Annons:
Etikettskönhet
Läst 674 ggr
sammy78
11/17/15, 11:02 AM

Använder ni eye primer?

Använder ni eye primer ?

Isåfall vilket märke ?

Behöver tips på eye primers i alla prisklasser !

Annons:
catcult
11/17/15, 11:21 AM
#1

Japp, det är tyvärr ett måste för mig eftersom alla ögonskuggor lägger sig i veck annars - oavsett märke. Jag använder Urban Decay Primer Potion (originalet). Too Faced eye-primer är mycket bra också.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Udoon]
11/17/15, 7:15 PM
#2

Ja, annars fäster ju inte ögonskuggan. Dom flesta märken har ju nån variant numera, har hört en del gott om bland annat Lumenes primer. Annars är ju både Too Faced och Urban Decays bra. Just nu använder jag lite olika, en billig från MUA om jag inte ska göra något speciellt och en riktigt kladdig vaxig på burk från Darling Girl om jag ska använda lösa skuggor. Annars tycker jag Maybelines 24H krämskuggor är bra, lägger jag skugga ovanpå så håller det hela dagen. Sen är ju Fyrinnaes Pixie Epoxy ett måste för min del, och så ett foilingmedium, just nu använder jag ett från Elf.

Använder så klart inte allt samtidigt, men allihop är bra att ha😃

Katarina97
11/17/15, 9:21 PM
#3

Ja, använder en från wet and wild! Tycker den är väldigt bra och även billig. Köpte den för att många på youtube sa att de tyckte om den och en den var lika bra som urban Decay som är betydligt dyrare och jag håller verkligen med!

Pluupp
11/17/15, 9:38 PM
#4

Jag använder en från Isadora, Eye shadow fix, som jag tycker om väldigt bra :) den har med en liten applikator. Den är lätt att applicera och ögonskuggorna fastnar bra och fint :) Den kostar runt 90kr.

catcult
11/17/15, 9:46 PM
#5

#3 Just det, Wet'n'Wilds Fergie primer ska vara skitbra har jag hört, i klass med Urban Decay. Vet du någon nätbutik som säljer den i Sverige eller är ebay enda alternativet?

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Katarina97
11/17/15, 10:04 PM
#6

#5 Den finns på Cocopanda, 20% rabatt på den där just nu också, så den kostar bara 63 kronor :)

Annons:
catcult
11/17/15, 11:22 PM
#7

#6 Sweet! Tack för tipset! 🌺

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Tuulikki]
11/18/15, 6:02 AM
#8

Kör också på Wet'n'Wild :)

citytjejen
11/22/15, 7:13 PM
#9

Köpte Kicks egna märke på ögonnprimer för några dagar sedan och jag är mycket nöjd med den! Kostade 129 kr har jag för mig.

/Christina

Jojaton
11/23/15, 6:48 PM
#10

Kör just nu med Smashbox Photo Finish Eye Primer eller Lorac Eye Studio Primer. De dagar jag inte använder ögonskugga/bara har lite skugga i globen använder jag bara concealer och fixerar den med ganska mycket puder (applicerar med en fuktig Beautyblender, så det blir inte kakigt) och det funkar också bra för mig :)

Tänkt prova MAC's nya Prep + Prime 24h Extend Eye Base, då jag har hört att det är en av de bästa på marknaden just nu.

Johanna - Instagram

Frosstis
11/27/15, 5:35 PM
#11

har en från too faced. den är jättebra och de testar inte på djur :)

Thotis90
12/5/15, 1:06 PM
#12

Jag använder alltid primer på ögonen! Jag varvar mellan Lumene och en från LR.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Djungelvrål.
1/9/16, 5:05 AM
#13

Ja, har två stycken. En från make up store och en från ett annat märke jag inte kan komma på vad det heter just nu. Finns i alla fall på craycray och har lila tub. :)

Annons:
Jojaton
1/9/16, 9:30 AM
#14

Update: MAC primern jag nämde i #10 är utan tvekan den bästa jag provat! Har haft ögonskugga i över 12 timmar med den primern och det ser exakt lika dant ut som när jag först applicerade den! :)

Johanna - Instagram

Javix
1/9/16, 1:41 PM
#15

Nej, men funderar på att testa lumenes då mina ögonlock kan vara ganska oljiga & den verkar bra & billig :P


hahael
1/9/16, 8:40 PM
#16

Japp jag gillar olika men UD's är ju riktigt bra, gillar Macs paint pot också. 

Det finns massor med bra primers, både billiga o dyra. Sök runt lite så kommer du säkert hitta någon. Det beror ju mycket på vad för hudtyp du har (på ögonlocken)

Klart att laxen ska ha en jolle

Upp till toppen
Annons: