Annons:
Etiketthår-frisyrer
Läst 1244 ggr
ilenna90
7/16/15, 9:16 AM

hårprodukt mot småhår?

har ni tips på någon hårprodukt som hjälper mot alla dessa fula småhår? Frissighet typ. 
Jag försöker låta bli att platta håret då det ju sliter så mycket, men då ser det ändå så ovårdat ut på något sätt när det sticker upp en massa småhår upptill och gör att det ser fult ut -.- 
Så jag skulle gärna vilja ha nån produkt som man kan ha i i torrt hår men utan att det blir att se fett ut. 
Vet ni någon sån? :)

Annons:
tlover
7/16/15, 9:29 AM
#1

Tycker jag det är för mycket babyhår brukar jag ta lite (väldigt lite mindre än ett kryddmått) kokosolja. Det funkar också till flätor.

Tar du inte för mycket så ser håret inte fett ut.

Sen kan du se över dina hårvårdsrutiner. Har du mycket småhår så slits det antagligen av ganska kort. Två vanliga orsaker till detta är för stram håruppsättning och samma håruppsättning (tex hästsvans) varje dag.

Har du en hårsnodd med metall el plast skarv så ska du dessutom omedelbart slänga den och skaffa en utan skarv.

edit: ett annat tips är att fråga inne på hår iFokus, där finns det väldigt mycket kunskap samlat

l'm back

ilenna90
7/16/15, 9:34 AM
#2

okej, tack för tipset! 

jag har nästan aldrig håret uppsatt (isåfall med snoddar utan metall), använder värmeskydd när jag fönar och låter det till mestadels självtorka, och utan att platta. så känns så surt med frissigheten när jag inte tycker att jag sliter på håret haha -.- 

men ja jag ska posta inlägget där också! :)

emms
7/17/15, 7:44 PM
#3

Har du småhår i benan som sticker upp kan du spraya lite hårspray på en borste och borsta ner håren mot huvudet. 🙂

Emma

Upp till toppen
Annons: