Annons:
Etikettskönhet
Läst 1081 ggr
sammy78
2015-10-08 23:24

Några frågor om smink etc...

Hej !

Jag skulle vilja veta hur ni sminkar er till vardags …. vilka produkter osv!?

Använder till exempel bara mascara och läppglans … eller använder ni mascara,foundation,rouge etc ?

Vilka märken använder ni ? Föredrar ni mineralsmink över "vanligt" smink ?!

Vilka märken använder ni!

Hoppas ni kan svara på alla mina nyfikna frågor 🙂

Är lite nyfiken av mig … själv använder jag bara mascara och lite läppglans till vardags och kanske lite BB cream.

Annons:
hannaj98
2015-10-08 23:56
#1

Vissa dagar använder jag inte smink alls, och ibland bara mascara, men när jag har tid så tar jag, Lumene cc-cream, L'oreal true match concealer, Rimmel stay matte puder, bronzer och mascara (Bronzer och mascara byter jag hela tiden, har inte hittat någon jag tycker speciellt mycket om). Det tar ca 7 minuter, mer tid än så orkar jag inte lägga på mitt smink till vardags, även om jag egentligen gillar att sminka mig, men är för morgontrött för det.

catcult
2015-10-09 00:20
#2

Jag använder flytande foundation eller koreansk BB-cream, en kall matt pressad pudercontour, eventuellt lite blush, maybelline babylips, mascara, ögonbrynspuder applicerat med en snedskuren pensel, UD primer potion på ögonlocken och sedan en maybelline eye tattoo (eller vad den nu heter) över. Har jag extra tid använder jag också minst ett par skuggor från min UD nakedpalett. Är för lat för att använda eyeliner, men använder gärna min UD 24/7 concealerpenna i ljusaste färgen på vattenlinjen för att se piggare ut.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Rumblebee
2015-10-09 17:05
#3

Sminkar mig varje dag och använder märket Pavèz, är som Tikei fast tillverkas här i Nederländerna. Använder primer, foundation och concealer till stt täcka min rosacea (allt är mineralpulver, törs inte använda annat). Och så fixar jag till läpparna så att de blir mer symmetriska, använder en läppenna från Gosh och så lipgloss från Pavèz.

emeliiiiieee
2015-10-09 21:13
#4

När jag väl orkar sminka mig ordentligt till vardags så händer det väl sisådär en gång i veckan haha.

Använder då

*Smashbox primer

*foundation, concealer och transparent setting powder från mac

*Dipbrow från anastasia(fyller i glapp, färgar oftast)

*Countour/highlight/rouge ur min everyday palett från Färg

*Läppglans från NYX

Använder inte mascara då jag har fransförlängning :)

Jojaton
2015-10-10 17:37
#5

Vissa dagar går jag utan smink, andra har jag foundation, concealer, puder för att fixera concealern, mascara, lite bronzer, och bryn (använder oftast skugga och bryngel för att fylla i brynen, men ibland dipbrow eller penna) och vissa dagar är det full glam även till vardags. Det beror på hur mycket tid jag har/vill lägga på att sminka mig, och vad jag känner för.

Johanna - Instagram

Larissa
2015-10-10 18:06
#6

Just nu är min "everyday makeup routine" såhär:

Foundation - Elf acne fighting foundation

Puder -  Mac transparant prep + prime puder

Concealer - Mac pro longwear

Bronzer - The balm bahama mama

Rouge - The balm frat boy

Mascara - Maybelline lash sensational

Ögonbryn - Anastasia dipbrow pomade

Läppar - Nyx butter gloss eller butter lipstick!

Annons:
Tipsi3
2015-10-10 19:12
#7

Jag har haft lite olika, genom hela 7:an hade jag inget smink men fick ett ryck och nu har jag hyfsat mycket smink till vardags 😃  Men nu har min hy har blivit oljig och jobbig så jag ska uppgradera mitt "förråd", så det här är en lista över vad jag använder och vad jag ska byta till:

- Isadora 'Undercover Face Primer' >> En mineralprimer som passar olig hy, tips på bra produkter välkomnas! x)

- The Body Shop 'Extra Virgin Minerals' puder >> Tikei mineralfoundation.

- Tikei hudfärgad concealer 'peach'  + Ska behålla den och köpa en till, tiken concealer Mint.

- So Susan 'Universal Blush' >> Fel färg för mig (😭) så blir nog en ifrån h&m eller max factor.

-Isadora 'Build Up Extra Volume Mascara'  >> Fy på den, ska testa en Maybelline eller Max Factor istället x)

Det var nog det 😉

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Elsaharr
2015-10-10 21:51
#8

Jag använder - Foundation/BB-cream - Puder - Eyeliner och ibland ögonskugga - Mascara Ibland mer och ibland mindre :)

Zingo ;D

Jojaton
2015-10-10 22:46
#9

#7 Tikei har en primer och en matte veil som man kan använda ovanpå sin foundation för att matta ner. Jag har bara provat primern (har normal till torr hy så behöver inte matta ner!) och för mina behov funkar den bra. Du kan ju alltid köpa en test från Tikei och se hur den funkar för dig!

Johanna - Instagram

[Tuulikki]
2015-10-11 03:05
#10

CC-cream från Lumene
Concealer från Maybelline
Ögonbryn - Wet n Wild
Puder som jag inte minns vart det är ifrån :P hjärnsläpp
Ögonskugga - oftast neutrala färger, gillar W7-paletten "in the buff"
Mascara - Max Factor 2000 calorie nånting :P

På läpparna har jag oftast läppbalsam från EOS eller Hurraw

Upp till toppen
Annons: