Annons:
Etikettsmink
Läst 3501 ggr
Ibristpånamn
2016-01-07 10:43

mascara som inte kladdar??

hej! 

alla mascaror jag har provat kladdar under ögonen efter ca 1-2 h vilket gör att jag aldrig längre använder mascara då det bara blir kladdigt, svart och fult. jag tror att den kladdar dels för att jag har ganska oljiga ögonlock och dels för att det lätt rinner ur mina ögon när det tex blåser. har provat med vattenfast men har samma problem ändå. 

så jag undrar om nån med samma problem kan tipsa om en mascara? behöver en som sitter som berget! ops inga djurtestade!!

tack!

Annons:
[Outlawly]
2016-01-07 10:48
#1

Jag har samma problem även fast jag inte använder mascara på de nedre fransarna 😕

Jag har läst att vissa har puder runt ögonen för att inte vara lika oljig i hyn. Har du testat det?

Djungelvrål.
2016-01-07 15:08
#2

Jag är inte jätteoljig omkring mina ögon. Men till just underögonfransarna användedr jag gärna mascaran med rosa "kropp" och grönt lock. För att borsten är liten och jag får i alla fall ett fint tunt lager.
Sen använder jag alltid puder under ögonen, som ovanstående skrev. Fungerar rätt bra, och på ögonlocket har jag primer sen puder eller ögonskugga för att matta ner och slippa det oljiga. :)

Jojaton
2016-01-07 17:49
#3

Prova med primer på ögonlocket och sen en vattenfast mascara. Har inga tips på mascaror just nu, kommer jag på någon återkommer jag!

Johanna - Instagram

Ibristpånamn
2016-01-08 17:41
#4

pudrar alltid både ögonlocken och under ögonen, okej tack ska prova med primer!

Ibristpånamn
2016-01-08 17:44
#5

funderar på om det kan hjälpa att skaffa löspuder ist för kompakt så man kan använda metoden "cook" eller "bake" under ögonen?

GuineaGirl
2016-12-28 01:15
#6

Känner att jag vill svara trots att tråden är gammal, då det kan vara av allmänintresse.

För att undvika s k "pandaögon", rekommenderar jag tubmascara (där mascaran lägger sig som tuber runt ögonfransarna). Denna typ av mascara sitter vanligtvis riktigt bra, och tas enklast bort med ljummet vatten. De flesta tubmascaror flagar visserligen något efter ca 10 timmar, men det är ingenting jämfört med de svarta ringar runt ögonen som man får på nolltid av vanliga mascaror. Tubmascaror ger tyvärr inte heller den allra häftigaste va-va-voom volymen.

Exempel på tubmascaror som jag ger bra eller godkänt resultat:

Sensai Mascara 38° C (Volumising) - ger snyggt och hållbart resultat även om man målar undre fransraden, ger viss volym

L'Oréal Double Extension Beauty Tubes Technology - sitter som berget på både över- och underfransar och flagar inte någonting på ett dygn om man så somnar med den på, men klumpar lätt ihop fransarna om man applicerar för mycket

Clinique Lash Power Mascara Long-wearing Formula - ger snyggt och mycket hållbart resultat även om man målar undre fransraden, ger viss volym men ingen längd

Sensai Mascara 38° C (Separating & Lengthening) - håller bra även på undre fransraden, men ger varken volym eller längd så den blir lätt en gäspning

Estée Lauder Double Wear Zero-Smudge Lengthening Mascara - håller okej även på undre fransraden, men ger endast minimal volym och ingen längd

Dior Addict IT-LASH - mycket snyggt resultat med viss volym men fungerar bara på övre fransraden, då den smular och flagar vid applicering på den nedre

Clinique High Impact Curling Mascara - mycket snyggt resultat och är sannolikt den tubmascara som ger mest volym och längd, men fungerar bara på övre fransraden då den flagar och färgar av sig om man applicerar på den nedre

Fiberwig (D.j.v. Miaray) Volume Lash - ger viss längd men ingen volym, för att få någon volym alls måste man fortsätta bygga och applicera 6-7 gånger men då blir konsekvensen att mascaran färgar av sig en del under ögat efter några timmar

Exempel på en tubmascara som ger mindre bra resultat:

Eyeko Black Magic Mascara - bra volym och rätt snygg, men här kommer pandaögonen efter några timmar

Observera att ovanstående är min egen uppfattning. Det kan vara individuellt vilken tubmascara som fungerar bäst. 

Såg vidare att TS undanbad sig tips om djurtestade mascaror. Jag känner tyvärr inte till vilka märken som testar på djur, så var och en måste själva vara uppmärksamma på detta.

Annons:
JohannaMax
2016-12-29 13:07
#7

Använder dessa två som #6 tipsar om och tycker de är jättebra!

Sensai Mascara 38° C (Volumising) - ger snyggt och hållbart resultat även om man målar undre fransraden, ger viss volym

Clinique Lash Power Mascara Long-wearing Formula - ger snyggt och mycket hållbart resultat även om man målar undre fransraden, ger viss volym men ingen längd

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Upp till toppen
Annons: