Annons:
Etikettsmink
Läst 971 ggr
sammy78
10/10/15, 9:39 PM

Hur applicerar ni eran foundation ?

Halloj !

Skulle vilja veta hur ni applicerar eran foundation ? (flytande foundation och/eller BB cream)

Applicerar ni med : makeup svamp, foundation borste eller fingrarna ?

Vilket ger bäst och jämnast resultat tycker ni/du?

Tacksam för alla ev. svar :)

Annons:
Elsaharr
10/10/15, 9:47 PM
#1

Beror på vilken foundation tycker jag. Använder mig av alla sätt. Men jag gillar att använda fingrarna mest om jag är stressad eller har bråttom. Det går fort ov man kommer åt överallt. :) Så jag föredrar nog fingrarna, sen svalt och sist borste. Har dock bara testat en HM borste :)

Zingo ;D

itiswhatitis
10/10/15, 9:47 PM
#2

Flytande foundation. BB cream vet jag inte ens vad det är för nåt :P

Applicerar helst med fingrarna, tycker det ger jämnast resultat. Alltid tyckt

Insta: isabellaroenne

Thotis90
10/10/15, 9:54 PM
#3

Jag föredrar CC cream, som jag applicerar med fingrarna. Det händer ibland att jag har foundation och då varierar jag mellan fingrar och borste.  Jag tycker fingrar är bäst alla dagar i veckan!

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

JonnaCecilia
10/10/15, 10:18 PM
#4

Kör också på fingrarna, använder flytande foundation. Dock, se till att tvätta händerna ordentligt innan! Händerna är alltid fulla av bakterier ;)

Bill&Bull
10/10/15, 10:20 PM
#5

Jag brukar applicera min foundation med borste oftast, ibland med svamp. Tycker resultatet blir bättre med svamp, nackdelen är att den suger åt sig så mycket så det går åt en hel del då :p

||My Love For Animals Is Immortal||

Jazmin1e
10/10/15, 10:24 PM
#6

Jag använder alltid fingrarna och tycker det blir bra.

Annons:
Jojaton
10/10/15, 10:53 PM
#7

Avskyr att applicera foundation med fingrarna. Jag använder BeautyBlenders eller borstar (just nu är min favorit Makeup Geeks Face Buffer Brush, men det varierar)

Vilket som ger bäst resultat beror på vilken foundation jag använder men även  hur min hy är just den dagen. Känns den torrare använder jag BeautyBlender, är den mer normal och jag har mer att täcka använder jag en borste. Ibland använder jag borsten först och sen BeautyBlendern ovanpå för att få ett väldigt jämnt och fint resultat.

Johanna - Instagram

[Tuulikki]
10/11/15, 3:00 AM
#8

BeautyBlender

catcult
10/11/15, 6:27 AM
#9

Sigma F80

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

emms
10/13/15, 12:27 AM
#10

Alltid beautyblender. Vissa foundations funkar med borste med om jag är lat och inte orkar gå och blöta svampen eller linkande.

Annars alltid beautyblender. Använder bara flytande foundations 🙂

Emma

citytjejen
10/13/15, 6:40 PM
#11

Jag använder CC cream under ögonen och applicerar då med en foundationborste. Funkar utmärkt!

/Christina

[Raubtier]
10/17/15, 4:36 PM
#12

Använder sällan foundation men använder concealer där det behövs och då använder jag expert face brush från RT.

[SisselaJ]
10/19/15, 3:36 PM
#13

Flytande foundation som jag applicerar med borste :) Tycker det funkar utmärkt men skulle kunna tänka mig svamp också.

Annons:
[Udoon]
10/22/15, 2:06 PM
#14

Svärandes😃 Flytande med antingen skunkborste eller en sån där vanligt platt, mineralfoundation med en sån där svamp med ludd på. Har dock köpt en beautyblender-aktig svamp som jag ska prova, kanske går lite smidigare då🤦‍♂️

Upp till toppen
Annons: