5/16, 11:10 AM
#9

Finns puder som inte är helt matta, eller så tunna och finmalda att de i princip inte syns. Nars Crystal Powder, Maybelline Fit Me och Mac Pro Shaping Powder i Emphasize är några exempel. Urban Decay's Naked concealer är också toppen, den är dessutom lite återfraktande, toppen om man är lite torr under ögonen!

Johanna - Instagram

nypisnina
2/6/16, 4:17 PM
#10

Tikeis produkter älskar jag.
tikei.com går du in på och så kan du köpa ett billigt provpaket där du kan välja flera olika färger, olika concealers och Foundations eller rouge - ja, vad man nu vill ha.
Produkterna låter huden andas och de täpper inte till porer, de sitter bra hela dagen och är dessutom dryga och billiga.
Jag använde från början tikeis primer under men eftersom jag sitter vid två stora skärmar 8 timmar om dagen så blir jag sååå flötig i ansiktet så då tyckte jag inte att det höll sig lika bra på plats, så jag provade att ta Maybellines superstay better skin under, eftersom den täcker mina mörka ringar bra, och det höll tikeis smink på plats hela dagen, har jag bara använt Maybellines better skin runt ögonen så försvinner det efter en förmiddag, men dessa ihop var kanon, Maybelline täcker och funkar samtidigt som en primer.
Men min hud blir lätt flötig, har kompisar som bara använder tikeis produkter och det funkar kanon, så det är bara ett tips att kombinera. :-)

Biancaa
2/6/16, 5:45 PM
#11

#10 Är deras foundation flytande eller fast? :)

nypisnina
2/6/16, 10:10 PM
#12

#11 Fast, allt är i form av mineralpuder. :-)

Biancaa
2/8/16, 6:25 PM
#13

#12 Blir det inte grynigt då, eller "smälter" det typ in i huden? Har köpt 5 stycken olika prover :)

Annons:
nypisnina
2/9/16, 10:15 AM
#14

#13 Nä, inte alls. Det smälter in med hudens naturliga oljor och blir jämnt och fint.

Roligt! Tänk på att testa med en primer innan du lägger på, dessa pudren är så lätta så de försvinner lätt om man har som jag lite flötig hud. Men tar man en primer så sitter de hela dagen.
Tom när jag har varit ute och dansat mig riktigt svettig så ser det sminket fortfarande snyggt ut. :-D Det hade det dock inte gjort utan någon som helst primer. :-)

Biancaa
2/9/16, 11:11 AM
#15

#14 Har ingen primer, men min hud har inte lätt att bli oljig. Får testa och ifall det inte fungerar så får jag skaffa en primer :)

Djungelvrål.
2/9/16, 4:20 PM
#16

Om du nu skulle bli torr och så, köp en facescrub (make up stores är toppen) och en återffuktande mist (make up stores är toppen här med), och använd primer. 

Jag hade mycket problem med att min primer la sig knasigt. Börja de med att återfukta, blev lite bättre, använde scrub och torrheten försvann mer och mer, sen när jag började använda primer lägger det sig slätt och får inga konstiga fläckar eller liknande, Så primer är absolut något du borde testa.

Vet inte om kicks gör så med primers, men vet att dom kan ge ut småprover på foundations. Gå ner och kolla om du kan få några prover på olika primers och hitta en som fungerar för dig. :)

[Victoriaärjag]
2/9/16, 10:03 PM
#17

mac pro longwear. Se till att inte ha mycket kräm under då lägger den sig i vecken. Ta en ögon primer och sätt under concealern. Använd en halv näsduk (riv bort ena delen så den blir tunnare) och tryck på området efter att du lagt på concealern, näsduken suger åt sig all resterande olja så den inte veckar sig lika snabbt.

Biancaa
2/9/16, 10:07 PM
#18

#16 Tack för tipset, ska som sagt testa först utan primer och se och sen ifall det inte fungerar så värst bra så testar jag med primer :)

#17 Så många steg, haha.. Vill att det bara ska vara enkelt och vara fint, menmen går väl inte alltid :(

Upp till toppen
Annons: